De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 23 apr 2008 14:32

Wel fijn als je er met je moeder en zussen goed over kan praten. Mijn moeder is faliekant tegen, maar ja, die vind kinderen zelf helemaal geweldig en die heeft er verder nooit over nagedacht volgens mij. Mijn zus is tegen maar meer omdat ze het chemische troep vind. Maar toch duurde het 4 jaar voordat ze zelf een kindje kreeg omdat ze 'zichzelf nog zo jong voelde'. Maar ja, kheb nou ook weer niet zo'n band met dr dak ga vrage hoe ze dat gepland heeft. ;)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 23 apr 2008 14:33

Nouja, op een forum erover hebben is ook goed toch? Als je maar meningen van verschillende mensen hoort, of er veel over leest ofzo, om zo je mening te vormen.
Ik heb niks op de pil tegen, al vind ik het wel goed dat meiden er goed over nadenken. Want het is ook niet niks. Maar een kind krijgen is veel minder niets, dat is juist keiveel! En ik vind het juist goed om dáár veel dieper over na te denken dan over die pil, en alleen maar je moedergevoel te laten spreken en that's it.

maar het is lastig hoor, ben ik helemaal met je eens!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 23 apr 2008 14:37

Zou God niet van ons willen dat wij doen aan voorbehoedsmiddelen? God
vraagt toch ook van ons dat we verantwoordelijk met ons lichaam omgaan?
Sommige mensen kunnen het aan om 10 kinderen te hebben, maar die mensen zijn er gewoon niet veel.
Denk ook niet dat ik daarvoor in de wieg ben gelegd.
Je moet er wel rekening mee houden dat kinderen opvoeden een hele verantwoorde taak is. Elk kind heeft ook zelf aandacht nodig en niet elk kind is even makkelijk en heeft zo zn eigen problemen.
Hij zou toch niet willen dat een vrouw er lichamelijk en geestelijk bijna aan onderdoorgaat omdat ze 10 kinderen heeft ofzo?
En stel je eens voor dat iedereen 10 kinderen zou hebben?
Dan zou er in Nl. heel wat aangepast moeten worden (woning, salaris, etc.).

Nog even over de pil: het is en blijft lastig in hoeverre die abortief werkt.
In feite heb je geen eisprong, dus kan er ook geen eicel bevrucht worden, dus is er ook geen leven.
Maar goed, die vlieger gaat niet altijd op met pilgebruik. Dus als er wel bevruchting plaats zou vinden en dus leven wordt de innesteling voorkomen. En tja, in hoeverre is dat dan abortief?
Persoonlijk ben ik anti-medicijn en lijken die hormonen in mn lijf niet echt een pretje. Vind het nogal tegennatuurlijk.
Ik zou liever aan andere voorbehoudsmiddelen doen.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 23 apr 2008 14:38

Ik begrijp al dat gedoe over de pil niet zo. En de visie van tante tortel daar ga ik helemaal niet op in......voordat ik enorm boos word.
Als je de pil normaal gebruikt, dus elke dag op hetzelfde tijdstip slikt, werkt het als anti-conceptie en niet abortief.

Ik heb jaren lang de pil geslikt...eerst omdat mn menstruatie erg zwaar was en later gewoon als anti conceptie. Wij hebben bewust een paar jaar met kinderen gewacht, omdat we het financieel anders niet zouden redden. Daarnaast was het ook fijn om de eerste jaren met zn 2-en te zijn....je moet toch aan elkaar wennen als je jaren op jezelf hebt gewoond.
Op dit moment hebben we een ander huis, vaste contracten en ons kindje is meer dan welkom. Ik had het niet anders willen doen.

@ kwebbel...1300 kcl is volgens mij echt heel weinig hoor. Ik begrijp heel goed dat je het vervelend vindt om aan te komen. Wat bij mij erg geholpen heeft, is om mn verbranding omhoog te gooien. j Hoe erg het ook is, maar elke week een paar uur sporten helpt het beste om de kilo's kwijt te raken.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 apr 2008 14:52

Smurffie schreef:
Ah, kromme zin, ik zie het nu ook. Ik wil eigenlijk zeggen dat er een verschil is tussen het nog niet toe zijn aan kinderen omdat je niets met kinderen hebt, of geen kinderen willen omdat je carriére en geld belangrijker vind. Anderzijds zal ik het nooit veroordelen omdat iedereen andere talenten heeft, die je kunt en mag gebruiken.

Ik vind dat exact hetzelfde. Het maakt niet uit wat je motivatie is om geen kinderen te willen.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 apr 2008 17:37

Marnix schreef:
Smurffie schreef:Ik geloof niet dat een periodieke onthouding echt de bedoeling is. Ten eerste heeft lang niet elke vrouw een regelmatige cyclus, dus neem je alsnog een 'risico', wanneer je het ook doet. Een algehele onthouding totdat je wél kinderen wil, lijkt me moeilijk en al helemaal niet Gods bedoeling van het huwelijk. De pil vind ik discutabel omdat het m.i. gewoon rotzooi is. Geen chemische zooi in mijn lijf.
Verder vind ik het een groot veschil of je bewust wacht met kinderen omdat je eerst carriére wil maken, of dat je wacht omdat je simpelweg (nog) geen kinderwens hebt en dus niet de verantwoording kan/wil dragen.
Er zijn genoeg redenen om voorbehoedsmiddelen te mogen gebruiken in ieder geval, (medisch, psychisch) dus om nu te roepen dat het uit de boze is vind ik nogal ver gaan en niet eerlijk tegenover mensen die er toe gedwongen worden.

Medicijnen zijn vaak uberhaupt chemisch Smurffie ;) Soms moet je kiezen tussen chemische dingen in je lichaam of nog negatievere dingen... :)

Daarom slik ik alleen bij hoge nood medicijnen. De pil doet ook nog eens inbreuk in je hormonenhuishouding en daar heb ik gewoon geen zin in.
Dus.

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 apr 2008 17:40

Sabra schreef:
Smurffie schreef:
Ah, kromme zin, ik zie het nu ook. Ik wil eigenlijk zeggen dat er een verschil is tussen het nog niet toe zijn aan kinderen omdat je niets met kinderen hebt, of geen kinderen willen omdat je carriére en geld belangrijker vind. Anderzijds zal ik het nooit veroordelen omdat iedereen andere talenten heeft, die je kunt en mag gebruiken.

Ik vind dat exact hetzelfde. Het maakt niet uit wat je motivatie is om geen kinderen te willen.

Ik vind van wel. Het zegt overigens ook wel iets dat het logischer is om op jonge leeftijd kinderen te krijgen, aangezien het risico op onvruchtbaarheid bij het ouder worden toeneemt.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 23 apr 2008 17:42

Waarom vind je van wel? Dat ist toch uiterst subjectief?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 23 apr 2008 17:57

Smurffie schreef:Ik vind van wel. Het zegt overigens ook wel iets dat het logischer is om op jonge leeftijd kinderen te krijgen, aangezien het risico op onvruchtbaarheid bij het ouder worden toeneemt.

Ik ben 26 en kan geen kinderen krijgen (nou ja, ik heb een kans van een paar procentjes ofzo). Een tante van mijn man is 41 ofzo en in verwachting van kind nummer 13 (of is het nummer 14?!).

Met andere woorden: je weet het toch nooit. Maar goed, verder weet iedereen dat na je 30ste (is per vrouw verschillend natuurlijk) de vruchtbaarheid echt heel snel achteruit gaat.
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 23 apr 2008 18:07

rafaell schreef:Waarom vind je van wel? Dat ist toch uiterst subjectief?

Wat Sabra vindt is al even subjectief en daarom heb ik geen zin om er over te discusseren. Heeft totaal geen zin. Dat is een persoonlijke mening, waarvan ik vind dat ik die genoeg onderbouwd heb, op basis van mijn gevoel. En Sabra staat evengoed in zijn recht. Daarom zou T-Tortel best iets genuanceerder mogen zijn..

@Galateia: Precies. Natuurlijk kun je op je 40e nog kinderen krijgen, alleen wordt die mogelijkheid steeds kleiner. Dat bedoelde ik ook :)

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 23 apr 2008 18:48

daarbij wordt ook de kans op een handicap bij het kind steeds groter na je 30ste.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 23 apr 2008 21:00

MissF schreef:Dat snap ik ook wel hoor. Wij hebben er ook lang over nagedacht, en veel over gepraat met ouders, zussen etc. Want wat is goed?
Ik geloof niet dat niemand aan plannen doet. Al ga je voor het zingen de kerk uit, al doe je aan periodieke onthouding, al gebruik je een condoom, allemaal planning. Ik vind het niet verkeerd.
En voor ons was de pil handig, omdat ik dan lekker zelf de controle heb over wanneer ik ongesteld wordt (al heb ik er niet echt last van, een beetje controle is wel lekker), en omdat we dan meer zekerheid hebben op geen zwangerschap dan bij de andere (behalve condoom) 'middelen'.
Niet dat wij geen kinderen willen, en het zou prima gaan hier. Materiele middelen zijn er echt wel. Ik heb zelfs de helft van een babyuitzet al (lekker ja, de tweede kleindochter zijn die getrouwd is, en de eerste die uberhaupt kinderen wil). Maar het is gewoon voor onze relatie enorm goed om lekker samen te zijn en te genieten van de momenten dat we kunnen doen en laten wat we willen.
Nou MissF, jouw woorden had ik even nodig :wink: wat jij zegt denken wij ook grotendeels. Natuurlijk plannen wij ook een beetje, zoals: "Oei het zou niet echt uitkomen in een huis met 1 slaapkamer." Maar het is niet dat we bewust zeggen: Over 3 jaar pas kinderen want dan ben ik klaar met mijn opleiding. Het zou wel verrekte handig zijn, maar een kind bij ons is welkom. Nu kunnen we ook nog even lekker saampjes zijn en genieten.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 24 apr 2008 11:23

Mijn zus en zwager studeren allebei nog! Hopen volgend jaar klaar te zijn met hun studie. Zij hebben een dochtertje van 1,5! Het gaat super goed. Ook met oppas etc.

(het kan wel studie en kinderen)

Lorijntje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Lorijntje » 24 apr 2008 12:34

de pil werkt NIET ABORTIEF omdat je geen ovulatie hebt..

Ik moet absoluut nog niet aan kinderen denken en wil sowieso eerst carriere maken. Wat is er nou altijd zo fout aan carriere maken??
Ik kan altijd nog een burgelijke doos worden :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 24 apr 2008 12:40

Evelien schreef:Mijn zus en zwager studeren allebei nog! Hopen volgend jaar klaar te zijn met hun studie. Zij hebben een dochtertje van 1,5! Het gaat super goed. Ook met oppas etc.

(het kan wel studie en kinderen)
Als het goed gaat, dan is het prima toch?? Wij hebben alleen 1 slaapkamer dus qua kleintje zal het bij ons krapper worden :wink: en mocht ik nu zwanger worden dan word ik de opleiding uitgeknikkerd en mag ik alles terugbetalen..... Dan klinkt het heel cru maar dan kies ik liever op dit moment voor mijn opleiding. (dat wil niet zeggen dat ik kinderen niet leuk vind, of dat ik ze nooit wil hebben) en bovendien ben ik nog jong :wink:

Lorijntje schreef:de pil werkt NIET ABORTIEF omdat je geen ovulatie hebt..

Ik moet absoluut nog niet aan kinderen denken en wil sowieso eerst carriere maken. Wat is er nou altijd zo fout aan carriere maken??
Ik kan altijd nog een burgelijke doos worden :)
lol :mrgreen: groot gelijk hor :wink:
heb je met de pil geen ovulatie ??? Dat wist ik niet........ hmmm......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”