Pasker schreef:In principe is er niets op tegen maar de vraag is; hebben kinderen van God (geestelijk gezien) de zelfde wensen als de kinderen der mensen (vleselijk gezien)?
Met andere woorden, wanneer we behoefte hebben aan vleselijk (aards) vermaak, willen we dan wel echt naar de Hemel en zo ja, waarom?
Nou ik begrijp het denk ik wel een beetje. Toevallig heb ik deze maand een zomerabonnement op de sportschool, het is maar voor 1 maand. Op mijn werk hoor ik veel dames over Zumba, dus ik heb me laten verleiden tot een les Zumba. De Work-Out was best pittig, dus qua sporten kom je daar zeker niet voor niets. Maar toch, ik voelde me niet goed bij de keiharde popmuziek en het swingende element (dames, met je heupen zwaaien) beviel me ook niet. Ik kon er niets aan doen, maar ik vroeg me inderdaad af of "kinderen van God" (weet zo gauw geen betere benaming) hier ook zouden staan. Het voelde voor mij niet ok. Thuis luister ik ook niet van dat soort muziek. Is het dan wel goed om op de sportschool op deze harde beat te latin-dansen? Ik ben er ook niet over uit. Let wel: ik vond het op zich wel leuk! Leuke sfeer, dames hadden er duidelijk zin in. Ik voel dus ergens een tweedeling en ben er nog niet over uit.