Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 00:02

Beetje jammer van Luther.. :roll:

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 07:52

Aragorn schreef:Beetje jammer van Luther.. :roll:

Idd. Hij was altijd heel scherp. Ik meen dat ik ook een keer gelezen heb dat hij vond dat iedere turk maar uitgeroeid moest worden.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 08:13

Ik wilde 1 opmerking maken, over enkele voorgaande postings, en dat is, dat ik al lang geprobeerd heb om met teksten uit te leggen, hoe iets zit, of te onderbouwen. Maar ja, als iedereen het gewoon op zijn eigen manier uitlegt hoef ik het dus denk ik niet meer te proberen. Ik wilde alleen Aragorn nog even wat toevoegen: Ik haalde ooit een tekst aan waarin stond dat iemand aan zijn ellende dacht. Volgens jou, Aragorn, was die persoon op dat moment depressief. Ik wilde je erop wijzen dat er dan wel verdacht veel depressieve mensen in de Bijbel zijn. Dus dat is de reden, waarom ik geen behoeft meer heb om het Bijbels te onderbouwen. Ik kan het heus wel, maar als mensen het op hun eigen manier willen uitleggen, ik vind het best, maar laat mij het dan ook op mijn manier uitleggen zoals ik het vind. En daar draait het dus om. Dus kom niet met reacties als van terugtrekken uit de discussie, want zulk soort reacties slaan nergens op. Ik probeer gewoon de andere kant van de medaille wat meer te benadrukken, terwijl dat hier weinig gebeurt. En bookman, ik denk dat jij maar eens niet meer steeds de GGN moet aanvallen op die manier.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 10:20

Nouja, depressief is een groot woord, maar hij zag op dat moment iig de negateive kanten van het menszijn scherper dan de positieve. En bij andere psalmen is dat weer andersom, dus je kunt daar geen algemene regel uit opmaken.

Maar aan hijwel heb je nog niks uitgelegd of bijbels onderbouwd, en dat vind ik niet zo fatsoenlijk. Hij heeft het al 10 keer gevraagd en praktisch geen antwoord gekregen, terwijl het wel het verhaal is wat je hier uitgebreid propagandeerd. Dat mag best, maar komt een beetje zwak over als je dat niet kunt of wilt onderbouwen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 10:27

Hijwel vraagt om Bijbelse argumenten, en die heb ik heus wel, maar heb helaas slechte ervaring daarmee alhier.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 10:42

Het Weermannetje schreef:Hijwel vraagt om Bijbelse argumenten, en die heb ik heus wel, maar heb helaas slechte ervaring daarmee alhier.

Dan moet je ze eens gebruiken.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 11:05

Heb het af en toe wel gedaan, maar dan werden ze toch anders uitgelegd. Daarom ben ik gestopt. Maar kom op weer on-topic, anders maak ik wel een ander topic aan.

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Bookman » 01 jun 2004 11:06

En bookman, ik denk dat jij maar eens niet meer steeds de GGN moet aanvallen op die manier.

GGN aanvallen? Ik heb je alleen met de teksten bewezen dat hun leer niet deugd. En als jij je omdat je de waarheid niet kan hebben dat aanvallen noemt, dan is het tijd om hulp te zoeken.
Je hebt er overigens ook niet op gereageerd. En dat kan ook niet, want er is niets tegen in te brengen.
Belicht het eens van de andere kant Weermannnetje! :|
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 11:11

Op die manier heb ik daar ook geen zin in nee.

japijo
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor japijo » 01 jun 2004 11:13

Van mij mag je rustig Bijbeltelsten gebruiken. Interpreteer ze dan niet op de verkeerde manier.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 11:14

Bookman schreef:Weermannetje schreef dat wedergeboorte het begin is van de bekering maar dat je dan nog niet bekeerd bent......... :cry:

Weermannetje, je moet eens beginnen met te onderzoeken wat nu eigenlijk het begin van de bekering is. Een mens is pas zalig als hij in Christus is. Tranen, gemoedsgesteldheden, teksten, verzen, en beloftes zijn niets zolang hij buiten Christus is. Een predikant heeft mij verweten te schermen met 1 Johannes 5: 12: "Die den Zoon heeft, die heeft het leven; die den Zone Gods niet heeft, die heeft het leven niet".
Daar is het begin van de bekering het krijgen van de Zone Gods.
En tot die tijd zegt Paulus: 'zijn zij kinderen des toorns, gelijk ook de andere'. Maar alle vorm van theologie loopt vast als je wedergeboorte en Rechtvaardiging uit elkaar haalt. Lees toch wat á Brakel, á Marck, Owen, en noem ze maar op daar over geschreven hebben. Ook Thomas Halyburton heeft daar een mooi boekje over: "Zedig onderzoek".
En probeer dat nu eens. Maar jij zit zo vastgeroest in je GGN denken, dat je niet eens de moeite nemen om deze dingen te onderzoeken.
Het is voor je eigen bestwil. Je laat jezelf steeds verkeerd voorlichten door je leraars. Maar je hebt ook een eigen verantwoording. Ik zal weer wel op mijn kop krijgen van iedereen dat ik oordeel, of whatever. Maar ik weet het zo goed omdat ik 11 jaar geleden nog wel 10 X feller de GGN godsdienst aanhing als Weermannetje. En de Heere heeft me ervan van verlost. Ik meen dit echt met oprechte evangelische drang. Het is jammer dat mensen met een goed verstand niet meer onderzoek doen. :wink:

Op gemoed spelen noemen ze dat... Waar heb ik het over tranen, gemoedsgesteldheden enzo? Dat is jouw wrok naar de GGN toe. God is het die het in u werkt, beide het willen en het werken, en dat niet uit u het is Gods gave. Ook dat staat in de Bijbel.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 11:18

Het Weermannetje schreef:Heb het af en toe wel gedaan, maar dan werden ze toch anders uitgelegd. Daarom ben ik gestopt. Maar kom op weer on-topic, anders maak ik wel een ander topic aan.

Vind ik onzin, want jij kunt vervolgens ook best uitleggen waarom jouw interpretatie beter zou zijn dan die van de ander.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 11:26

Hielp niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 01 jun 2004 11:30

Het Weermannetje schreef:Hielp niet.

Je hebt het niet eens gedaan man. Kijk maar naar de antwoorden die je hijwel gegeven hebt, allemaal even nietszeggend.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 01 jun 2004 11:38

Die niet, die bedoel ik niet. Laat maar, volgens mij raken we aardig off-topic. Dit kan beter pb of bij een nieuw topic.

Terug naar “Archief”