Dansen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Pasker
Luitenant
Luitenant

Re: Dansen

Berichtdoor Pasker » 10 aug 2010 23:54

*J* schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar zoals je dat schrijft komt dat een beetje over alsof christenen geen gebruik mogen maken van aards vermaak, is dat wat je bedoelt?

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar willen Christenen niet op Christus lijken en net als Christus bezig zijn met de dingen van hun Vader?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 08:55

Zeker. Maar houdt dat in dat er helemaal geen plaats meer mag zijn voor ontspanning en misschien ook wel dansen voor Hem?? Dat heeft God ons toch ook gegeven?

Zoals je weet wordt er op meerdere plaatsen in de Bijbel gedanst en ik lees daar niks veroordelends over. Waarom zouden we het dan afkeuren?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Pasker
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Pasker » 11 aug 2010 13:54

We hoeven het dansen ook niet af te keuren het is gewoon een werelds vermaak voor de vleselijke mens. Verder zijn we geestelijk als kinderen van God ons zelf tot wet dus wat maakt het uit wat we doen of laten we hebben er ons toch alleen zelf mee.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 aug 2010 14:41

het is idd gewoon ter vermaak, zoals lekker eten, een mooie fietstocht enz dat ook zijn. Daarnaast is het vaak ook een uiting van gevoelens.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

*J*
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor *J* » 11 aug 2010 17:00

Pasker schreef:
*J* schreef:Misschien begrijp ik het verkeerd hoor, maar zoals je dat schrijft komt dat een beetje over alsof christenen geen gebruik mogen maken van aards vermaak, is dat wat je bedoelt?

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar willen Christenen niet op Christus lijken en net als Christus bezig zijn met de dingen van hun Vader?

Mijn vraag was eigenlijk niet sarcastisch bedoelt hoor, het was een serieuze vraag of ik het goed begrepen had en of dat inderdaad was wat je bedoelde.

Maar om even antwoord te geven op jouw vraag: ja, natuurlijk willen wij op Christus lijken. Maar God heeft ons inderdaad ook die ontspanning gegeven. Zoals ik eerder al zei wordt er in de bijbel ook gedanst. Was dat slecht, werelds vermaak? Dat heb ik er in ieder geval nooit uit gehaald. En je kunt zelfs dansen ter ere van God. Lijkt mij niks mis mee.

BigSmile
Mineur
Mineur

Berichtdoor BigSmile » 12 aug 2010 07:47

Pasker schreef:In principe is er niets op tegen maar de vraag is; hebben kinderen van God (geestelijk gezien) de zelfde wensen als de kinderen der mensen (vleselijk gezien)?

Met andere woorden, wanneer we behoefte hebben aan vleselijk (aards) vermaak, willen we dan wel echt naar de Hemel en zo ja, waarom?

Nou ik begrijp het denk ik wel een beetje. Toevallig heb ik deze maand een zomerabonnement op de sportschool, het is maar voor 1 maand. Op mijn werk hoor ik veel dames over Zumba, dus ik heb me laten verleiden tot een les Zumba. De Work-Out was best pittig, dus qua sporten kom je daar zeker niet voor niets. Maar toch, ik voelde me niet goed bij de keiharde popmuziek en het swingende element (dames, met je heupen zwaaien) beviel me ook niet. Ik kon er niets aan doen, maar ik vroeg me inderdaad af of "kinderen van God" (weet zo gauw geen betere benaming) hier ook zouden staan. Het voelde voor mij niet ok. Thuis luister ik ook niet van dat soort muziek. Is het dan wel goed om op de sportschool op deze harde beat te latin-dansen? Ik ben er ook niet over uit. Let wel: ik vond het op zich wel leuk! Leuke sfeer, dames hadden er duidelijk zin in. Ik voel dus ergens een tweedeling en ben er nog niet over uit.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 aug 2010 10:01

Als je daar vraagtekens bij zet moet je het idd gewoon niet doen. Aan de andere kanten is dansen natuurlijk heel breed, er zijn best genoeg voorbeelden van verkeerd dansen te vinden... maar Pasker had het over dansen in het algemeen... en dat is natuurlijk wel wat ruimer.

Terug naar “Archief”