Maar zoalng het nog niet echt zeker beslist is moet je hoop houden hoor!!!!
Hier heeft manlief ook sinds enkele maanden een chronische ziekte, wist niet dat adoptie en pleegzorg evt geweigerd kan worden.
Moderator: Moderafo's
kwebbel schreef:Kan je het voorstellen dat de nood zo hoog is in eigen land om je eigen kind op te geven........ ik blijf het enorm triest vinden. Niet in de zin om iemand aan te vallen maar het feit dat er kinderen ter adoptie worden aangeboden. Dat is dan toch niet de bedoeling? Maar ik vind het ook heel fijn en dankbaar dat er adoptiemoeders zijn en dat die wel goed voor een kind kunnen zorgen!
ik probeerde het nog zo neutraal mogelijk neer te zetten maar natuurlijk begrijp ik dat er ook andere culturen zijn! Ik vind het gewoon ontzettend triest dat er, vooral in eigen land of welvarende landen kinderen worden aangeboden ter adoptie........ In Afrika is dat natuurlijk een ander verhaal. Sommige willen inderdaad hun kind niet opgeven en sommige juist weer wel. Ik probeerde niet te oordelen vooral omdat je het verhaal er achter niet weet.Galateia schreef:kwebbel schreef:Kan je het voorstellen dat de nood zo hoog is in eigen land om je eigen kind op te geven........ ik blijf het enorm triest vinden. Niet in de zin om iemand aan te vallen maar het feit dat er kinderen ter adoptie worden aangeboden. Dat is dan toch niet de bedoeling? Maar ik vind het ook heel fijn en dankbaar dat er adoptiemoeders zijn en dat die wel goed voor een kind kunnen zorgen!
Je hebt gelijk, dat is ook enorm triest. Maar je gaat wel uit van een iets te ideaal plaatje (voor zover daar sprake van kan zijn), namelijk dat moeders hun kindje eigenlijk helemaal niet op willen geven. Dat dacht ik ook altijd. Maar het is gewoon niet zo. Het gaat hier om hele andere culturen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten