Zwanger deel 9

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Zwanger deel 9

Berichtdoor Galateia » 25 dec 2010 08:30

Hier hebben we nooit veel uitgegeven aan kinderdingen, tot nog toe. Een wandelwagengeval kregen we vijfdehands, rijdt prima, ziet er wat gaar uit, maar daarom juist wel lekker: het boeit niet wat er mee gebeurt. Achteraf was iets van een commode zelfs nog handig geweest, want kindlief was maar een ukkie met zijn 82 cm en verschonen en smeren en verzorgen deden we altijd maar op een handdoek of laken op ons bed. Maar ach, dan hadden we die ook gewoon zesdehands gekocht en leuk geverfd, ofzo :mrgreen:

Ik denk dat de echte kosten als ze klein zijn zitten in minder werken, eventueel kosten voor de opvang. Kleding en schoenen zijn allemaal best wel te doen van de kinderbijslag, maar ja, wil je veel merkdingen dan ben je veel meer kwijt. Maar als je dat koopt, dan kan dat kennelijk makkelijk, dus ach. Luiers zijn echt wel duur, dat loopt wel enorm op.

Ach, als je het allemaal bij elkaar optelt zal het wel allemaal heel veel geld zijn, inderdaad. Je kunt als ze ouder zijn ervoor kiezen ze t/m hun studie te onderhouden, bijvoorbeeld. Maar dat hoeft natuurlijk niet. Mijn ouders hebben sinds dat wij 18 werden niets meer betaald. Dat wilden we ook helemaal niet, en we hebben allemaal gestudeerd. Maar het was wel goed zo, we zijn allemaal hard gaan werken om in ons onderhoud te voorzien, we vonden dat onze ouders hard genoeg voor ons gewerkt hadden! Zo hebben mijn ouders dus vier gestudeerde kids, zonder dat dat ze ooit iets heeft gekost.

Zo kan het dus ook. Maar ja, als je ervoor kiest hele studies en kamers enzo te gaan betalen voor je kind, dan loopt het wel enorm op. Maar ja, als je daarvoor kiest, dan kan het kennelijk ook, dus is er niet zo veel aan de hand. Denk ik dan maar :mrgreen:

Hoe dan ook. Ze kosten een vermogen, die kleine schattige koters waar we ons hier massaal aan vergapen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 dec 2010 11:21

Wij hadden en hebben het geld er wel voor, maar er niet voor over ;) Maar ieder moet dat voor zich weten, vind ik. Wij vinden het niet nodig om ons geld daaraan te besteden. Zeker voor zo'n baby die er nog geen benul van heeft. Ik koop nu liever zo af en toe iets voor Jurian wat hij echt graag wil hebben (al beperk ik mezelf daar enorm in, omdat ik niet wil dat hij een verwend kindje word), in plaats van toen al allemaal nieuwe spullen. Nu is hij ook echt dolblij als hij een nieuw kleurboek ofzo krijgt of duplo van de Sint.

En dat een kind veel geld kost, vind ik wel meevallen, tot nu toe. ietsje meer water, voor het badderen, ietsje meer water voor het wassen, eten kopen we amper extra voor hem, hij eet toch niet ;), een fles roosvicee kost niet zoveel en doen we lang mee. Kleren koop ik zelden voor het volle pond en al helemaal geen merkkleding, maar hema spijkerbroeken in de aanbieding. En ook niet overdreven veel.
Alleen de kinderopvang is echt duur, vind ik. Maargoed, daar kiezen we zelf voor. Al is het natuurlijk nog veel onvoordeliger om te stoppen met werken.

Kindlief is hier nu trouwens heel goedkoop al een hele tijd een spel aan het doen met zijn vader:
ze hebben 6 lege flessen neergezet, en zijn aan het bowlen met een zachte bal die we gratis hebben gekregen :mrgreen:
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 25 dec 2010 13:03

Leuke doek, Liefie!

Wat ik zelf ook echt een aanrader vind: een helseteppe (dat is de noorse naam, weet niet hoe ze hier heten). Lekker luchtig in de zomer (als bijv. het dekentje in de wagen te warm is), of als wikkeldoek. Ik had 'em altijd bij me, gebruikte hem ook veel met voeden. Je kunt de boel dan mooi een beetje bedekken, zonder dat het zweterig is voor het kindje. Af en toe verkopen ze ze bij kruidvat, geloof ik.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 25 dec 2010 13:17

Gelukkig voor de winkeliers dat er dan nog mensen zijn die wel nieuwe spullen kopen :wink:
Maar zo zie je maar dat iedereen zijn eigen keuzes maakt. Wij gebruiken wel de 50 jaar oude lakentjes van mijn familie en ook de dekentjes die mijn ouders voor ons gekocht hebben.

