Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vpk
Majoor
Majoor

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor vpk » 29 okt 2009 13:08

leuk meissie!
hoe maak je dat vast?
Zijn handen, jouw handen
jouw zorg, Zijn zorg!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 29 okt 2009 13:10

Ik had 't deksel van een hoedendoos nagetrokken op karton, uitgeknipt, en 'ingevouwen'
Daar heb ik de theezakjes ingeplakt...gewoon met plakband, lijm word geen succes, dan hebbie kans dat ze doorlekken

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 01 nov 2009 16:21

Spons schreef:
Marnix schreef:Ik krijg een beetje het idee dat alle vrouwen hier alleen maar breien en zo als hobby hebben. Please, neem dit vooroordeel eens bij me weg :)

mischien zijn er nog antieke mensen die hier borduren :mrgreen:

ja, ik

ouderwets = hip
antiek = veel geld waard, dus laat mij maar borduren!

hap

maarre, weet je, zelf maken is ook een kwestie van vlijt en zuinigheid. Ik kan een dure jurk kopen voor mijn dochter, ik kan een mooie jurk, (die duur lijkt) maken voor weinig geld. Dat lijkt me toch een eind nuttiger dan op de bank voor een film te hangen of een nutteloos tv programma te kijken.

Een vrouwenhand en een paardentand behoren niet stil te staan.

meissie: jij maakt leuke dingen, uit je hoofd of haal je het van internet? Heb meteen een verjaardagskadootje in mijn hoofd voor mijn theelurkende schoonzus. Zag bij Xenos een doos met allerlei groene thee en aanverwante 'vage' smaakjes die ze graag drinkt, dus ik heb weer wat te doen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 nov 2009 20:16

Marnix schreef:Dat heet van je hobby je werk maken ;) Of van je werk je hobby maken.

MIjn man maakt veel lange dagen vooral in de zomer.
"Die zegt altijd ik werk 40 uur en de rest is hobby"
Vertrouwen op Christus doodt angst voor mensen,
maar angst voor mensen doodt vertrouwen op Christus.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 nov 2009 20:17

Spons schreef:
Marnix schreef:Ik krijg een beetje het idee dat alle vrouwen hier alleen maar breien en zo als hobby hebben. Please, neem dit vooroordeel eens bij me weg :)

mischien zijn er nog antieke mensen die hier borduren :mrgreen:

Ja zeker, ik borduur heel veel.
Als jullie nog iets hebben te borduren voor mij vind het ook best. Ik kan niet alles in huis ophangen.

pannenkoek
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor pannenkoek » 02 nov 2009 20:21

naast breien en borduren maak ik ook graag muziek. Ik ben 9 jr organiste geweest. Speel af en toe dwarsfluit op die van onze dochter, en heb ook een panfluit. Probeer ook af en toe onze zoon blokfluit te leren spelen, maar hij heeft er geen geduld voor.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 nov 2009 22:15

*Annet* schreef:

meissie: jij maakt leuke dingen, uit je hoofd of haal je het van internet? Heb meteen een verjaardagskadootje in mijn hoofd voor mijn theelurkende schoonzus. Zag bij Xenos een doos met allerlei groene thee en aanverwante 'vage' smaakjes die ze graag drinkt, dus ik heb weer wat te doen.

8-[ Meeste dingen maak ik zo uit m'n losse fantasie, en andere dingen zie ik een x, geef er m'n eigen draai en en frutsel het in elkaar, wat vaak weer iets heel anders word :lol:

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2009 09:53

Ik heb gisteren weer eens ontdekt dat ik meer van de creatieve ideeën ben dan van de uitvoering ervan. Zaterdag had ik een leuk rood jurkje gekocht, maar iets te kort om naar kantoor te dragen, dus ik had bedacht er een rokje van voeringstof onder te doen met een brede kantrand. De benodigdheden gekocht, maar ik heb geen naaimachine, dus gisteravond naar mijn ouders (moeder) om het daar te doen. Haha, uiteindelijk heeft mijn moeder het rokje dus gemaakt en heb ik er gezellig bij gezeten en hier en daar wat spelden gestoken. 8) Het resultaat is nu wel echt netjes, als ik het zelf doe vind ik het dan toch nét niet netjes genoeg...
Laatst gewijzigd door LeChat op 03 nov 2009 11:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

vpk
Majoor
Majoor

Berichtdoor vpk » 03 nov 2009 10:30

haha, heel herkenbaar lechat!
m'n schoonmoeder ging mij leren naaien, maar het kwam er ook op neer dat zij het allemaal deed, want dan werd het veel netter/mooier. ik vind het wel leuk om te doen maar heb er niet genoeg geduld voor. bij mij moet het dan ook allemaal in één keer af en netjes zijn..en dat lukt dus vaak juist niet.

maar beter zo en dat je er blij mee bent, dan dat je het zelf had gemaakt en het was niet helemaal naar je zin geweest, toch?
Zijn handen, jouw handen

jouw zorg, Zijn zorg!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 nov 2009 10:38

Dan zijn jullie al een stuk verder dan ik. Ik ben niet van de creatieve ideeën en niet van de uitvoering. Dus qua handwerken of iets anders wordt het helemaal niets met mij.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2009 11:12

vpk schreef:maar beter zo en dat je er blij mee bent, dan dat je het zelf had gemaakt en het was niet helemaal naar je zin geweest, toch?
Precies!

@ajl: Dat hoeft toch ook niet? Er zijn genoeg andere manieren om je te ontspannen...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 03 nov 2009 11:21

nee, het hoeft ook niet, maar het zou af en toe wel leuk zijn om iets te maken. Gelukkig kan mijn schoonmoeder heel mooi breien en zoek ik gewoon iets uit in haar breiboek. Zij is nu ook bezig met een vestje voor onze kleine smurf.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 03 nov 2009 11:50

Mijn hobby's zijn: motorrijden en piano spelen..
Piano spelen doe ik alleen niet zo heel vaak meer. Alleen soms bij een bruiloft. Heb 11 jaar op les gezeten.
Op les speelde ik altijd klassiek, maar heb ook een tijd in een bandje vd kerk gezeten.

Ook 6 jaar op blokfluitles gezeten(sporaan, alt, bas en contrabas).

En sinds deze zomer heb ik mn motorrijbewijs gehaald. Dat is helemaal heerlijk.

Naaien en breien is niets voor mij.. Ben niet zo creatief.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 03 nov 2009 15:03

ajl schreef:nee, het hoeft ook niet, maar het zou af en toe wel leuk zijn om iets te maken. Gelukkig kan mijn schoonmoeder heel mooi breien en zoek ik gewoon iets uit in haar breiboek. Zij is nu ook bezig met een vestje voor onze kleine smurf.

Da's ook leuk!

Ik kom er gewoon niet aan toe om uitgebreid te hobby-en, en zoals vpk ook al zei, wil ik het dan in 1x af en netjes hebben en dat gaat natuurlijk niet... Dus leef ik mijn creativiteit maar uit in kleine dingetjes als kaarten maken en cadeautjes samenstellen (mandjes met allerlei bij elkaar passende spulletjes, opgepimpt met lintjes e.d. bijv.) of een leuke schikking maken voor op tafel.

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 10 nov 2009 20:46

Naaien vind ik ook een leuke hobby en doe ik graag. Breien loopt altijd uit op een teleurstelling bij mij, omdat ik geen regelmatige steken kan breien. Soms is het te strak en soms te los en soms heb ik ineens meer steken op de breipen dan de bedoeling was :mrgreen:

Terug naar “Archief”