Studententijd!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 apr 2006 22:32

Je hoeft toch ook niet per sé uitzendwerk te doen? Bij een 'gewone' bijbaan kun je vaak ook 's zomers wel extra terecht omdat alle vaste krachten dan op vakantie gaan...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 06 apr 2006 08:07

LeChat schreef:Je hoeft toch ook niet per sé uitzendwerk te doen? Bij een 'gewone' bijbaan kun je vaak ook 's zomers wel extra terecht omdat alle vaste krachten dan op vakantie gaan...

Niet bij mijn bijbaan dus... beter lezen!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 06 apr 2006 19:49

Dat begreep ik wel hoor. Ik bedoelde dan ook niet jouw situatie, daar weet ik verder natuurlijk niks van ook. :wink: 't Ging mij om de algemene discussie/voor dat meisje dat volgend jaar waarschijnlijk gaat studeren en op kamers gaan te duur vind... Bedoelde te zeggen dat je ook na je 20e echt wel een vakantiebaan c.q. bijbaan met mogelijkheden in de vakantie kunt vinden, al is dat misschien niet achter de kassa van de supermarkt, want daar vinden ze je geloof 'k op je 19e al te duur...
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Airke
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Airke » 07 apr 2006 10:49

Vorig jaar heb ik als 21-jarige in de zomervakantie via een uitzendbureau gewerkt en dat was echt geen uitzonderlijke situatie.
En dit jaar ga ik in de thuiszorg werken, nu niet via een uitzendbureau. Mogelijkheden zat hoor, maar je moet een beetje op tijd beginnen met zoeken.

FV
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor FV » 12 apr 2006 12:23

Wat bijbaan betreft: inderdaad goed zoeken. Eventueel een weekendbaantje (ik werk zelf al zo'n vijf jaar bij een supermarkt, waar ze gelukkig niet doen aan wegsturen als je te duur wordt :D)

En verder, als je alleen de basisbeurs krijgt, worden je ouders geacht om mee te betalen (wat ze overigens ook moeten als je thuis blijft wonen, want van 70 euri kun je helemaal niet bestaan). Het is best te doen, op kamers gaan en studeren, en een studentenvereniging (er zit in Utrecht heel wat leuks, wat voor soort vereniging zou je leuk lijken?)
"De beste manier om een probleem op te lossen is de humor ervan te ontdekken."
- Arthur C. Clarke -

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 12 apr 2006 15:53

FV schreef:Wat bijbaan betreft: inderdaad goed zoeken. Eventueel een weekendbaantje (ik werk zelf al zo'n vijf jaar bij een supermarkt, waar ze gelukkig niet doen aan wegsturen als je te duur wordt :D)

Bij mij doen ze daar wel aan.... :(

FV schreef:En verder, als je alleen de basisbeurs krijgt, worden je ouders geacht om mee te betalen (wat ze overigens ook moeten als je thuis blijft wonen, want van 70 euri kun je helemaal niet bestaan). Het is best te doen, op kamers gaan en studeren, en een studentenvereniging (er zit in Utrecht heel wat leuks, wat voor soort vereniging zou je leuk lijken?)

Naja, ik denk dat ik toch maar thuis blijf, het is eigenlijk niet echt nodig omdat ik niet zo ver van Utrecht vandaan woon.
En ik zit te denken aan CSFR.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 23 apr 2006 14:21

Charlotte schreef:Naja, ik denk dat ik toch maar thuis blijf, het is eigenlijk niet echt nodig omdat ik niet zo ver van Utrecht vandaan woon.
En ik zit te denken aan CSFR.

Sola Scriptura (de Utrechtse tak van CSFR) is inderdaad een leuke vereniging. Je hebt in Utrecht overigens nog wel meer keus in christelijke verenigingen: Ichthus Utrecht (vriendelijke, ontspannen mensen daar), de Navigators (ken ik verder niet), S.S.R.-N.U. (een christelijke studentengezelligheidsverenigingen waar ook veel niet-christenen (gast)lid van zijn - over kerkmuren heenkijken gesproken!), VGSU (vrijgemaakte vereniging) en er zijn nog één of twee reformatorische studentenverenigingen waarvan ik de naam niet weet.

Ik zou je aanraden om overal eens te kijken voordat je een keuze maakt: de sfeer is bij elke vereniging weer anders, dus er is altijd wel iets wat bij je past.
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 23 apr 2006 15:35

Sola is inderdaad zeer aan te raden. Wat betreft die reformatorische verenigingen, je doelt waarschijnlijk op Solidamentum en Depositum Custodi. Ik ken ze niet goed genoeg om er een oordeel over te geven dus dat laat ik aan de diverse DC'ers die hier ook komen over. NSU is wel een mooie vereniging waar men vooral ook extern bezig is. Als student kun je veel mensen (mede-studenten) bereiken.
Sola Scriptura is wat meer op studie gericht. Desalniettemin is het gezelligheidsgehalte enorm hoog.

TheEdge bij welke vereniging zit jij/heb je gezeten?

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 23 apr 2006 15:59

tinos schreef:Sola is inderdaad zeer aan te raden. Wat betreft die reformatorische verenigingen, je doelt waarschijnlijk op Solidamentum en Depositum Custodi. Ik ken ze niet goed genoeg om er een oordeel over te geven dus dat laat ik aan de diverse DC'ers die hier ook komen over. NSU is wel een mooie vereniging waar men vooral ook extern bezig is. Als student kun je veel mensen (mede-studenten) bereiken.
Sola Scriptura is wat meer op studie gericht. Desalniettemin is het gezelligheidsgehalte enorm hoog.

TheEdge bij welke vereniging zit jij/heb je gezeten?

Geen van allen, ik studeer in Delft.

Een vriendin van me zat een paar jaar terug nog bij S.S.R., ik ben een keer bij Ichthus langsgeweest en mijn eigen vereniging onderhield enkele jaren terug enig contact met CSFR, vandaar dat ik die verenigingen een beetje ken.

Meerwaarde heeft - mijns inziens - wel het lid worden van een vereniging die aangesloten is bij IFES. In Utrecht zijn dat er drie (+2 theologenverenigingen). Deze internationale organisatie van christenstudenten organiseert zowel nationale als internationale conferenties die je over je kerkmuren heen doen laten kijken, omdat je christenen van allerlei denominaties tegenkomt; van evangelische ichthianen tot gergemmende CSFR'ders. Je steekt er een hoop van op, vooral van de driejaarlijkse internationale toerustingsconferentie, waar je dus ook christenen kunt ontmoeten die in hun eigen land niet zo makkelijk voor hun geloof uit kunnen komen. Heel indrukwekkend.

Bij de Navigators kun je ook wel lid worden. Ze hebben onder meer een heel goed mentorsysteem tussen oudere en jongerejaars voor het opbouwen van elkaars geloof. Ik heb alleen het idee dat het publiek daar iets eenzijdiger is (veelal evangelisch), maar dat weet ik verder niet. Ze zitten niet bij IFES, dus dat is wel weer een minpuntje... :-)
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 24 apr 2006 19:45

Ik ben nu bijna klaar met studeren :( maar ik kan iedereen aanraden om als je wilt participeren in een studentenvereniging wél op kamers te gaan!

Ik zelf heb de tegenovergestelde keus gemaakt, geen kamers, sociaal leven bij mn ouders in de buurt, geen studentenvereniging.
Ben na een tijdje overigens wel op kamers gegaan, had toen al groot genoeg netwerk, geen vereniging meer nodig.

Vergeet niet: studeren is vooral genieten! :) :)

Sproetje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Sproetje » 30 apr 2006 13:33

Ik ben januari jl geslaagd en september as ga ik weer beginnen met een nieuwe studie!
Ik studeerde Marketing en Communicatie maar dat is toch niet helemaal wat ik zoek en ik ga dus nu de PABO doen...
Waarschijnlijk in Gouda maar Utrecht trekt me ook heel erg, dus daar moet ik nog even goed over nadenken!
Als ik voor Gouda kies dan blijf ik lekker nog even bij mijn ouders wonen, kies voor Utrecht dan kies ik ook voor kamers!!!
Studentenverenigingen zijn gewoon ontzettend leuk en ik vind gewoon dat je van je studententijdperk moet genieten, je bent maar 1 keer in je leven student dus haal er uit wat erin zit!!!
Iemand die zichzelf aanprijst, is niet van waarde.
Maar als iemand door de Here geroemd wordt, is dat een bewijs van zijn waarde.
2 Corinthe 10:18

Stefanus
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Stefanus » 13 mei 2006 00:10

CSFR RULESSSS
dus Charlotte, meldt je snel aan en geniet van de voorpret! :mrgreen:

tinos
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tinos » 13 mei 2006 12:24

Stefanus schreef:CSFR RULESSSS

Juist, wees welkom in Utereg! Stefanus helaas niet gemeet op de PaCo. Kon er niet bij zijn. Anyweg gefeliciteerd met je installatie!

Charlotte
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Charlotte » 13 mei 2006 12:42

tinos schreef:

Juist, wees welkom in Utereg! Stefanus helaas niet gemeet op de PaCo. Kon er niet bij zijn. Anyweg gefeliciteerd met je installatie!

Moet dat nu al dan? :shock: Eerst maar eens slagen........ :)
Maar inderdaad, bij de voorlichting stak CSFR torenhoog uit boven DC en Solidamentum....... :wink:

tweetietwee
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor tweetietwee » 13 mei 2006 13:22

Charlotte schreef:
tinos schreef:

Moet dat nu al dan? :shock: Eerst maar eens slagen........ :)
Maar inderdaad, bij de voorlichting stak CSFR torenhoog uit boven DC en Solidamentum....... :wink:

dat was bij mij ook zo, maar in utrecht bij de csfr aangekomen was ik daar ook al snel op afgeknapt.... (sorry mensen, maar in mijn 18 jarige ogen was het echt heel dom)

Terug naar “Archief”