jas schreef:PeterD schreef:
Overigens nog even over je laatste zinsnede. Het interreseert me helemaal niet wat jij als zondig beschouwd. Het gaat er om wat God als zonde ziet.
Nee, je bent niet eerlijk.
Het gaat je er niet om wat God als zonde ziet.
Het gaat je er om dat jij datgene wat je lekker vindt niet als zonde wilt zien.
De teksten die al aangedragen zijn, verwerp je omdat je niet wilt dat het zonde is.
Denk je dat Jezus het ook gedaan heeft?
Ok ik ben niet eerlijk. Zal wel, het zijn jouw woorden, en die neem jij maar voor je rekening.
Ik vind dat deze discussie onzuiver gevoerd wordt. Aan de ene kant wordt er sterk tegen masturbatie geageerd, terwijl men niet beseft wat dat is. Masturbatie en zelfbevrediging werden als twee verschillende dingen gezien. Aan de andere kant wordt er gezocht naar teksten die m.i. uit het verband gerukt worden om maar aan te kunnen tonen dat het zondig is.
Daarnaast worden er nog een heleboel drogredenen aangedragen. Zo lees ik dus dat het niet mag omdat het lekker is. (vrij vertaald)
Dat is zo'n beetje de reden die nu bedacht is. Ik vraag je: omdat zelfbevrediging op jezelf gericht is, en je er dus zelf alleen het genot aan beleef, is het daarom niet goed?
Er zijn tal van dingen e bedenken die je doet om jezelf een genot te bezorgen die normaal gevonden worden.
Ik vraag je nogmaals, het verschil tussen het eten van een snoepje en het bevredigen van jezelf.
In beide gevallen is het een genot. In beide gevallen op jezelf gericht. In beide gevallen heeft een ander er niets aan.
Tell me, is het eten van snoep ook zondig?
Dan het volgende. Als gesteld wordt dat zelfbevrediging zonde is tegen het 7e gebod omdat je aan een andere vrouw/man denkt, dan geldt het zelfde toch niet als je aan je eigen man/vrouw denkt?