Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Anne 80

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Anne 80 » 18 aug 2010 14:49

Dientjebommel, ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

dientjebommel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor dientjebommel » 18 aug 2010 16:14

Hier gaat het goed. We zijn overgestapt van vergunninghouder en land en staan nu op de pré-wachtlijst van Wereldkinderen in de hoop een kindje te adopteren uit Zuid Afrika.
De perfectheids-wensen (vanuit Taiwan) aan ons als aspirant adoptie-ouders stuitten ons te zeer tegen onze borst. Vandaar dat we zijn overgestapt. Ook voelen we ons meer verbonden met Afrika dan met Azië. Alleen leek Taiwan ons iets praktischer. O.a. vanwege het feit dat je al een half jaar van tevoren weet dat er een kindje gaat komen. Bij Zuid Afrika kun je vaak binnen 2 weken na het voorstel je kind al in je armen sluiten in het land zelf. Dat lijkt ons best een schok, maar goed: het moment dat je je kindje in je armen krijgt zal hoe dan ook ons leven op zijn kop zetten. Dus dan maar binnen een zeer korte periode.
We hebben geen idee hoe lang de pré-wachtlijst gaat duren. De grove voorspelling van ongeveer één jaar. We wachten het rustig af!

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 18 aug 2010 16:16

Spannend dientjebommel! veel geduld toegewenst..!

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 21 aug 2010 10:40

Bedankt voor alle racties op m'n vorige post! We zijn er over uit dat we een adoptieprocedure gaan starten (dus nummer aanvragen, want verder zijn we nog niet). Ik typ dit terwijl er een heel lief klein hummel-meisje naast me zit te pruttelen -> ze is er! En alles gaat best goed eigenlijk! Pleegzorg vertelde ons dat elk kind recht op een papa en mama heeft, dus wij onszelf zo mogen noemen, maar persoonlijk vind ik het best lastig omdat we haar eigen moeder om de zoveel tijd zien. Heeft iemand hier ervaring mee? Wij zitten er over te denken om het gewoon met haar eigen moeder te bespreken maar dat is best spannend....

@dientjebommel: spannend dat jullie overgestapt zijn! ik vind het best bizar dat elk land weer geheel eigen voorwaarden etc. heeft! Veel wijsheid en geduld gewenst!

@ jans1: leuk dat je 'pleegneefje' er is! Maar ook een hele verandering zeg! Gaat het goed?
Psalm 25:2 (ber.)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2010 12:02

dientjebommel schreef:Hier gaat het goed. We zijn overgestapt van vergunninghouder en land en staan nu op de pré-wachtlijst van Wereldkinderen in de hoop een kindje te adopteren uit Zuid Afrika.
De perfectheids-wensen (vanuit Taiwan) aan ons als aspirant adoptie-ouders stuitten ons te zeer tegen onze borst. Vandaar dat we zijn overgestapt. Ook voelen we ons meer verbonden met Afrika dan met Azië. Alleen leek Taiwan ons iets praktischer. O.a. vanwege het feit dat je al een half jaar van tevoren weet dat er een kindje gaat komen. Bij Zuid Afrika kun je vaak binnen 2 weken na het voorstel je kind al in je armen sluiten in het land zelf. Dat lijkt ons best een schok, maar goed: het moment dat je je kindje in je armen krijgt zal hoe dan ook ons leven op zijn kop zetten. Dus dan maar binnen een zeer korte periode.
We hebben geen idee hoe lang de pré-wachtlijst gaat duren. De grove voorspelling van ongeveer één jaar. We wachten het rustig af!

Joh, meid, je denkt teveel na :mrgreen:
Zodra jullie een telefoontje krijgen en de stem aan de andere kant zegt 'gefeliciteerd, jullie hebben een zoon/dochter', dan slaap je niet meer, denk je niet meer, dan... dan ben je al een ander. Dan heb je een kind en wil je maar 1 ding: je kind. Komt dus wel goed. :mrgreen:

Cool, Zuid-Afrika. Als wij nu weer een BT hadden, dan zouden we zeker te weten voor die oproep gaan die uit is gegaan voor een kindje uit Z-A, waar ze ouders voor zoeken. Voor dat kindje zijn de eisen iets losser en mag je ook een kindje uit een ander land hebben...

Nou ja. Veel succes op de pre-lijst. Je weet het nooit, soms kan deze ineens een stuk sneller gaan dan je dacht. Laten we het hopen!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 aug 2010 12:04

saartje schreef:Bedankt voor alle racties op m'n vorige post! We zijn er over uit dat we een adoptieprocedure gaan starten (dus nummer aanvragen, want verder zijn we nog niet). Ik typ dit terwijl er een heel lief klein hummel-meisje naast me zit te pruttelen -> ze is er! En alles gaat best goed eigenlijk! Pleegzorg vertelde ons dat elk kind recht op een papa en mama heeft, dus wij onszelf zo mogen noemen, maar persoonlijk vind ik het best lastig omdat we haar eigen moeder om de zoveel tijd zien. Heeft iemand hier ervaring mee? Wij zitten er over te denken om het gewoon met haar eigen moeder te bespreken maar dat is best spannend....

@dientjebommel: spannend dat jullie overgestapt zijn! ik vind het best bizar dat elk land weer geheel eigen voorwaarden etc. heeft! Veel wijsheid en geduld gewenst!

@ jans1: leuk dat je 'pleegneefje' er is! Maar ook een hele verandering zeg! Gaat het goed?

Wauw, ze is er. Misschien is er een tussenoplossing voor het mama/papa-probleem en ben jij gewoon 'mama Saartje'?

Gaaf, een BKA-nummer. Gewoon doen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 21 aug 2010 12:11

Galateia schreef:Wauw, ze is er. Misschien is er een tussenoplossing voor het mama/papa-probleem en ben jij gewoon 'mama Saartje'?

Gaaf, een BKA-nummer. Gewoon doen :mrgreen:

Dat wilde ik ook voorstellen ;) Michael noemt ons om de 1 of andere reden op het moment mamaLau en papaStu :) en dat klinkt als tussenstation zo gek nog niet.

saartje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor saartje » 21 aug 2010 13:02

Dat is inderdaad wat wijzelf ook bedacht hadden... en omdat contact met moeder best goed is valt dat ook wel te bespreken denk ik... Modern hoor: refomoeder mamaSaar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pfff wat een verdwaling in alle vergunninghouders etc.... Mijn hart gaat al gelijk uit naar Afrika zonder dat ik precies weet waarom. Ethiopie of Zuid-Afrika... Maar we moeten nog maar even kijken en eerst ons nummer maar eens afwachten;-) Daarnaast zijn er een hele hoop eisen in allerlei landen waar wij niet aan voldoen dus dan wordt de keuze wat beperkter, maar we gaan gewoon afwachten en ondertussen genieten van ons meisje....
Psalm 25:2 (ber.)

mamavansophie
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor mamavansophie » 21 aug 2010 20:31

Saartje dat papa-mama noemen is best wel lastig soms. Wij hadden een pleegkindje van 6 in huis en zij ging binnen de kortste keren ook papa en mama tegen ons zeggen omdat onze eigen dochter dat deed.
Haar eigen moeder raakte hier compleet van overstuur en ging helemaal door het lint tegen het kind. Het kind raakte alleen maar meer in de war, met het papa- en mama noemen (had ze het over iets wat ze met papa gedaan had, oh nee, ik bedoel ... (naam pleegvader), en toen gingen we naar oma... ehh nee, die mag ik geen oma noemen van jou, maar hoe moet ik die dan noemen? etc etc). Kind natuurlijk ook erg over de rooie omdat moeder zo tekeer ging. Moeilijk voor ons allemaal. Ik vond het ook zielig voor de eigen moeder hoor, daar niet van. Maar elke keer als ik het kind corrigeerde met het mama noemen, deed ze het erna gewoon weer.
Affijn, veel succes ook met de adoptieprocedure, Saar!

Dientjebommel, fijn dat jullie een beslissing gemaakt hebben. Zal wellicht ook een stukje rust voor jezelf geven. En nu maar afwachten....
-----------mamavansophie-------------denkt na over een nieuw onderschrift------------

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 21 aug 2010 21:06

Saatje, mijn zwager en schoonzus hebben een pleegkindje en die noemt hun oom en tante.
(Hij gaat wel elke week een paar dagen naar huis.) Ons noemt hij ook oom en tante en de pleeg-opa en oma ook opa en oma

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 aug 2010 06:42

dientjebommel schreef:Hier gaat het goed. We zijn overgestapt van vergunninghouder en land en staan nu op de pré-wachtlijst van Wereldkinderen in de hoop een kindje te adopteren uit Zuid Afrika.

Fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken!
Idd goed om te kiezen wat echt goed voelt.
Ik voelde eerst ook meer voor ZA, maar mijn man weer niet.
Uiteindelijk hebben we voor Taiwan gekozen, en dat voelt voor ons beiden heel goed.
Dat had ik aan het begin van ons adoptieproces niet kunnen denken.
Gelukkig maar dat niet iedereen voor hetzelfde land kiest :mrgreen:
Sterkte met het wachten!

Groetjes, Anne

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 23 aug 2010 16:13

Spannend hoor. Wachten duurt lang he ;)
Ik mag hier op DV 10 september op een info ochtend komen. Dit is bij een adoptie-instantie niet ver hier vandaan. Ze kunnen geen garanties geven dat ze ook daadwerkelijk met ons in zee willen gaan wegens Michaels leeftijd, maar het is iig iets. Ik mag bij hogere uitzondering en na veel gezeur alleen komen omdat manlief op alle data waarop zo'n ochtend gehouden wordt dit jaar, weg is.
Wij zijn echt blij met een dode mus tegenwoordig :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 23 aug 2010 16:20

Spannend Laura, hopelijk hebben jullie snel meer zekerheid om opnieuw een kindje te mogen ontvangen. Heel veel succes.

Ik weet niet of ik het hier mag neer zetten, maar wij hebben informatie aangevraagd over pleegzorg. Er is binnenkort een info avond, maar dat is me net iets te kort (heb de informatieblad nog niet door gelezen en mijn man ook nog niet).

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 23 aug 2010 17:39

Spannend, Evelien en Laura! :D
Afbeelding

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 23 aug 2010 18:35

LauraC schreef:Spannend hoor. Wachten duurt lang he ;)
Ik mag hier op DV 10 september op een info ochtend komen. Dit is bij een adoptie-instantie niet ver hier vandaan. Ze kunnen geen garanties geven dat ze ook daadwerkelijk met ons in zee willen gaan wegens Michaels leeftijd, maar het is iig iets. Ik mag bij hogere uitzondering en na veel gezeur alleen komen omdat manlief op alle data waarop zo'n ochtend gehouden wordt dit jaar, weg is.
Wij zijn echt blij met een dode mus tegenwoordig :mrgreen:

Sterkte Laura!
Ik hoop voor jullie dat het geen dode mus zal zijn :mrgreen:

Terug naar “Archief”