Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Idd, dus een onbekeerde moet het verwachten van ?
Het Weermannetje schreef:Dat valt toch onder de algemene genade?
van mij mag je hoor. tlijkt me alleen moeilijkermeschianza schreef:Het Weermannetje schreef:Dat valt toch onder de algemene genade?
??
Ik wil heel graag antwoord op de vraag waarom ik niet met niet-christenen (klasgenoten, de buren, op de kinderclub) over de bijbel, over God mag vertellen, wanneer ik niet bekeerd ben, omdat ik de bijbel niet 'goed voor zou kunnen stellen' (zie aantal van jou postings terug) Terwijl je anderzijds het van "God mag verwachten'' en het ook nog eens Gods wil is dat het evangelie verbreid wordt.
Ik zit daar echt even mee.
@mic schreef:in de andere topics doe je allerlei mooie uitspraken over dogmatische onderwerpen, zeg je niet bekeerd te zijn, en hier zeg je als je niet bekeerd bent de Bijbel niet goed kan begrijpenHet Weermannetje schreef:Leg uit?
Het Weermannetje schreef:Klopt, en daarom kun je volgens mij ook beter niet gaan evangeliseren als je onbekeerd bent.
Het Weermannetje schreef:Nee, je moet natuurlijk wel met de Bijbel naar je klasgenoot gaan. Maar ik denk dat het niet goed is om dan echt te gaan evangeliseren als je onbekeerd bent.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten