Trouwen ed. TIPS!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 okt 2008 19:08

Calla's hebben toch van die dikke lange stelen? Dat lijkt me juist zwaar en ik vind het niet mooi...

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 21 okt 2008 19:08

kirsten schreef:Dat is waar. Mijn vriend wil zelf het trouwboeket uitzoeken, dus het gaat een gok worden of het bij mijn jurk staat. Hij weet wel wat ik mooi vind en wat ik niet wil, dus hij zal best met wat moois naar huis komen. Hij heeft twee keer voor mijn verjaardag zelf een bos bloemen laten maken en uitgezocht en ze waren telkens prachtig. Dus smaak heeft hij zeker.

Zo dat lijkt me wel een beetje eng, of hij moet inderdaad precies weten wat jij wilt, spannend het blijft natuurlijk wel een verrassing voor je.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 21 okt 2008 19:13

Calla's zijn niet zwaar hoor, ook al hebben ze dikke stengels.

Eng vind ik het helemaal niet. Wij hebben eigenlijk precies dezelfde smaak en met een beetje sturing moet het hem wel lukken. Opzich wil ik mee met zoeken, maar hij wil het zelf uitzoeken. Dus ja.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 21 okt 2008 20:25

Ik had ook een paar calla's, met wat sprieten er aan. Dat woog echt bijna niks.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 21 okt 2008 21:46

christien schreef:
kirsten schreef:Dat is waar. Mijn vriend wil zelf het trouwboeket uitzoeken, dus het gaat een gok worden of het bij mijn jurk staat. Hij weet wel wat ik mooi vind en wat ik niet wil, dus hij zal best met wat moois naar huis komen. Hij heeft twee keer voor mijn verjaardag zelf een bos bloemen laten maken en uitgezocht en ze waren telkens prachtig. Dus smaak heeft hij zeker.

Zo dat lijkt me wel een beetje eng, of hij moet inderdaad precies weten wat jij wilt, spannend het blijft natuurlijk wel een verrassing voor je.
Ik weet alleen de vorm van het boeket, de rest is voor mij ook een verrassing. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 21 okt 2008 21:59

Leuk om alle ideeën te zien en te lezen..tmoet vast goedkomen zo!! :D
Ik ga inderdaad een keer langs een bloemist, zag ergens een plaatje van 5 rozen en dan de stelen met lint aan elkaar..zag er prachtig uit!!
En een enkele tak met bloemen vindk ook wel mooi.

Twordt in ieder geval geen 'normaal' bruidsboeket..

@Kirsten, waarschijnlijk wel, maar gerbera's vind ik persoonlijk echt afschuwelijke bloemen (beïnvloedt door de kassen met gerbera's in mn omgeving denkk..) dus die worden het niet.. maar met één enkele roos kun je ook wel een mooie corsage maken denk!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2008 10:16

Mijn man durfde amper zelf iets uit te zoeken. Haha, gelukkig maar ;)
Ik heb wel steeds gezegd:' Alles moet wit zijn, omdat mijn jurk natuurlijk gekleurd is, en ik wil niet dat je weet welke kleur mijn jurk is, dus die kleur bloemen en auto kan al niet. Dus wit staat er toch mooi bij.'
Hij trapte er mooi in, witte bloemen (die ik zelf heb uitgezocht), witte auto (waarvan hij vond dat ik hem toch echt even moest keuren), witte autolinten, witte autobloemen.

(en het was gewoon omdat ik dol ben op wit, en mijn jurk ook wit was, en ik al dat wit gewon mooi bij elkaar vond :D )
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 22 okt 2008 10:36

Kirsten, je kan altijd nog een stukje stof meegeven aan je vriend waarop hij het bruidsboeket kan afstemmen!

Ik wil juist een vrolijk boeket met gemixte vrolijke kleuren. Alleen wit vind ik wel mooi hoor, maar vind ik niet zo leuk bij mn jurk passen en omdat ik van mezelf ook al rood en licht ben en een ivoorkleurige jurk heb, wil ik graag kleur in mn boeket.
Ik denk dat ik het samen met mn vriend ga uitzoeken omdat de bloemist die het boeket voor ons gaat maken het heel belangrijk vind wat ik voor persoon ben en wat ik mooi vind enz.

Even iets anders:
Hebben jullie wel 's meegemaakt dat jullie op een bruiloft iets anders kregen dan een diner of buffet? Bijvoorbeeld dat je ging gourmetten of fonduen ofzo? Zo ja, hoe vond je dat?
Wij hebben namelijk heel veel tijd voor het eten (wel 3 uur) en ik ben bang dat we met een 'gewoon' buffet te snel klaar zijn en dat iedereen zich gaat zitten vervelen!
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 okt 2008 10:42

Vervelen ga je echt niet! Vaak zijn er bekenden genoeg waar je mee kunt kletsen ook als je gast bent. En als bruidspaar ben je wat blij als je even 'met de benen op tafel' kunt zitten om uit te rusten. GB en ik waren vet moe tijdens het diner. Hebben weinig gepraat en vooral veel water gedronken want we hadden allebei beetje koppijn 8)
Verder lijkt me gourmetten of fonduen ofzo wel heel leuk op een bruiloft. Doe het gewoon lekker op je eigen manier.
(Mijn zusje was op een bruiloft waar ze boerenkool met worst aten, dan kan gourmetten zeker :wink: )

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 22 okt 2008 10:42

Oh, misschien zijn er ook nog wel stukjes tijdens het eten??

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 22 okt 2008 10:45

Gourmetten ofzo is wl heel erg leuk, alleen je gaat er wel lekker van stinken..dat lijkt me weer niet zo handig :wink:

Stukjes onder het eten zijn ook leuk! Gewoon van familie etc. die vinden het meestal wel leuk om wat te doen en dan heb je niet je hele receptie/feestavond vol stukjes.
Dat lijkt me persoonlijk echt vreselijk, volgens mij gaan wij de ceremoniemeesters maar opdracht geven dat we geen stukjes willen op de receptie/feestavond :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 okt 2008 10:52

Wij hadden wel kort de tijd voor het diner, maar ik zou 3 uur veeeeel te lang vinden persoonlijk. In mijn vriendinnengroep trouwde de eerste in juli, de tweede half september en wij 6 dagen later. Dan ben je het daggast zijn echt wel zat.
Ik vond het koffiedrinken bij ons (van 3 tot half 5) al te lang. Ik kan sowieso niet zomaar stil zitten, en ook op die dag was ik blij toen alles weer doorging. Hup, verder :D
Maar dat verschilt per persoon hoor.
Een diner kun je trouwens best lang maken. Wij hadden 1,5 uur, en dat was bijna te kort. Dat was een voorgerecht en hoofdgerecht en dan koffie/thee na. Maar als je net iets langer neemt overal voor, ‚n wel een toetje neemt, dan zit je wel aan de 2,5 uur denk ik.

Ik denk dat gourmetten idd gaat stinken. Maar gezellig is het wel :D

Je moet echt kijken wat bij je past denk ik, ieder heeft een ander idee. En alle gasten tevreden stemmen kan toch niet ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 22 okt 2008 10:55

Dine, wij verwachten niet zo veel stukjes omdat we daar echt een hekel aan hebben en iedereen dat weet. Van mijn broers en zussen verwacht ik al helemaal niets want die staan niet graag op de planken. Wij hebben een receptie en tijdens die receptie willen we absoluut geen stukjes hebben. We vinden dat onze blunders niet bestemd zijn voor ooms en tantes/collega's/vage bekenden enz. Dus na de receptie gaan wij in onze stoel zitten slapen en kan de rest nog stukjes opvoeren! ;) :P
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 22 okt 2008 11:00

88alries88 schreef:Dine, wij verwachten niet zo veel stukjes omdat we daar echt een hekel aan hebben en iedereen dat weet. Van mijn broers en zussen verwacht ik al helemaal niets want die staan niet graag op de planken. Wij hebben een receptie en tijdens die receptie willen we absoluut geen stukjes hebben. We vinden dat onze blunders niet bestemd zijn voor ooms en tantes/collega's/vage bekenden enz. Dus na de receptie gaan wij in onze stoel zitten slapen en kan de rest nog stukjes opvoeren! ;) :P

Haha, oke..dat zou ik inderdaad ook nog wel goedvinden, na de receptie wat dingetjes, (heb een redelijke enthousiaste family voor zulke dingen ;))maar inderdaad, je moet er toch niet aan denken dat alles op je receptie besproken wordt :shock: en ik vind een receptie ook iets meer bedoeld als mogelijkheid om te feliciteren en elkaar te ontmoeten, dan om stukjes te moeten aanhoren..

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 okt 2008 11:02

Het grote voordeel van een buffet is dat mensen niet de hele tijd op dezelfde plek hoeven te blijven zitten. Wij hebben Chinees gegeten op onze bruiloft, dat was dus ook lopend buffet.

Terug naar “Archief”