Islamisering van de samenleving?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 16 apr 2007 13:50

Idd. Overigens, ik weet niet of ik het al gezegd had, maar ik wil niet ontkennen dat de meeste terorristische aanslagen bij moslims vandaan komen. Het is simpelweg hun plan van aanpak, maar dat wil nog steeds niet zeggen dat elke moslim het er mee eens is. Ik heb ook geen moeite met een broek, andere christenen weer wel. Tja.

vaandel
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor vaandel » 16 apr 2007 20:43

Aragorn schreef:Ja, die foto past wel bij het artikel: tendentieus en vrij inhoudsloos.

Het artikel viel wel tegen zeg. Het enige wat mij opvalt is dat de Islam in Nederland veel fundamentalistischer is dan in het thuisland zelf.

zahra
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor zahra » 17 apr 2007 19:46

MrSokkie schreef:
zahra schreef:In de Koran staat verder wel duidelijk wat bedekt moet worden, de vrouw moet met een hijab/arabisch woord voor omslagdoek/hoofddoek, haar boezem bedekken, verder moet alles bedekt zijn..dus geen blote benen..

Was die hele hoofddoek geen interpretatiekwestie? Er staat volgens mij ergens in de Koran of Hadith dat een vrouw haar juwelen alleen mag tonen aan haar man, en dat wordt geinterpreteerd als haar haar, dus een hoofddoek, of het was een vertaalfout, dat kan ook natuurlijk.

nee, ze moet haar lichaam tot over de boezem bedekken met een sluier/omslagdoek vanaf haar hoofd..de Awrah(Arabische woord voor bepaalde lichaamsdelen) moet bedekt zijn,
handen en gezicht mogen bloot, de rest moet bedekt..het gaat natuurlijk ook niet alleen om het haar..je zit bv nooit een moslima met een topje en daarbij een hoofddoek
nee het woord hoofddoek word niet vermeld..het Arabische woord Hijab wel, en dat bedetekend een doek die de haren en de nek en de boezem bedekt

En ook zijn er teksten in de Hadieth te vinden dat sommige vrouwen van de profeet(die misschien heel mooi waren) ook nog een gezichtssluier droegen, ..daarom dragen sommige vrouwen deze ook..maar is niet echt verplicht dus

xiMaTix
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor xiMaTix » 20 apr 2007 14:37

Ik vind het wel grappig om altijd te horen "het is de wil van Allah"

Wat er ook gebeurd, alles is de wil van Allah! Is dat even makkelijk, iemand die je de schuld kan geven en de verantwooding op af kan schuiven!

Verder lijkt het me voor iedereen duidelijk dat het een geweldadige Godsdienst is. Andere normen en waarden, wetten ( laat staan het Islamitisch recht ) het past gewoon niet in onze cultuur! Prima dat die mensen die het echt moeilijk hebben naar hier komen. Maar dan wel op voorwaarden. Helaas zijn die er te veel bij ingeschoten in het begin. Maar wil dat zeggen dat je dat nu niet meer terug kan draaien? Moet gewoon duidelijk zijn wat wel en niet kan of mag. Geen uitkering de eerste jaren, Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift, houden aan de wet. Niet mee eens? Niet houden aan onze regels? Snel weg hier dan!
Dit zegt de Heer: Zoek mij en leef!

Pastafarian
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Pastafarian » 20 apr 2007 14:39

xiMaTix schreef:Ik vind het wel grappig om altijd te horen "het is de wil van Allah"

Wat er ook gebeurd, alles is de wil van Allah! Is dat even makkelijk, iemand die je de schuld kan geven en de verantwooding op af kan schuiven!

Verder lijkt het me voor iedereen duidelijk dat het een geweldadige Godsdienst is. Andere normen en waarden, wetten ( laat staan het Islamitisch recht ) het past gewoon niet in onze cultuur! Prima dat die mensen die het echt moeilijk hebben naar hier komen. Maar dan wel op voorwaarden. Helaas zijn die er te veel bij ingeschoten in het begin. Maar wil dat zeggen dat je dat nu niet meer terug kan draaien? Moet gewoon duidelijk zijn wat wel en niet kan of mag. Geen uitkering de eerste jaren, Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift, houden aan de wet. Niet mee eens? Niet houden aan onze regels? Snel weg hier dan!

Jij lijkt me nou echt een aardig persoon... Lekker makkelijk om op deze manier een hele grote groep te generaliseren.
Laatst gewijzigd door Pastafarian op 20 apr 2007 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
"The Bible is like a person, and if you torture it long enough, you can get it to say almost anything you’d like it to say"
--Rev. Dr. Francis H. Wade

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 20 apr 2007 14:42

tsssk...
enige nuance is jou wel vreemd merk ik al.
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

xiMaTix
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor xiMaTix » 20 apr 2007 15:08

Natuurlijk begrijp ik dat er genoeg mensen zijn die niet zo denken en zich wel willen aanpassen.. Waar ik over praat is de groep die dat niet doet!

Als dat niet duidelijk was, excuus..
Dit zegt de Heer: Zoek mij en leef!

Riska

Berichtdoor Riska » 20 apr 2007 17:31

xiMaTix schreef:Natuurlijk begrijp ik dat er genoeg mensen zijn die niet zo denken en zich wel willen aanpassen.. Waar ik over praat is de groep die dat niet doet!

Als dat niet duidelijk was, excuus..

Zou ik in het vervolg eens nalezen wat je schrijft.
Ik woon temidden van een grote Turkse gemeenschap en we leven in vrede naast elkaar.
En wees ook eens eerlijk naar het christendom. In het verleden is menig oorlog gevoerd onder het mom dat God het wil...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2007 17:33

Bij de moskee in onze straat is het nu open dag, iedereen is welkom. :)

Riska

Berichtdoor Riska » 20 apr 2007 17:35

Aragorn schreef:Bij de moskee in onze straat is het nu open dag, iedereen is welkom. :)

precies, hier worden ook regelmatig maaltijden met elkaar gehouden...

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 20 apr 2007 19:51

Ik heb volgende week moskee-aan-huis :D
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 20 apr 2007 22:07

En ben je ook al uitgenodigd voor kerkje-aan-huis bij je islamitische vrienden?

Ik krijg toch langzamerhand de indruk dat refoweb niet langer een juiste benaming is voor deze website. Agnostisch forum zou beter passen.
Dulce et decorum est pro patria mori

Riska

Berichtdoor Riska » 21 apr 2007 07:54

Caligula schreef:En ben je ook al uitgenodigd voor kerkje-aan-huis bij je islamitische vrienden?

Ik krijg toch langzamerhand de indruk dat refoweb niet langer een juiste benaming is voor deze website. Agnostisch forum zou beter passen.

Hoezo agnostisch? Ik heb geleerd dat een agnost God loochent. Ik ben zo iemand nog niet tegengekomen.
Dat sommigen een andere invulling hebben van hoe (niet wat!) te geloven is niet agnostisch. Dat is maar net in welke denominatie je opgegroeid bent en je wortels hebt.

Caligula
Mineur
Mineur

Berichtdoor Caligula » 21 apr 2007 09:39

Riska schreef:Hoezo agnostisch? Ik heb geleerd dat een agnost God loochent. Ik ben zo iemand nog niet tegengekomen.

Een agnost geloof in het bestaan van een hoger wezen. Het is enkel niet definieerbaar waarin een agnost gelooft.

Dat sommigen een andere invulling hebben van hoe (niet wat!) te geloven is niet agnostisch. Dat is maar net in welke denominatie je opgegroeid bent en je wortels hebt.

De islam kan ik nu niet bepaald een denominatie vinden.
Dulce et decorum est pro patria mori

Riska

Berichtdoor Riska » 21 apr 2007 12:29

Caligula schreef:De islam kan ik nu niet bepaald een denominatie vinden.

Klopt, dat is een wereldgodsdienst...
En hoe je het ook wendt of keert: men gelooft binnen de islam niet in het bestaan van een hoger wezen, maar in Allah, in het nederlands te vertalen met: God.
Dat wat mist in de islam is wat het christendom wel belijdt: de genade van onze Heer Jezus Christus. Ook is de islam in veel landen in ontwikkeling achtergebleven bij de ontwikkeling van het christendom. Dat heeft ook met de cultuur te maken van landen waar de islam het meest vertegenwoordigd is.

Terug naar “Archief”