Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:49

Dank je, dat zal ik zeker doen, maar ik heb Gods Geest daarbij wel nodig!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:52

Het Weermannetje schreef:Dank je, dat zal ik zeker doen, maar ik heb Gods Geest daarbij wel nodig!
klopt, maar wie wijsheid nodig heeft mag daar om bidden!
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:53

Ja, maar God moet het ook geven!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 10:00

Het Weermannetje schreef:Ja, maar God moet het ook geven!
"wie in geloof bidt om wijsheid zal het ontvangen"
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 10:06

Idd, dus een onbekeerde moet het verwachten van ?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 10:13

Het Weermannetje schreef:Idd, dus een onbekeerde moet het verwachten van ?

God!
En dan rijst bij mij helemaal de vraag waarom ik dan niet met mijn niet christelijke klasgenoten over God en de bijbel zou mogen praten (vorm van evangeliseren) omdat ik zelf nog bezig ben met de vraag of JEzus ook mijn zonden heeft vergeven.

Ook in dat opzicht mag ik het toch van God verwachten? Dat Hij mij helpt, waarin ik tekort schiet in het doorgronden van de bijbel, om toch iets aan mijn klasgenoten zonder bijbel te mogen meegeven?
dat geld ook voor je dagelijks leven, belangrijke keuzes ect, ook nog - onbekeerden mogen het van God verwachten!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 10:21

Dat valt toch onder de algemene genade?

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 10:42

Het Weermannetje schreef:Dat valt toch onder de algemene genade?

??
Ik wil heel graag antwoord op de vraag waarom ik niet met niet-christenen (klasgenoten, de buren, op de kinderclub) over de bijbel, over God mag vertellen, wanneer ik niet bekeerd ben, omdat ik de bijbel niet 'goed voor zou kunnen stellen' (zie aantal van jou postings terug) Terwijl je anderzijds het van "God mag verwachten'' en het ook nog eens Gods wil is dat het evangelie verbreid wordt.

Ik zit daar echt even mee.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 10:49

meschianza schreef:
Het Weermannetje schreef:Dat valt toch onder de algemene genade?

??
Ik wil heel graag antwoord op de vraag waarom ik niet met niet-christenen (klasgenoten, de buren, op de kinderclub) over de bijbel, over God mag vertellen, wanneer ik niet bekeerd ben, omdat ik de bijbel niet 'goed voor zou kunnen stellen' (zie aantal van jou postings terug) Terwijl je anderzijds het van "God mag verwachten'' en het ook nog eens Gods wil is dat het evangelie verbreid wordt.

Ik zit daar echt even mee.
van mij mag je hoor. tlijkt me alleen moeilijker
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 10:53

@mic schreef:
Het Weermannetje schreef:Leg uit?
in de andere topics doe je allerlei mooie uitspraken over dogmatische onderwerpen, zeg je niet bekeerd te zijn, en hier zeg je als je niet bekeerd bent de Bijbel niet goed kan begrijpen :wink:

:mrgreen:

Verder denk ik dat meschianza en weermannetje allebei wel een beetje gelijk hebben. Als je zelf nog niet een vast geloof hebt ontvangen, maar daar wel naar verlangt en ervan overtuigt bent dat de bijbel de weg is, kun je daar prima met ongelovigen over praten. Maar als je ook die attitude mist, wordt het wel lastig. Als ik er zelf nog niet eens uit ben of de bijbel de weg is, hoe kan ik dan evangeliseren? Dan kan ik alleen maar praten over dat de bijbel dit en dat zegt, maar dat het voor mij ook allemaal nog te verwarrend is om licht aan het einde van de tunnel te zien.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 11:35

Klopt, en daarom kun je volgens mij ook beter niet gaan evangeliseren als je onbekeerd bent.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 12:04

Het Weermannetje schreef:Klopt, en daarom kun je volgens mij ook beter niet gaan evangeliseren als je onbekeerd bent.

En ''het van God verwachten'' naast je neerleggen?
Kan je nou eens iets zinnigs zeggen, je zegt heel de tijd hetzelfde wat bij mij weer dezelfde vragen oproept. Kijk dan eens wat ik schrijf en praat vanuit je hart. J lijkt wel een voorgeprogrammeerde robot zo nu en dan, die wat lege opmerkingen spuugt.
HEt gaat op zo'n ogenblik toch niet om mij, maar om niet christenen met de bijbel in contact te brengen.,
Als je zelf aan de bijbel twijfeld, dan moet er niet aan beginnen nee. DAn breng je die twijfel over. Is duidelijk!
Mar als je dat niet doet, als je Jezus al de weg, de waarheid en het leven ziet. Als je Gods werk ook in jouw leven, en in levens van mensen heb gezien...dat is toch al een hele vaste grond om te evangeliseren!
Ook al ben je er in je eigen persoonlijk leven nog erg bezig.

En wanneer ben je bekeerd genoeg om te evangeliseren. Ook bekeerde mensen twijfelen soms sterk, niet aan God, niet aan de bijbel maar aan hun persoonlijk geloof.

Ik snap jullie echt niet. Gewoon maar mensen verloren laten gaan dan?
Sorry God, dat ik die klasgenoot een bijbel gaf na een gesprek over Jezus. Sorry God, dat ik dat bijbelverhaal vertelde aan de achterstandswijkkinderen in Rotterdam, voor dat ik zeker wist dat U ook voo mijn zonden bent gestorven.
Blijkbaar hebben jullie nog nooit de leegheid en de nood in mensen om je heen gezien om er zo makkelijk over te praten.
Kom in de realwereld uit je veilige dogmatische doosje.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 12:21

Nee, je moet natuurlijk wel met de Bijbel naar je klasgenoot gaan. Maar ik denk dat het niet goed is om dan echt te gaan evangeliseren als je onbekeerd bent.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 12:39

Het Weermannetje schreef:Nee, je moet natuurlijk wel met de Bijbel naar je klasgenoot gaan. Maar ik denk dat het niet goed is om dan echt te gaan evangeliseren als je onbekeerd bent.

Wat is evangeliseren volgens jou? DAt is toch vertellen over het evangelie? NIet christenen mogen dat toch ook weten, dat het evangelie er is?

Ga jij wel eens met een bijbel naar je klasgenoot? Duw jij die dan in zn handen en loop je weg?

Ik wou dat jij je opmerkingen iets meer onderbouwde. Uit de bijbel bijvoorbeeld. Of uit jouw persoonlijke ervaring.
Ik kan er gewoon niks mee. Ik snap je niet. Je klinkt gewoon niet doordacht, een btje napraterig ofzo. Maar je bent nog maar 18, misschien heb je nog niet zoveel meegemaakt, nognooit met moslims, atheisten gesproken.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 12:47

Het is mijn eigen ervaring mes. En ik heb met al die mensen die jij noemt best wel eens erover gesproken. Maar ik denk dat je als onbekeerde de geestelijke diepgang mist!

Terug naar “Archief”