Refoweb kids deel 7

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 okt 2008 18:33

Ik duimde vroeger en toen heeft de tandarts zelfs aangeraden om liever op een speen te sabbelen. Zodoende lag ik met 12 jaar nog in bed met een speen. :mrgreen:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 10 okt 2008 18:43

LauraC schreef:Ik duimde vroeger en toen heeft de tandarts zelfs aangeraden om liever op een speen te sabbelen. Zodoende lag ik met 12 jaar nog in bed met een speen. :mrgreen:

en hoe zijn je tanden :mrgreen:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 okt 2008 18:45

en volgens mij heb je een redelijk mooi gebit of niet?

ik heb ook heel lang geduimd tot op mijn tiende geloof ik en mijn tanden stonden best wel schots en scheef zeg maar, maar zijn toch vanzelf weer recht gegroeid 8)

Ik snap als moeder zijnde ook best dat bepaalde dingen misschien slecht zijn voor bv je tanden, maar tegenwoordig is het ook wel erg op uiterlijk en perfectie gericht, hier op het dorp lopen al kinderen uit groep 6 met een beugel :shock: . Als een kind iets te zwaar is moet het al op dieet. heeft een kind flaporen moet er wat aan gedaan worden en ga zo maar door. Mag een kind ook nog gewoon kind zijn en bovenal gewoon zijn zoals het is? Je hoeft een kind toch ook niet alles te ontzeggen en als het nou lekker slaapt met een speentje best toch, ik kon vroeger niet slapen zonder beer en duim. Ik kan wel gekkere dingen bedenken die slecht zijn voor een kind.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 10 okt 2008 19:05

Tanden zijn prima. Wel een beugel gehad maar dat kwam niet door het duimen (of speenzuigen). Dat is nl door mijn ouders uitgebreid aan de tandarts en ortho gevraagd. Zij hoopten nl dat de tandarts etc zou zeggen dat het daar wel aan lag :D

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 10 okt 2008 19:52

rosekapje schreef:en volgens mij heb je een redelijk mooi gebit of niet?

ik heb ook heel lang geduimd tot op mijn tiende geloof ik en mijn tanden stonden best wel schots en scheef zeg maar, maar zijn toch vanzelf weer recht gegroeid 8)

Ik snap als moeder zijnde ook best dat bepaalde dingen misschien slecht zijn voor bv je tanden, maar tegenwoordig is het ook wel erg op uiterlijk en perfectie gericht, hier op het dorp lopen al kinderen uit groep 6 met een beugel :shock: . Als een kind iets te zwaar is moet het al op dieet. heeft een kind flaporen moet er wat aan gedaan worden en ga zo maar door. Mag een kind ook nog gewoon kind zijn en bovenal gewoon zijn zoals het is? Je hoeft een kind toch ook niet alles te ontzeggen en als het nou lekker slaapt met een speentje best toch, ik kon vroeger niet slapen zonder beer en duim. Ik kan wel gekkere dingen bedenken die slecht zijn voor een kind.

@rosekapje

Ik heb vroeger niet geduimd maar had zelf toen ik in groep 5 zat al een beugel. Dit had op zich niets met het overdreven schoonheids ideaal te maken, maar omdat ik vroeg was met wisselen en mijn tanden zo ontzettend schots en scheef stonden dat ik mijn lippen niet meer op elkaar kon doen. Ik heb bijna zes jaar een beugel gehad, en ben er nog steeds blij mee dat mn ouders toen voor mij die beslissing hebben genomen. Anders had ik nu nog een hazen bekkie gehad :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 19:58

pol schreef:Dat speentje is natuurlijk niet in de suiker gehouden dus de tandjes zullen niet aangetast worden door zoet. Maar Rianne sabbelt op haar vinger en die heeft ze natuurlijk altijd bij zich, dus een fopspeen, ach als ze slaapt valt dat ding toch weer uit. Het is alleen bij het inslapen en als ze snachts wakker wordt. Dus laat ze totaal 2 uur max op dat ding sabbelen, is dat dan de grootste ramp?
Nee dat is waar, dat het niet in de suiker gedoopt is, daar heb je helemaal gelijk in!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 10 okt 2008 20:22

erg leuke foto's van Michael en Danique
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 10 okt 2008 20:25

wat kan ie boos kijken :shock: goeiedag, ik zou dr bang van worden 8) ik vond het wel zielig hoor zo'n foto.....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 10 okt 2008 20:33

Speen in bed of soppen op vinger, ach van mij mogen ze, ik heb het tot mijn 3e gedaan ofzo en moest toch een beugel ivm te weinig ruimte.

Maar eerlijk gezegd vind ik het niet zo'n leuk gezicht als kinderen al sabbelend op speen of flesje rondlopen of in de wagen zitten enz.

En idd is sabbelen op speen van fles met limo 'slechter' dan een speen.
AfbeeldingAfbeelding

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 10 okt 2008 20:54

Ik heb noooooit geduimd en heb ook een beugel gehad.

Maar heb wel mijn hele gebit moeten laten restaureren toen ik net mijn melkgebit had...En later alsmaar bij slijpen, trekken, vullen (dit kwam allemaal door de peniciline kuur die ik slikte).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 okt 2008 21:34

en de andere kant... ik heb enorum lang geduimd.. leeftijd laat ik maar achterwege :oops: maar geeen beugel!

was bij logopedie, en zij gaf aan dat gewoon de stand van de tong in de mond ook al bepalend kan zijn dat je tanden naar voren groeien! sommige kinderen en volwassenen hebben het puntje van de tongin ruststand tegen de boventanden, of slikken verkeerd, en dat geeft ooklichte druk, waardoor deze ook een andere stand aan kunnen nemen.

want door de tong tegen de boventanden te houden krijg je ook open mond gedrag met alle gevolgen van dien!

wel leuk.. zo een intake daar doen!!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 okt 2008 06:31

Dat vind ik ook een misselijk gezicht als ze buiten met hun fopspeen lopen. Maar op bed, ik kan er mezelf niet druk om maken eerlijk gezegd. Laat dat kind lekker kind zijn en heerlijk genieten van haar "fosja"

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 11 okt 2008 07:05

en het kan ook zo ineens zijn dat ze de speen ineens vies gaan vinden en niet meer in doen.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 11 okt 2008 09:43

Ff een vraagje: Hoe lang sliepen/ jullie kids met ruim een jaar nog overdag? Thomas sliep tot ruim een week geleden altijd ´s morgens nog anderhalf tot twee uur en ´s middags ook anderhalf uur.
Sinds ruim een week wordt hij echter na drie kwartier/ een uur weer wakker. Toch heb ik dan vaak het idee dat hij het de rest van de dag niet goed trekt. Hij kan minder hebben, heeft minder goed evenwicht enzo.
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals raam open of juist dicht, laagje kleding meer of minder, wat langer ophouden of juist vroeger naar bed, maar het maakt allemaal niets uit. Of het aan de leeftijd ligt?
Wel is het zo dat hij gister ook helemaal op was en toen heb ik hem overdag drie keer op bed gelegd. Die extra keer heeft hij wel anderhalf uur geslapen. Slaap heeft hij blijkbaar dus nog wel hard nodig. Maar om hem nou steeds drie keer per dag op bed te leggen.... :|
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 11 okt 2008 10:41

bloempie schreef:Ff een vraagje: Hoe lang sliepen/ jullie kids met ruim een jaar nog overdag? Thomas sliep tot ruim een week geleden altijd ´s morgens nog anderhalf tot twee uur en ´s middags ook anderhalf uur.
Sinds ruim een week wordt hij echter na drie kwartier/ een uur weer wakker. Toch heb ik dan vaak het idee dat hij het de rest van de dag niet goed trekt. Hij kan minder hebben, heeft minder goed evenwicht enzo.
Ik heb al van alles geprobeerd, zoals raam open of juist dicht, laagje kleding meer of minder, wat langer ophouden of juist vroeger naar bed, maar het maakt allemaal niets uit. Of het aan de leeftijd ligt?
Wel is het zo dat hij gister ook helemaal op was en toen heb ik hem overdag drie keer op bed gelegd. Die extra keer heeft hij wel anderhalf uur geslapen. Slaap heeft hij blijkbaar dus nog wel hard nodig. Maar om hem nou steeds drie keer per dag op bed te leggen.... :|

Kan je het morgenslaapje niet verkorten en dan Thomas gelijk na het eten naar bed doen?

Terug naar “Archief”