Moderator: Moderafo's
rosekapje schreef:en volgens mij heb je een redelijk mooi gebit of niet?
ik heb ook heel lang geduimd tot op mijn tiende geloof ik en mijn tanden stonden best wel schots en scheef zeg maar, maar zijn toch vanzelf weer recht gegroeid![]()
Ik snap als moeder zijnde ook best dat bepaalde dingen misschien slecht zijn voor bv je tanden, maar tegenwoordig is het ook wel erg op uiterlijk en perfectie gericht, hier op het dorp lopen al kinderen uit groep 6 met een beugel. Als een kind iets te zwaar is moet het al op dieet. heeft een kind flaporen moet er wat aan gedaan worden en ga zo maar door. Mag een kind ook nog gewoon kind zijn en bovenal gewoon zijn zoals het is? Je hoeft een kind toch ook niet alles te ontzeggen en als het nou lekker slaapt met een speentje best toch, ik kon vroeger niet slapen zonder beer en duim. Ik kan wel gekkere dingen bedenken die slecht zijn voor een kind.
Nee dat is waar, dat het niet in de suiker gedoopt is, daar heb je helemaal gelijk in!pol schreef:Dat speentje is natuurlijk niet in de suiker gehouden dus de tandjes zullen niet aangetast worden door zoet. Maar Rianne sabbelt op haar vinger en die heeft ze natuurlijk altijd bij zich, dus een fopspeen, ach als ze slaapt valt dat ding toch weer uit. Het is alleen bij het inslapen en als ze snachts wakker wordt. Dus laat ze totaal 2 uur max op dat ding sabbelen, is dat dan de grootste ramp?
bloempie schreef:Ff een vraagje: Hoe lang sliepen/ jullie kids met ruim een jaar nog overdag? Thomas sliep tot ruim een week geleden altijd ´s morgens nog anderhalf tot twee uur en ´s middags ook anderhalf uur.
Sinds ruim een week wordt hij echter na drie kwartier/ een uur weer wakker. Toch heb ik dan vaak het idee dat hij het de rest van de dag niet goed trekt. Hij kan minder hebben, heeft minder goed evenwicht enzo.
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals raam open of juist dicht, laagje kleding meer of minder, wat langer ophouden of juist vroeger naar bed, maar het maakt allemaal niets uit. Of het aan de leeftijd ligt?
Wel is het zo dat hij gister ook helemaal op was en toen heb ik hem overdag drie keer op bed gelegd. Die extra keer heeft hij wel anderhalf uur geslapen. Slaap heeft hij blijkbaar dus nog wel hard nodig. Maar om hem nou steeds drie keer per dag op bed te leggen....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten