Cathy schreef:Ik denk dat je de problemen van toen bagatelliseert maar oké.
Zo kun je nu ook besluiten een andere, evolutionaire bril op te zetten en dan zul je merken dat het theologisch gezien ook wel mee valt. Op termijn. Wanneer allerlei zaken door theologen zijn doordacht.
Geef dan eens een theologisch probleem dat daardoor ontstond?
De enige reden die jij aangeeft waarom het verlossingswerk van Jezus Christus op losse schroeven zou komen te staan door de evolutie is dat de aarde te vol zou worden. Dat volstaat misschien voor jou maar voor mij niet. Of mis ik iets?
Omdat ik er vanuit ga dat er voor de zondeval geen dood heerste. En dan wordt de aarde toch echt overvol. Het voorstel is dan ook veel minder interessant, omdat ze deel uitmaken van een wereld die steeds sterker wordt. Hoe zie jij het eeuwige leven dan van de mens?
Wanneer je letterlijk leest: denk je echt dat Olifanten en Mammoeten en voor mijn part Dino’s alle bloempjes (en torretjes en regenwormen) mis liepen toen ze door het paradijs banjerden?
Trouwens, wanneer ze als herbivoren geschapen waren aten ze allerlei groenvoer en al dat groen, wat ook leven was, ging toch echt heel erg dood.
De leeuwen aten ook geen vlees....
Waarom niet? Jij zegt dat ze het plat trapten. Why? Het was toch een totaal andere situatie? Ik lees behoorlijk wat vooringenomenheid.