cornelia77 schreef:Wij zijn hier het tijdperk "eigen laptop" ingegaan. Dat levert weer nieuwe vragen op. Hoe controleer je? Controleer je sowieso, of gaat alles in goed vertrouwen? Mag er onbeperkt gecomputerd worden? En zo niet, hoe spreek je dat dan af?
Hmm...genoeg vragen.
Zijn hier mensen die daar al ervaring in hebben? Of ideeën?
Mijn vriendin heeft hier mee te maken. Ze heeft afgesproken en samen zijn ze tot die afspraken gekomen.
Soort afsprakenlijst, heel schools, maar wel open en eerlijk. Iets van.... dat ouders de laptop ten allen tijden mogen controleren, de geschiedenislijsten ed mogen niet worden gewist.
Idem met facebookacounts, de ouders weten de wachtwoorden ed, ivm digipesten ed... De eerlijkheid werkt nu nog wel.... maar zei ook al tegen haar, ze kunnen ook makkelijk een schijnaccount maken, dus.. helemaal safe ben je niet.
En als ouders zou ik toch ook proberen genoeg kennis hebben van internet en computers en hoe dat werkt. Die jeugd leidt je anders om de tuin! en lachen in hun vuistje.
succes... opgroeiende kinderen is ook een tijd vol twijfel als ik zo om mij heen zie... pfff.. dan 'geniet' ik nog maar van een zeer driftige peuter!