Ook had mijn moeder nog een zak vol spuugdoekjes enz dat is wel erg leuk.

Vandaag alweer 18 weken het gaat zo vlug :shock: Nu begint mijn buik te groeien al moet ik er wel aan wennen :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 25 dec 2010 14:02

Gaat snel he Liefie!
Hier begint ook opeens mijn buik zo te groeien. Ik had gister voor het eerst een gewoon jurkje aan zonder riem ofzo erom, dus voor het eerst mocht het zeg maar van mezelf. Ik heb er gewoon erg aan moeten wennen en vond het nog wel best dat het nog niet te zien was, maar toen opeens zag ik wel wat een buik het geworden is in amper een week tijd. Nu is het echt geen dikzijn buikje meer, maar echt zwanger :D En nu vind ik het ook echt leuk.

Wat je ook altijd aan moet nemen van anderen als die dat aan je willen geven zijn slabbetjes. Ik had een enorme stapel, ik denk wel 25 stuks, van mijn oma gekregen, en vond het toen een beetje onzin, maar wat zijn die dingen snel gegaan. Nu is hij iets netter, maar 3 per dag was echt niet abnormaal. En omdat ik maar 1 of 2 keer per week was, ben ik dolblij met die enorme stapel :D

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 dec 2010 08:35

@liefie kan me goed voorstellen dat je moet wennen aan je buik.. Had ik ook, na al het afvallen.. Inmiddels ben ik echt súper trots er op! Er is ook geen ontkennen meer aan, maar daar ben ik alleen maar blij mee ;-)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 26 dec 2010 10:06

gefeliciteerd nog voor de nieuwe zwangeren onder ons!

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 26 dec 2010 15:54

Liefie: leuk he allemaal dingen komen voor het kindje wat nog komen gaat. Ik vond dat opeens zo echt voelen ofzo, zo van, ja we krijgen echt een kindje.

MissF: hoe is het met je misselijkheid? Zakt het al? Ik heb zo met je te doen :? omdat ik precies weet hoe rot het is. Ik voel met met de dag beter worden nu, niet te geloven. Ik ben nu niet meer heel de dag misselijk maar een paar uren verdeeld over een dag, en ik neem nog maar 1 pil 's avodns voor het eten, dan trek ik het niet meer en zo houd ik het eten binnen.

Vind het echt super dat dit topic bestaat, heb er zoveel aan en het is zo gezellig om andere zwanger-verhalen te horen en hoe iedereen er weer anders mee omgaat!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 26 dec 2010 23:56

@schipje helemaal met je eens! Vond dit topic altijd al leuk om te lezen, maar nu ook geweldig om bij te houden :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 27 dec 2010 08:46

aah dank je wel schipje, het gaat steeds beter. Vorige week 2 dagen niet misselijk geweest, gisteren amper. Dus het gaat de goede kant op gelukkig :D Gelukkig met jou ook!
Ik vind het ook zo'n leuk topic, zeker nu we met zoveel zijn.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 dec 2010 16:16

Iemand had hier laatst een positie-legging gekocht bij de Hema. Hoe bevalt die?!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 27 dec 2010 21:21

dat was ik en ik ben er blij mee :)

Zit lekker, is naadloos (alleen een naad aan de binnenkant van de benen, niet op de buik) en is lekker dik!
Heb er nu ook 2 van MissEtam, maar die zijn dunner en hebben een naad op de buik. Dat vind ik minder lekker zitten momenteel...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 dec 2010 13:59

Vind dit ook een erg leuk topic!

Net op controle bij de verloskundige geweest alle bloeduitslagen waren goed dat is wel fijn.
Hartje nog even geluisterd is altijd leuk. Alleen jammer genoeg stopt mijn verloskundige er 10 januari mee maar haar vervanger neemt alles over is mijn oude HA dus die ken ik al zal best goed komen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Zwanger deel 9

Berichtdoor *Annette* » 28 dec 2010 19:06

Nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap Schipje en man!

TheKeimpe en vrouw ook gefeliciteerd!
Wat de toekomst brengen moge........

Schipje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Schipje » 28 dec 2010 19:08

*Annette* schreef:Nog gefeliciteerd met jullie zwangerschap Schipje en man!

TheKeimpe en vrouw ook gefeliciteerd!

Dankjewel!

wist niet dat thekeimpe ook (weer) vader werd? Gefeliciteerd!

Terug naar “Archief”