Hans Soet schreef:We hebben de opdracht bekeert u en geloof het evangelie. Maar niemand kan het. Dat kunnen we ook nooit begrijpen. God valt niet altijd te begrijpen, daarom is het ook geloven. Maar dat geloof schenkt Hij.
Jezus zegt: geloof(vertrouw) in Mij. Wie vertrouw jij allemaal? wie kan jij vertrouwen in dit leven? Je beste vriend, je ouders?
Ik weet iemand die je volkomen kan vertrouwen! Jezus kwam naar de aarde om voor jou de dood in te gaan (of is dat het aanbod niet?). Hij vraag alleen aan jou om hem volkomen te vertrouwen. Jij zegt: dat kan ik niet. Waarom zou je Hem niet kunnen vertrouwen, Hij die naar de aarde kwam om voor ons de dood in te gaan. Hij die alles voor jou en mij overhad!
Als er Iemand te vertrouwen is dan is het Jezus wel!
Wie heeft het jou aangepraat dat je niet kan geloven? Waar in de bijbel heb je dat gelezen? Ik lees op elke bladzijde van de evangelien bijna: "geloof in mij, en je bent behouden".
ach ja mischien is het niet zo kinderlijk eenvoudig.... Maar ja Jezus zegt als je niet wordt als een kind zal je nooit binnen gaan!
What to do?
Geef gehoor aan Jezus opdracht! Geef je jezelf in kinderlijk vertrouwen over aan je Schepper die het beste weet wat er met jou leven moet gebeuren!