Moderator: Moderafo's
En bookman, ik denk dat jij maar eens niet meer steeds de GGN moet aanvallen op die manier.
Bookman schreef:Weermannetje schreef dat wedergeboorte het begin is van de bekering maar dat je dan nog niet bekeerd bent.........![]()
Weermannetje, je moet eens beginnen met te onderzoeken wat nu eigenlijk het begin van de bekering is. Een mens is pas zalig als hij in Christus is. Tranen, gemoedsgesteldheden, teksten, verzen, en beloftes zijn niets zolang hij buiten Christus is. Een predikant heeft mij verweten te schermen met 1 Johannes 5: 12: "Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zone Gods niet heeft, die heeft het leven niet".
Daar is het begin van de bekering het krijgen van de Zone Gods.
En tot die tijd zegt Paulus: 'zijn zij kinderen des toorns, gelijk ook de andere'. Maar alle vorm van theologie loopt vast als je wedergeboorte en Rechtvaardiging uit elkaar haalt. Lees toch wat á Brakel, á Marck, Owen, en noem ze maar op daar over geschreven hebben. Ook Thomas Halyburton heeft daar een mooi boekje over: "Zedig onderzoek".
En probeer dat nu eens. Maar jij zit zo vastgeroest in je GGN denken, dat je niet eens de moeite nemen om deze dingen te onderzoeken.
Het is voor je eigen bestwil. Je laat jezelf steeds verkeerd voorlichten door je leraars. Maar je hebt ook een eigen verantwoording. Ik zal weer wel op mijn kop krijgen van iedereen dat ik oordeel, of whatever. Maar ik weet het zo goed omdat ik 11 jaar geleden nog wel 10 X feller de GGN godsdienst aanhing als Weermannetje. En de Heere heeft me ervan van verlost. Ik meen dit echt met oprechte evangelische drang. Het is jammer dat mensen met een goed verstand niet meer onderzoek doen.
Het Weermannetje schreef:Heb het af en toe wel gedaan, maar dan werden ze toch anders uitgelegd. Daarom ben ik gestopt. Maar kom op weer on-topic, anders maak ik wel een ander topic aan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten