Elvira: Ik denk dat borstvoeding de kans op allergie verkleint, als er geen allergie in de fam. voorkomt.
Mijn man is niet allergisch, maar zijn broer wel, Mijn moeder/broer/oma zijn wel allergisch en ik ook.
Daarom is de kans op een kindje met allergie veel groter, bij ons zo'n 75%!!
En als er al een ouder broertje/zusje allergie heeft in een gezin is de kans ook heel groot,
en zo zijn al onze kinderen allergisch...
Heb jij of je man allergie? (of iemand in je familie?) Dan is de kans groot dat je een kindje met allergie krijgt, en ook al geef je dan borstvoeding, dan heb je kans dat doormiddel van je eten het kindje erop reageerd.
Dan zou je kunnen overwegen om een dieet te gaan volgen of over te stappen op speciale melk, als het kindje reageerd op koemelk. Maar dat moet je dan wel vergoed krijgen, de melk die wij nodig hadden was 70 euro voor 1 blik!! En wij kregen het dus niet vergoed, zelf is dat gewoonweg niet op te brengen als je een gezin hebt, dus ben ik 'verplicht' op dieet.
En ja, dat is een redelijk zwaar uitgebreid dieet, maar het helpt wel bij mijn kleine: Het allergie is binnen de perken, haar eczeem is 90% verminderd, maar let ik niet goed op de ingredienten, en ik kom er achter dat er toch een allergeen in zat, dan gaat het fout! Zo ook als ik ergens ben en ik eigenlijk niets mag hebben maar er geen vervanging is, dan neem ik hetgeen het minste allergenen heeft, en hoop ik dat de reactie zal meevallen! Of ik neem niets...
Maar ik zou als ik jou was gewoon met borstvoeding beginnen, en mocht je klachten merken zoals een droge huid, huilerig, laat dan de melk staan, bij mijn kinderen was het de volgende voeding te merken of ze reactie gaven erop of niet, maar Schipje, dacht ik, merkte het na een aantal dagen/week.
Het wil niet zeggen dat jij ook deze mallemolen in gaat, he?! na al deze problemen van borstvoeding
Het gaat bij net zoveel mensen fantastisch!!