Refowebkids deel 18

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 18

Berichtdoor juffiejuf » 21 mar 2013 17:42

@ haai; als juf vond ik het erg leuk om bijv. een tijdschrift van wonen ofzo te krijgen.

sis
Mineur
Mineur

Berichtdoor sis » 21 mar 2013 18:22

In ieder geval geen shampoo of chocolade...
Toen ik afscheid nam op mijn BSO kreeg ik 2 kilo chocolade en een jaarvooraad shampoo. En een paar kaarsjes ed.
Dat waren 20 kinderen, moet je nagaan wat je krijgt als je een kleuterklas van 35 kinderen heb #-o

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 21 mar 2013 18:44

Waarom geen pure chocola? Daar kun je zoveel lekkers van maken en gewoon lekker op eten bij een kop thee. =P~ =P~ =P~

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 21 mar 2013 19:04

Ik vind chocola idd ook heerlijk om te krijgen. Heb een klas van 32 en heb met mijn verjaardag veel chocola gehad, heerlijk! Duchespul vind ikzelf ook altijd wel leuk hoor, je krijgt toch vaak geuren die je zelf niet vaak koopt. Of wat ik ook heel leuk vond, heel simpel, een onderzettertje voor theezakjes, wat leuke theezakjes erbij, zo'n blok voor chocolademelk, eventueel nog een leuke theemok erbij, folie er omheen. Super leuk.

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 21 mar 2013 19:11

Hier ook iemand die het niet vervelend vind om badschuim of iets dergelijks te krijgen. Kon je weer een jaar vooruit en inderdaad geuren die ik nog niet uitgeprobeerd had.

654321
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 654321 » 21 mar 2013 19:23

Hier hielden de 2 jufs van zoonlief ook gezamenlijk hun verjaardag, incl. de jufs van de andere groep 1. De kinderen uit groep 1a leverden geld in bij juf van groep 1b en andersom. Alles tussen de 0 en 5 euro was goed (vrije keus wat je dan geeft). Zo kregen de jufs 1 groot kado.

Ik vind inderdaad chocola, badschuim, mok, een kaars, een tijdschrift prima. Eigengemaakte jam in een leuk potje, of een lekker product van de Zuivelhoeve ofzo is ook leuk!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 22 mar 2013 00:52

Bedankt voor de tips! Altijd leuk om van juffen zelf te horen wat ze nu eigenlijk leuk vinden om te krijgen.
We hebben hier ook wel geld gegeven, maar de kids geven er eigenlijk allemaal nog een kleinigheidje bij. Het is natuurlijk ook wel erg leuk om zelf een cadeautje aan je juf te kunnen geven. Ik zal de ideetjes eens aan Timon voorleggen, kijken wat hij ervan vindt ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 22 mar 2013 07:27

Ik als juf heb niks.metvgekochte kadootjes, doe mij maar een zelfgeschreven kaart of geknutsepd.bakje! Heb zelf persoonlijk wel moeite met feestvieren.waarbij je en al geld moet geven en ook nog eens wat moet kopen.

Zelf vind.ik koek uit 1 pot.ook leuk, pot laten versieren door je kind, super resultaat, moet je ff googlen.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 22 mar 2013 10:18

Grappig...ik vind eerlijk gezegd al die zelfgemaakte dingen en kleurplaten weer niks :oops: Weet echt niet waar ik het allemaal moet laten! Het huis staat al vol met knutsels van de meiden en bewaren, tja, het wordt allemaal zo véél!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 22 mar 2013 10:51

Ik zou, als er al geld gegeven wordt, een geknutseld kado of 1 bloem ofzo erbij geven. Of iets heel kleins als een rol snoep/stukje chocola. Bakje met zelfgemaakt fruitsalade vinden de meesten ook wel lekker.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 22 mar 2013 10:58

bij mijn dochter vierden de leerkrachten van de kleuterklassen ook op 1 dag hun verjaardag, ook juffenfeest. Alle kindjes mochten verkleed komen. Zij had ook 2 juffen.
Als cadeau nam elke kleuter 2 bloemen mee ( voor elke juf 1 ) , een moeder had even 2 vazen klaargezet. Elke juf kreeg dus als cadeau een mooi samengesteld ( zeer divers ) boeket bloemen van ongeveer 25 bloemen.

( de bloemist in de buurt weet precies als het juffenfeest is want dan verkoopt ze de dag ervoor heel te tijd 2 losse bloemen :lol: , en dat is geen enkel probleem... Dochterlief kiest altijd 2 mooi gekleurde gerbera's )

cornelia77
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor cornelia77 » 22 mar 2013 16:34

Wij zijn hier het tijdperk "eigen laptop" ingegaan. Dat levert weer nieuwe vragen op. Hoe controleer je? Controleer je sowieso, of gaat alles in goed vertrouwen? Mag er onbeperkt gecomputerd worden? En zo niet, hoe spreek je dat dan af?
Hmm...genoeg vragen.
Zijn hier mensen die daar al ervaring in hebben? Of ideeën?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 22 mar 2013 17:20

Lijkt me heel lastig Cornelia. Ik heb er nog geen ervaring mee. Hier mag hij nog helemaal niet computeren, alleen een heel enkele keer Koekeloere kijken, verder niks. Zo lang hij daar genoegen mee neemt hou ik dat nog lekker vol :D

Vandaag kreeg hij zijn eerste rapport mee. Ik maakte me een klein beetje zorgen of het echt wel zo goed gaat, maar zijn rapport laat zien dat hij het prima redt, ook op sociaal gebied. De juf was positief in het verhaaltje eronder. Dat stelt me toch wel weer gerust. Volgende week 10 minuten gesprek, ben benieuwd :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 24 mar 2013 20:35

@ sophie Bij mijn collega's met oudere kinderen zijn er afspraken gemaakt over schermtijd en daar valt eigenlijk alles onder; tv, wii en pcgebruik. Per dag niet voor 5 uur gebruiken en een beperkt aantal minuten.

Ik heb er zelf nog helemaal geen ervaring mee, want in die fase zitten wij nog helemaal niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 24 mar 2013 21:33

cornelia77 schreef:Wij zijn hier het tijdperk "eigen laptop" ingegaan. Dat levert weer nieuwe vragen op. Hoe controleer je? Controleer je sowieso, of gaat alles in goed vertrouwen? Mag er onbeperkt gecomputerd worden? En zo niet, hoe spreek je dat dan af?
Hmm...genoeg vragen.
Zijn hier mensen die daar al ervaring in hebben? Of ideeën?

Mijn vriendin heeft hier mee te maken. Ze heeft afgesproken en samen zijn ze tot die afspraken gekomen.
Soort afsprakenlijst, heel schools, maar wel open en eerlijk. Iets van.... dat ouders de laptop ten allen tijden mogen controleren, de geschiedenislijsten ed mogen niet worden gewist.
Idem met facebookacounts, de ouders weten de wachtwoorden ed, ivm digipesten ed... De eerlijkheid werkt nu nog wel.... maar zei ook al tegen haar, ze kunnen ook makkelijk een schijnaccount maken, dus.. helemaal safe ben je niet.
En als ouders zou ik toch ook proberen genoeg kennis hebben van internet en computers en hoe dat werkt. Die jeugd leidt je anders om de tuin! en lachen in hun vuistje.

succes... opgroeiende kinderen is ook een tijd vol twijfel als ik zo om mij heen zie... pfff.. dan 'geniet' ik nog maar van een zeer driftige peuter!

Terug naar “Archief”