Moderator: Moderafo's
Smurffie schreef:
Ah, kromme zin, ik zie het nu ook. Ik wil eigenlijk zeggen dat er een verschil is tussen het nog niet toe zijn aan kinderen omdat je niets met kinderen hebt, of geen kinderen willen omdat je carriére en geld belangrijker vind. Anderzijds zal ik het nooit veroordelen omdat iedereen andere talenten heeft, die je kunt en mag gebruiken.
Marnix schreef:Smurffie schreef:Ik geloof niet dat een periodieke onthouding echt de bedoeling is. Ten eerste heeft lang niet elke vrouw een regelmatige cyclus, dus neem je alsnog een 'risico', wanneer je het ook doet. Een algehele onthouding totdat je wél kinderen wil, lijkt me moeilijk en al helemaal niet Gods bedoeling van het huwelijk. De pil vind ik discutabel omdat het m.i. gewoon rotzooi is. Geen chemische zooi in mijn lijf.
Verder vind ik het een groot veschil of je bewust wacht met kinderen omdat je eerst carriére wil maken, of dat je wacht omdat je simpelweg (nog) geen kinderwens hebt en dus niet de verantwoording kan/wil dragen.
Er zijn genoeg redenen om voorbehoedsmiddelen te mogen gebruiken in ieder geval, (medisch, psychisch) dus om nu te roepen dat het uit de boze is vind ik nogal ver gaan en niet eerlijk tegenover mensen die er toe gedwongen worden.
Medicijnen zijn vaak uberhaupt chemisch SmurffieSoms moet je kiezen tussen chemische dingen in je lichaam of nog negatievere dingen...
Sabra schreef:Smurffie schreef:
Ah, kromme zin, ik zie het nu ook. Ik wil eigenlijk zeggen dat er een verschil is tussen het nog niet toe zijn aan kinderen omdat je niets met kinderen hebt, of geen kinderen willen omdat je carriére en geld belangrijker vind. Anderzijds zal ik het nooit veroordelen omdat iedereen andere talenten heeft, die je kunt en mag gebruiken.
Ik vind dat exact hetzelfde. Het maakt niet uit wat je motivatie is om geen kinderen te willen.
Smurffie schreef:Ik vind van wel. Het zegt overigens ook wel iets dat het logischer is om op jonge leeftijd kinderen te krijgen, aangezien het risico op onvruchtbaarheid bij het ouder worden toeneemt.
rafaell schreef:Waarom vind je van wel? Dat ist toch uiterst subjectief?
Nou MissF, jouw woorden had ik even nodigMissF schreef:Dat snap ik ook wel hoor. Wij hebben er ook lang over nagedacht, en veel over gepraat met ouders, zussen etc. Want wat is goed?
Ik geloof niet dat niemand aan plannen doet. Al ga je voor het zingen de kerk uit, al doe je aan periodieke onthouding, al gebruik je een condoom, allemaal planning. Ik vind het niet verkeerd.
En voor ons was de pil handig, omdat ik dan lekker zelf de controle heb over wanneer ik ongesteld wordt (al heb ik er niet echt last van, een beetje controle is wel lekker), en omdat we dan meer zekerheid hebben op geen zwangerschap dan bij de andere (behalve condoom) 'middelen'.
Niet dat wij geen kinderen willen, en het zou prima gaan hier. Materiele middelen zijn er echt wel. Ik heb zelfs de helft van een babyuitzet al (lekker ja, de tweede kleindochter zijn die getrouwd is, en de eerste die uberhaupt kinderen wil). Maar het is gewoon voor onze relatie enorm goed om lekker samen te zijn en te genieten van de momenten dat we kunnen doen en laten wat we willen.
Als het goed gaat, dan is het prima toch?? Wij hebben alleen 1 slaapkamer dus qua kleintje zal het bij ons krapper wordenEvelien schreef:Mijn zus en zwager studeren allebei nog! Hopen volgend jaar klaar te zijn met hun studie. Zij hebben een dochtertje van 1,5! Het gaat super goed. Ook met oppas etc.
(het kan wel studie en kinderen)
lolLorijntje schreef:de pil werkt NIET ABORTIEF omdat je geen ovulatie hebt..
Ik moet absoluut nog niet aan kinderen denken en wil sowieso eerst carriere maken. Wat is er nou altijd zo fout aan carriere maken??
Ik kan altijd nog een burgelijke doos worden
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten