Moderator: Moderafo's
MrSokkie schreef:zahra schreef:In de Koran staat verder wel duidelijk wat bedekt moet worden, de vrouw moet met een hijab/arabisch woord voor omslagdoek/hoofddoek, haar boezem bedekken, verder moet alles bedekt zijn..dus geen blote benen..
Was die hele hoofddoek geen interpretatiekwestie? Er staat volgens mij ergens in de Koran of Hadith dat een vrouw haar juwelen alleen mag tonen aan haar man, en dat wordt geinterpreteerd als haar haar, dus een hoofddoek, of het was een vertaalfout, dat kan ook natuurlijk.
xiMaTix schreef:Ik vind het wel grappig om altijd te horen "het is de wil van Allah"
Wat er ook gebeurd, alles is de wil van Allah! Is dat even makkelijk, iemand die je de schuld kan geven en de verantwooding op af kan schuiven!
Verder lijkt het me voor iedereen duidelijk dat het een geweldadige Godsdienst is. Andere normen en waarden, wetten ( laat staan het Islamitisch recht ) het past gewoon niet in onze cultuur! Prima dat die mensen die het echt moeilijk hebben naar hier komen. Maar dan wel op voorwaarden. Helaas zijn die er te veel bij ingeschoten in het begin. Maar wil dat zeggen dat je dat nu niet meer terug kan draaien? Moet gewoon duidelijk zijn wat wel en niet kan of mag. Geen uitkering de eerste jaren, Nederlandse taal beheersen in woord en geschrift, houden aan de wet. Niet mee eens? Niet houden aan onze regels? Snel weg hier dan!
xiMaTix schreef:Natuurlijk begrijp ik dat er genoeg mensen zijn die niet zo denken en zich wel willen aanpassen.. Waar ik over praat is de groep die dat niet doet!
Als dat niet duidelijk was, excuus..
Caligula schreef:En ben je ook al uitgenodigd voor kerkje-aan-huis bij je islamitische vrienden?
Ik krijg toch langzamerhand de indruk dat refoweb niet langer een juiste benaming is voor deze website. Agnostisch forum zou beter passen.
Riska schreef:Hoezo agnostisch? Ik heb geleerd dat een agnost God loochent. Ik ben zo iemand nog niet tegengekomen.
Dat sommigen een andere invulling hebben van hoe (niet wat!) te geloven is niet agnostisch. Dat is maar net in welke denominatie je opgegroeid bent en je wortels hebt.
Caligula schreef:De islam kan ik nu niet bepaald een denominatie vinden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 27 gasten