Collateral schreef:Klopt. Ik heb dan ook niet beweerd dat je totaal niet inhoudelijk hebt gereageerd. 'Niet al te inhoudelijk' zei ik, en daarmee doelde ik op het feit dat je ging zitten steggelen over zaken die er niet toe doen.
Wat doet er dan niet toe?
Zeuren over de noodzaak om duidelijk te zijn bijvoorbeeld, in plaats van gewoon antwoord te geven op mijn vragen (wat een kleine moeite zou zijn geweest als je in staat zou zijn je verhaal degelijk te onderbouwen).
Jouw vragen waren een schot voor open doel. Een ieder begrijpt dat deze islamitische getuigenis niet in overeenstemming is met de christelijke belijdenis.
Je spreekt jezelf dus lijnrecht tegen. En ik vroeg dus kennelijk niet voor niets om duidelijkheid.
Ik spreek mijzelf niet tegen. Ik heb hoogstens onduidelijk gecommuniceerd. Met mijn eerste opmerking doelde ik op het feit dat het christelijk geloof, het geheel, geen schade ondervindt van het onderschrift van Zahra.
Dat de essentie van het christelijk geloof in het geding is (ik had mij wellicht anders moeten uitdrukken), komt door het feit dat door het onderschrift de kern van het geloof ter discussie wordt gesteld. In deze zin is de kern, de essentie van het christelijk geloof in het geding.
Weer spreek je jezelf lijnrecht tegen.
Mijn mening botst met die van iemand anders, dat kan als probleem worden opgevat.
Jawel hoor. Welke randvoorwaarden werden volgens jou overtreden? Ik zie er geen.
Deze randvoorwaardenAangezien je als een kruising tussen een windvaan en een Wouter Bos van standpunt bent veranderd wat betreft wat er 'in het geding' was en of je dat nu wel een probleem vond of niet, ben ik bang dat degenen die je argumenten hebben gelezen daar weinig tot geen begrip voor hebben.
Ik geloof niet dat ik van standpunt ben gewijzigd. Dat anderen niet inzien dat de shahada op geen enkele wijze in overeenstemming is te brengen met het christelijk geloof en daarmee niet thuis hoort op dit forum, wordt veroorzaakt doordat men zich beschouwt als het verlichte deel van refoweb.
Overigens ga jij vooral in op het feit dat ik onzorgvuldig heb geformuleerd en gecommuniceeerd, maar je opvatting over de shahada heb je nog niet gegeven.
Ik ben benieuwd. Je kunt inderdaad medestanders proberen te vinden om je gebrek aan een degelijke argumentatie te maskeren. Succes.
Maar argumentantie spreekt voor zich. Ik zeg dat de shahada niet in overeenstemming is met het christelijk geloof en dat in het kader van de randvoorwaarden voor lidmaatschap van dit christelijke forum een dergelijk onderschrift verwijderd dient te worden.