quote="Thijs11"
Het probleem daarmee is dat die manier van waarneming niet zo accuraat is.
Dat zeg je omdat je nog steeds een "bewijs" wil hebben, als je dat nu eens loslaat.
Als ik iets ongelooflijks met mijn ogen zie dan kan ik altijd nog een aan iemand anders vragen of die het ook ziet. Zo kan ik mijn waarneming controleren.
Tja hier zeg je dat je je eigen ogen niet gelooft
In het geval van de geest kan dat niet. Als ik iets ongelooflijks in mijn geest ervaar en ik vraag aan anderen wat dat is, zal ik verschillende antwoorden krijgen (God, Allah, spirituele kracht)
Dat is zo Thijs, maar het gaat er om, dat als je wat in je geest of ziel ervaart, bij wie je terade bent gegaan, als het De Waarheid is dan wéét je dat.
Ik probeer hiermee niet jouw ervaringen als onbetrouwbaar neer te zetten, maar ik kan geen manier bedenken hoe ik achter het juiste antwoord kan komen. Dat is een stuk moeilijker dan in het geval van een waarneming d.m.v. ogen. Begrijp je het verschil wat ik bedoel?
Ik begrijp je, maar het is niet moelijker, tenminste voor mij en vele met mij niet.
Ik denk eerder dat een mens d.m.v. waarneming van zijn ogen bedrogen kan worden, dan d.m.v.
De Waarheid in zijn geest.
groetjes
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.