Gershwin schreef:
Gods Zoon is al zo'n 2000 jaar geleden aan ons geopenbaard. En Gods raad is toch altijd maar een mooie smoes om net te doen of we machteloos staan en God de schuld te geven dat wij niet geloven... Geef je over, onderwerp je aan God en aanvaard de vergeving die Hij je biedt... Dát zegt de bijbel.
Dat is wel een kortzichtige gedachten alsof God geen raadsbesluit zou hebben.
Ps 33:11 Maar
de raad des HEEREN bestaat in eeuwigheid, de gedachten Zijns harten van geslacht tot geslacht.
Jes 25:1 HEERE! Gij zijt mijn God, U zal ik verhogen, Uw Naam zal ik loven, want Gij hebt wonder gedaan;
Uw raadslagen van verre zijn waarheid en vastigheid.Hnd 2:23 Dezen, door den
bepaalden raad en voorkennis Gods overgegeven zijnde, hebt gij genomen, en door de handen der onrechtvaardigen aan het kruis gehecht en gedood;
Spr 19:20-21
Hoor raad, en ontvang tucht, opdat gij in uw laatste wijs zijt. In het hart des mans zijn veel gedachten; maar
de raad des HEEREN, die zal bestaan.Ik vind dit bepaald geen smoesje!
Maar nee hoor, wij hebben een mooi systeem voor God bedacht waarlangs Hij moet werken. Eerst nachten wakker liggen, huilen over je ellende, jezelf haten, altijd somber zijn. Weet je hoe dat in vaktermen heet? Een depressie.
Hier nooit gelezen in de Bijbel:
Ps 51:17 De offeranden Gods zijn een
gebroken geest;
een gebroken en verslagen hart zult Gij, o God! niet verachten.
Ps 147:3 Hij geneest de
gebrokenen van hart, en Hij verbindt hen in hun smarten.
Jes 57:15 Want alzo zegt de Hoge en Verhevene, Die in de eeuwigheid woont, en Wiens Naam heilig is: Ik woon in de hoogte en in het heilige, en bij dien,
die van een verbrijzelden en nederigen geest is, opdat Ik levend make
den geest der nederigen, en opdat Ik levend make
het hart der verbrijzelden.
Jes 66:2 Want Mijn hand heeft al deze dingen gemaakt, en al deze dingen zijn geweest, spreekt de HEERE; maar op dezen zal Ik zien, op den
arme en verslagene van geest, en die voor Mijn woord beeft.
Lu 4:18 De Geest des Heeren is op Mij, daarom heeft Hij Mij gezalfd; Hij heeft Mij gezonden,
om den armen het Evangelie te verkondigen, om te genezen,
die gebroken zijn van hart;
Enz. enz. enz. jij had het over een depressie? Ik denk dat je je schromelijk vergist.
Ik vind het zó erg dat duizenden mensen zo lang wachten tot God zich aan hen openbaart, en er dan op de oordeelsdag achter moeten komen dat Hij echt ook voor hen wilde sterven, maar dat zij het niet aan wilden nemen, omdat dat aannemen zogenaamd niet bijbels zou zijn, dat ze gewacht hebben op het teken dat nooit kwam. Dat nooit kwam, omdat God van ons wil dat we geloven zonder bewijzen...
Laat die mensen maar wachten want die vergissen zich niet.
Ps 27:14
Wacht op den HEERE, zijt sterk, en Hij zal uw hart versterken, ja,
wacht op den HEERE.
Ps 37:34 [Koph].
Wacht op den HEERE, en houd Zijn weg, en Hij zal u verhogen, om de aarde erfelijk te bezitten; gij zult zien, dat de goddelozen worden uitgeroeid.
Ps 130:6 Mijn ziel
wacht op den HEERE, meer dan de
wachters op den morgen; de
wachters op den morgen.
Spr 20:22 Zeg niet: Ik zal het kwaad vergelden;
wacht op den HEERE, en Hij zal u verlossen.