Moderator: Moderafo's
dientjebommel schreef:Hier gaat het goed. We zijn overgestapt van vergunninghouder en land en staan nu op de pré-wachtlijst van Wereldkinderen in de hoop een kindje te adopteren uit Zuid Afrika.
De perfectheids-wensen (vanuit Taiwan) aan ons als aspirant adoptie-ouders stuitten ons te zeer tegen onze borst. Vandaar dat we zijn overgestapt. Ook voelen we ons meer verbonden met Afrika dan met Azië. Alleen leek Taiwan ons iets praktischer. O.a. vanwege het feit dat je al een half jaar van tevoren weet dat er een kindje gaat komen. Bij Zuid Afrika kun je vaak binnen 2 weken na het voorstel je kind al in je armen sluiten in het land zelf. Dat lijkt ons best een schok, maar goed: het moment dat je je kindje in je armen krijgt zal hoe dan ook ons leven op zijn kop zetten. Dus dan maar binnen een zeer korte periode.
We hebben geen idee hoe lang de pré-wachtlijst gaat duren. De grove voorspelling van ongeveer één jaar. We wachten het rustig af!
saartje schreef:Bedankt voor alle racties op m'n vorige post! We zijn er over uit dat we een adoptieprocedure gaan starten (dus nummer aanvragen, want verder zijn we nog niet). Ik typ dit terwijl er een heel lief klein hummel-meisje naast me zit te pruttelen -> ze is er! En alles gaat best goed eigenlijk! Pleegzorg vertelde ons dat elk kind recht op een papa en mama heeft, dus wij onszelf zo mogen noemen, maar persoonlijk vind ik het best lastig omdat we haar eigen moeder om de zoveel tijd zien. Heeft iemand hier ervaring mee? Wij zitten er over te denken om het gewoon met haar eigen moeder te bespreken maar dat is best spannend....
@dientjebommel: spannend dat jullie overgestapt zijn! ik vind het best bizar dat elk land weer geheel eigen voorwaarden etc. heeft! Veel wijsheid en geduld gewenst!
@ jans1: leuk dat je 'pleegneefje' er is! Maar ook een hele verandering zeg! Gaat het goed?
Galateia schreef:Wauw, ze is er. Misschien is er een tussenoplossing voor het mama/papa-probleem en ben jij gewoon 'mama Saartje'?
Gaaf, een BKA-nummer. Gewoon doen
dientjebommel schreef:Hier gaat het goed. We zijn overgestapt van vergunninghouder en land en staan nu op de pré-wachtlijst van Wereldkinderen in de hoop een kindje te adopteren uit Zuid Afrika.
De perfectheids-wensen (vanuit Taiwan) aan ons als aspirant adoptie-ouders stuitten ons te zeer tegen onze borst. Vandaar dat we zijn overgestapt. Ook voelen we ons meer verbonden met Afrika dan met Azië. Alleen leek Taiwan ons iets praktischer. O.a. vanwege het feit dat je al een half jaar van tevoren weet dat er een kindje gaat komen. Bij Zuid Afrika kun je vaak binnen 2 weken na het voorstel je kind al in je armen sluiten in het land zelf. Dat lijkt ons best een schok, maar goed: het moment dat je je kindje in je armen krijgt zal hoe dan ook ons leven op zijn kop zetten. Dus dan maar binnen een zeer korte periode.
We hebben geen idee hoe lang de pré-wachtlijst gaat duren. De grove voorspelling van ongeveer één jaar. We wachten het rustig af!
LauraC schreef:Spannend hoor. Wachten duurt lang he
Ik mag hier op DV 10 september op een info ochtend komen. Dit is bij een adoptie-instantie niet ver hier vandaan. Ze kunnen geen garanties geven dat ze ook daadwerkelijk met ons in zee willen gaan wegens Michaels leeftijd, maar het is iig iets. Ik mag bij hogere uitzondering en na veel gezeur alleen komen omdat manlief op alle data waarop zo'n ochtend gehouden wordt dit jaar, weg is.
Wij zijn echt blij met een dode mus tegenwoordig
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten