Christen zijn en je stemkeuze

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Re: Christen zijn en je stemkeuze

Berichtdoor TheKeimpe » 18 feb 2011 10:42

esli schreef:Aangezien de overheid anders voor de kosten opdraait en het momenteel, landelijk gezien wel om heel veel mensen gaat (die scheiden) snap ik de overheid het wel erg stimuleerd om economisch onafhankelijk te zijn. Neemt niet weg dat ieder gezin hier zelf keuzes in moet kunnen maken en binnen het gezin afspraken over moet maken. Die keuzevrijheid vind ik ook erg belangrijk.

Precies, en momenteel wordt die vrijheid verschrikkelijk beknopt door oneerlijke belastingen. Het verschil tussen een kostwinnersgezin en een tweeverdienersgezin (zeg allebei 50%, dus zonder kinderopvang) loopt in de duizenden euro's bij een iets meer dan modaal inkomen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 18 feb 2011 11:06

meribel schreef:Dus geen SGP maar waar zou je dan wel op stemmen aaanstaande verkiezingen en waarom?

Ik woon sinds een maand of 8 in Ierland, dus grote kans dat ik niet ga stemmen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2011 11:38

Als je in het buitenland zit, kan je toch vanaf daar stemmen. Of is dat alleen voor de Tweede Kamer?

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 21 feb 2011 11:45

Gelukkig gaat het om verkiezingen voor de Provinciale Staten en niet de 2e Kamer.

ben wel benieuwd wat de bijbel zegt over het aanleggen van wegen, intensieve veehouderij, regionale omroep e.d.............

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2011 12:28

Lalage schreef:Als je in het buitenland zit, kan je toch vanaf daar stemmen. Of is dat alleen voor de Tweede Kamer?

Als je niet in Nederland bent ingeschreven, kun je niet stemmen voor WS, PS of GR. Meer informatie vind je op de website van de Gemeente Den Haag.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2011 12:36

blijblij schreef:Gelukkig gaat het om verkiezingen voor de Provinciale Staten en niet de 2e Kamer.

ben wel benieuwd wat de bijbel zegt over het aanleggen van wegen, intensieve veehouderij, regionale omroep e.d.............

Daar moet je zelf je hersens voor gebruiken :wink:
Er staat veel niet letterlijk in de Bijbel, maar we moeten de aarde beheren. Het aanleggen van wegen kan soms noodzakelijk zijn, want omrijden is dan geen optie, net zo min als in de file staan. Je kunt wel gaan roepen dat autorijden niet bijbels zou zijn, maar dat is natuurlijk onzin.
Ik denk dat er meer van fabrieken de lucht ingaat, dan van al die schone auto's van tegenwoordig.
Intensieve veehouderij is een punt van aandacht, want veel dieren op een te klein stuk grond proppen, vervolgens onnodig met a.b. behandelen, preventief ! is uit den boze. Koeien horen in de wei te dartelen, kippetjes op een lekker stuk grond en wormpjes eten, echt, daar gaat het vlees veel beter van smaken.
Dan maar duurder en gewoon wat minder ervan kopen. Heft elkaar op :)

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 21 feb 2011 12:56

Koeien dat zijn toch van die beesten die in een stal horen volgens de regering :(

Ben altijd blij als ik in het oosten weer volop de koeien zie staan in de wei... in het westen moet je goed zoeken hoor (oke krimpenerwaard , maar het is niet meer zoals vroeger )

Ik ga zeker niet rechts stemmen dit keer, afgezien van het beleid mbt scholen en in het bijzonder pgb, de houding ten opzichte van de postmarkt.. en dan nog zo'n clown op de achtergrond uit limburg...

Christenpartijen gedoogsteunen het rechtse kabinet.... (sgp weet ik even niet zo...) waarschijnlijk omdat de pvv tegen de islam is enzo .. maar of dat nu zo slim is...

het zal dus een stuk linkser worden, sp ofzo... die partij vecht teminste voor mijn beroep , en zegt voorlopig geen a en doet B zoals de partijen nu doen !

Het CDA .... nou daar mogen ze van mij de C van uit halen... zolang die partij maar kan mee regeren is het volgens hen prima..

en dan de affaire afghanistan... nee we gaan er niet heen.. maar nu dus onder het mom van verkapte politie opleiding.... hoe eerlijk ben je dan. (overigens ben ik voor militairen, die zijn beter ervaren dan politie , en hebben een beroepsrisico, dus dat gezeur toen er doden soldaten terug kwamen is schijnheilig, uiteraard is het heel erg, laten we dat voorop stellen maar ze wisten waar aan ze begonnen, het is hun beroep en daar hebben ze bewust voor gekozen !

blijblij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor blijblij » 21 feb 2011 13:08

schelpje3 schreef:
blijblij schreef:Gelukkig gaat het om verkiezingen voor de Provinciale Staten en niet de 2e Kamer.

Daar moet je zelf je hersens voor gebruiken :wink:
Er staat veel niet letterlijk in de Bijbel, maar we moeten de aarde beheren. Het aanleggen van wegen kan soms noodzakelijk zijn, want omrijden is dan geen optie, net zo min als in de file staan. Je kunt wel gaan roepen dat autorijden niet bijbels zou zijn, maar dat is natuurlijk onzin.

Gelukkig merk ik nergens op dat autorijden niet bijbels zou zijn.

@spons: ik wil wel even een lans breken voor de CU: die steunen deze gedoogregering niet. SGP is onduidelijk aangezien de liberale VVD ineens de koopzondagen wil verruimen, dat moet toch ergens vandaan komen....... Maar het staat nergens op papier.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 21 feb 2011 13:57

Spons schreef:Koeien dat zijn toch van die beesten die in een stal horen volgens de regering

Sinds wanneer vindt de regering dit? De boeren bepalen dit zelf, maar blijkbaar is het niet rendabel om de koeien buiten te laten lopen.

die partij vecht teminste voor mijn beroep , en zegt voorlopig geen a en doet B zoals de partijen nu doen !

Dat kunnen ze ook, omdat ze geen enkele bestuurlijke verantwoordelijkheid dragen. Als de SP kan meeregeren zal ze ook compromissen moeten sluiten.

Het CDA .... nou daar mogen ze van mij de C van uit halen... zolang die partij maar kan mee regeren is het volgens hen prima..

Hoe lekker ongenuanceerd.

en dan de affaire afghanistan... nee we gaan er niet heen.. maar nu dus onder het mom van verkapte politie opleiding.... hoe eerlijk ben je dan. (overigens ben ik voor militairen, die zijn beter ervaren dan politie , en hebben een beroepsrisico, dus dat gezeur toen er doden soldaten terug kwamen is schijnheilig, uiteraard is het heel erg, laten we dat voorop stellen maar ze wisten waar aan ze begonnen, het is hun beroep en daar hebben ze bewust voor gekozen !

Militairen mogen niet zeuren omdat er doden vallen, maar jij als postbode mag wel zeuren omdat jij en je collega's niet hard genoeg werken en daarom TNT maar moeilijk kan concurreren?

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 21 feb 2011 14:44

Sabra schreef:
Spons schreef:Koeien dat zijn toch van die beesten die in een stal horen volgens de regering

Sinds wanneer vindt de regering dit? De boeren bepalen dit zelf, maar blijkbaar is het niet rendabel om de koeien buiten te laten lopen.

volgens mij speelde er wel meer mee. mestoverschot, enzo.. en milieunormen en regels oa door gekke koeienziekte etc.

die partij vecht teminste voor mijn beroep , en zegt voorlopig geen a en doet B zoals de partijen nu doen !

Dat kunnen ze ook, omdat ze geen enkele bestuurlijke verantwoordelijkheid dragen. Als de SP kan meeregeren zal ze ook compromissen moeten sluiten.

Uiteraard, maar dat is met alles zo , voorlopig zijn ze wel aardig consequent mbt de liberalisring van de postmarkt, kan je van andere partijen niet zeggen, er waren duidelijke afspraken van andere partijen (o.a verplichte CAO, zoveel % vaste medewerkers, en dat mocht men eerst zelf uitzoeken, als ze dat niet deden zou de overheid ingrijpen... en als het puntje bij het paaltje komt... veranderen ze heel snel de wet en is het weer uitgesteld.

Hoe lekker ongenuanceerd.

Kan jij me dan even een paar goede (en dan niet de rechtse kant van het christendom ) christelijke standpunten van hen noemen mbt Euthanasie, koopzondag, onderwijs. , gezondheidszorg.

Militairen mogen niet zeuren omdat er doden vallen, maar jij als postbode mag wel zeuren omdat jij en je collega's niet hard genoeg werken en daarom TNT maar moeilijk kan concurreren?

Kijk dat is nu weer heel jammer he ! heb jij je wel eens verdiept in de postmarkt, de werking mbt stukloon, CAO, belastingafdragt en de manier waarop ze werken ? Ik kan je zeggen dat ik Verd.... hard werk. Ondanks dat ik er uit gegooid wordt , en ik vervangen zal worden door deeltijdwerkers.. op een goedkopere schaa. Ondanks dat ik al meer dan 20 jaar daar werk je gewoon kan gaan, terwijl er nog werk zat is om mensen op een natuurlijke manier te laten uitvloeien.. omdat er aandeelhouders zijn die geld willen zien, er topbestuurders zijn die in 1 uur verdienen waar ik minimaal een maand voor mag werken. Ik door weer en wind, storm, regen , sneeuw en kou ga terwijl half nederland een weeralarm heeft en absoluut wordt aangeraden om binnen te blijven. Ondanks dat ze vorig jaar de pakket afdeling 90 euro bruto winstuitkering wilde geven en ons slechts 45 euro bruto... zelfde baas, zelfde bedrijf. Ondanks de verhoogde werkdruk die geconstateerd is door de arbo dienst, er onmogelijke normen zijn gecreerd.. en toegestaan door het bedrijf , om een voorbeeld te noemen . Een loopwijk van bv 200 huizen stond 1,30 uur voor, voor wijk B precies hetzelfde... Nieuwe dienstregeling (niks in te brengen.. je mag zelf de puzzelstukjes bij elkaar leggen , alleen de stukjes zelf mag je niet veranderen...) wijk A en B (vroeger dus 400 huizen dus 3 uur werk ) krijg je nu 1, 40 uur voor...

Nee gelukkig werk ik Godzij dank niet hard.... :( zieliglopen-smile ?:| ::((

De vele intimidaties op de werkvloer ... je dienst zit er op, ze vragen of je nog wat extra's kan doen, nee ik heb een afspraak... OH ik zal het wel onthouden hoor, reken maar.. (met een wijsend vingertje ) of iemand met een geopereerde knie.. die rust moet houden .. ahc je kan toch wel komen werken... Gewoon wat praktijkvoor beelden.

Lijnen die je niet mag oversteken... Jassen die niet op de stoel mochten hangen.. en nog een aantal absurde regels waardoor het op een strafkamp lijkt.

Hoe stompzinnig kan je zijn met zo'n uitspraak als je niet weet waar het over gaat.

nederland loopt voorop , en andere landen kijken lachend toe... concurrentie is goed, maar wel op een eerlijke manier, tegen ong. gelijk loon, en niet onder het minium loon. Dat is hetzelfde als een bakker die zijn brood verkoopt, en ik kom er aan en geef geld toe op het brood ....

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2011 14:47

Ik kan wel lezen dat er veel frustratie bij je zit Spons #-o

Spons
Generaal
Generaal

Berichtdoor Spons » 21 feb 2011 19:00

sorry mbt het laatste wel ja,

Ik ben postbode en weet wat er speelt, en het is frustrerend als de politiek inziet dat ze fouten gemaakt hebben. Ze zeggen er uiteindelijk toch iets aan te doen en dan vervolgens terugdraaien en de oneerlijke concurrentie door kan gaan.

Mijn tijd is over, en ik zal het niet redden. De volgende stap die ze nu bij ons gaan maken is dat ze precies gaan zeggen hoe ik mijn wijk moet lopen.. een stel kuch kuch studenten kjiken via de computer wat de beste route is. Echter ze weten niet hoe de wijk in praktijk in elkaar zit, qua tuinen, of een stuk veel post heeft... en of dat te doen is, Ik kan zelf per dag kijken hoeveel post er in zit, wat ik meeneem of niet, en hoe ik mijn rondjes maak. En waar ik splits, straks kan dat niet, en als het rustig is doen ze bv gerust een stuk van een wijk aan de overkant er bij...

Lang leve de vrijheid....kuch kuch kuch.

Van de VVD hoef je niks te verwachten, marktwerking... nou dat ga je zien straks bij het spoor... de energie maatschapijen. En nu dus de post die je als verloren kan beschouwen... Oma's van 60 70 jaar, kinderen van 14 die het doen, er komt nog meer bij kijken... en je moet echt hard werken in de meest bizarre omstandigheden.. en dan is er zo'n oetl....l die zegt dat ik neit hard werk... ](*,)

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 21 feb 2011 21:59

En ook nog flink verkouden :wink:
Ik snap je hoor. Sinds dat er van alles zgn postbode is, krijgen wij vaak post van een verkeerd huisnummer, zelfs een heel andere postcode :shock:
Toen wij pas getrouwd waren, kwam er elke dag een vaste postbode. Als er een verkeerd huisnr op de enveloppe stond, wist hij precies dat dat niet goed ging en deponeerde het in de juiste brievenbus. Wettelijk hartstikke fout, maar voor ons: super.
Elke dag zo'n beetje dezelfde tijd, kon de je post verwachten.
En nu ??
Op maandag helemaal niks, dus als je jarig bent die dag, vette pech :(
Minimaal 1 x in de keer een poststuk dat niet voor ons bestemd is.
Wij hebben soms medische zendingen, die worden gewoon op de stoep gezet ! Gelukkig is er toevallig altijd iemand thuis, maar dat slaat toch nergens op. De bel gaat, je doet de deur open en er staat een grote doos op de stoep, die aangebeld lijkt te hebben :shock:
De service is derhalve gekelderd.
Klagen heeft geen zin.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 21 feb 2011 23:02

De kans dat ik CDA stem, is minimaal, neigend naar nul.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 21 feb 2011 23:46

Het zal hier wel weer VVD worden.
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

Terug naar “Archief”