Seks in het huwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

caprice

Berichtdoor caprice » 23 aug 2004 18:52

Mariamagdalena schreef:Oh, bij jullie 2 keer?
Ik dacht 5, omdat ik laatst een radioprogramma had gehoord, waarin een vrouw zei, dat ze 5 keer per dag aan een melkmachinerobot moesten. Maar misschien had ze dat overdreven.
Ik vind een koe trouwens lief, ik zou ze nooit kunnen slachten.

Volgens mij altijd twee keer, hoor. :?
Gelukkig zijn er genoeg mensen die van een koe wel een lekker stuk vlees durven te maken. :P

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 aug 2004 18:54

De moeder van mijn vriendin is daar destijds zo van gaan balen. Ze had al 13 kinderen en toen vroeg de dominee 2 jaar later waarom ze nog niet zwanger was, of er misschien wat mis was. Toen is zij nooit meer naar de kerk gegaan. Ze hadden al geen geld, pa was werkeloos en ze hadden 13 kinderen en amper te eten :cry: :cry:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 aug 2004 18:55

caprice schreef:
Mariamagdalena schreef:Oh, bij jullie 2 keer?
Ik dacht 5, omdat ik laatst een radioprogramma had gehoord, waarin een vrouw zei, dat ze 5 keer per dag aan een melkmachinerobot moesten. Maar misschien had ze dat overdreven.
Ik vind een koe trouwens lief, ik zou ze nooit kunnen slachten.

Volgens mij altijd twee keer, hoor. :?
Gelukkig zijn er genoeg mensen die van een koe wel een lekker stuk vlees durven te maken. :P

Ik durf ook wel een lap te sudderen.......... maar ik eet er zelf niet van mee.
Bahbah! Mannen moeten altijd zonodig vlees eten :|

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 aug 2004 19:34

Mariamagdalena schreef:
Bahbah! Mannen moeten altijd zonodig vlees eten :|

Ja lekker hé.
Neem een T-bone steak. Bij voorkeur van een biologische slager. Smeer hem in met roomboter en laat hem op de bbq langzaam gaar worden. Even voor het serveren leg je er een stuk "blue cheddar" op.
En dan, ........ smullen.

Maja de Bij
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Maja de Bij » 23 aug 2004 19:38

Zareb schreef:Neem een T-bone steak. Bij voorkeur van een biologische slager.

Wonen er kanibalen in Belgie ?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 23 aug 2004 19:43

Maja de Bij schreef:

Ja dus...........

Zareb
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Zareb » 23 aug 2004 20:04

Maja de Bij schreef:

|:)|

Leuk gevonden.

Als ik deze 6 pagina's zo lees zou ik bijna blij worden dat ik homo ben.
Seksualiteit is een manier om je liefde voor een andere persoon te uiten. Een gift van God.
Geniet er dan van.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 aug 2004 20:45

joepie schreef:
Er staat niet: gaat dan heen vermenigvuldigd u.
Er staat dit : Gen 1:28
En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt.

Ik vind een wereldbevolking van meer dan 6 miljard behoorlijk talrijk. Dat in het oog nemende is het niet echt meer nodig (veel) kinderen te krijgen.

Verder is het een misverstand te denken dat je alleen voor je eigen verantwoordelijk bent. Dat is namelijk een al eeuwen oude dooddoener.
Als mensen op hun gedrag worden aangesproken dan komen ze aan met de mededeling, ik ben aan jou geen verantwoording schuldig, maar alleen tegenover God.
Het is nog steeds zo dat er ook verantwoording is naar de gemeente toe.
We horen op elkaar toe te zien, opdat niemand afdwale.

Over het krijgen van het aantal kinderen of het gebruik van voorbehoudsmiddelen zie ik niet in hoe men verantwoording kan afleggen ten opzichte van de gemeente. Ik ben namelijk van mening dat het krijgen van meer dan 4 kinderen onverantwoordelijk is. Niet alleen kan men deze kinderen niet alles geven wat ze wel nodig zouden hebben, tenzij men een hoog salaris verdient. Van een modaal salaris kun je eigenlijk niet meer dan 3 kinderen onderhouden.

Daarnaast is er de zorg van de overbevolking van de wereld. Voor menigeen van jullie geen punt, voor mij wel.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 23 aug 2004 22:49

Sabra schreef:
joepie schreef:
Er staat niet: gaat dan heen vermenigvuldigd u.
Er staat dit : Gen 1:28
En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt.

Ik vind een wereldbevolking van meer dan 6 miljard behoorlijk talrijk. Dat in het oog nemende is het niet echt meer nodig (veel) kinderen te krijgen.

Verder is het een misverstand te denken dat je alleen voor je eigen verantwoordelijk bent. Dat is namelijk een al eeuwen oude dooddoener.
Als mensen op hun gedrag worden aangesproken dan komen ze aan met de mededeling, ik ben aan jou geen verantwoording schuldig, maar alleen tegenover God.
Het is nog steeds zo dat er ook verantwoording is naar de gemeente toe.
We horen op elkaar toe te zien, opdat niemand afdwale.

Over het krijgen van het aantal kinderen of het gebruik van voorbehoudsmiddelen zie ik niet in hoe men verantwoording kan afleggen ten opzichte van de gemeente. Ik ben namelijk van mening dat het krijgen van meer dan 4 kinderen onverantwoordelijk is. Niet alleen kan men deze kinderen niet alles geven wat ze wel nodig zouden hebben, tenzij men een hoog salaris verdient. Van een modaal salaris kun je eigenlijk niet meer dan 3 kinderen onderhouden.

Daarnaast is er de zorg van de overbevolking van de wereld. Voor menigeen van jullie geen punt, voor mij wel.

ik vind dat het argument van een modaal salaris niet echt steekhoudend. Als je dat voor de wereldbevolking door wil gaan trekken dan zitten we heel spoedig alleen op de wereld....
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 23 aug 2004 22:57

Dat kun je wel niet vinden, maar omdat men in bijvoorbeeld in Afrika niet aan geboortebeperking doet, worden er veel kinderen geboren. Het effect is dat men het weinige eten dat men kan kopen moet verdelen onder nog meer mensen. Dit in combinatie met het ontbreken van medische voorzieningen leidt dit tot een hoge kindersterfte.
Als men verstandiger zou omgaan met het krijgen van kinderen wordt de druk op de voedselvoorziening en de medische capacitieten verlicht, is er relatief meer voedsel beschikbaar en medische zorg beschikbaar en sterven er minder kinderen.

In het westen waar wij leven hebben wij natuurlijk geen zorgen om eten, maar ik wil later mijn kinderen een aantal zaken niet onthouden. Dit zijn o.a. een jaarlijkse vakantie, sportieve en culturele ontwikkeling, evt. studie etc. Deze dingen kosten allemaal geld en die zijn niet betaalbaar als ik een heel elftal zou moeten bekostigen. Met twee of drie kinderen gaat dat nog wel. Bovendien kun je als elftal-ouder je kinderen helemaal niet geven wat ouders die minder kinderen hebben wel kunnen, nl; voldoende aandacht.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 aug 2004 23:30

ik vind dat het argument van een modaal salaris niet echt steekhoudend. Als je dat voor de wereldbevolking door wil gaan trekken dan zitten we heel spoedig alleen op de wereld....

Je vergeet dat je hier niet alleen meer verdient, maar dat alles ook duurder is... weet je hoeveel het kost als je 5 kinderen eten moet geven, schoolgeld betalen, kleren kopen en ga zo maar door? In de 3e wereld is het simpel: Als je geen geld hebt gaan je kinderen niet naar school en moeten ze zelf eten bij elkaar scharrelen... moeten we daar zelf dan ook maar op overstappen?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 aug 2004 14:23

Mensen met een minimuminkomen kunnen tegenwoordig hun kinderen ook niet meer op HAVO/VWO doen, want op VMBO ben je voor 200 euro klaar als je ze verder niet aan uitstapjes e.d. laat meedoen, maar op VWO/HAVO wel 2000 euro. Als ze 16 zijn moet je ze helemaal laten gaan werken, doordat je dan ook nog 78 euro per maand verplicht lesgeld moet betalen. Maar op MAVO zijn ze ongeveer met 16 jr klaar.
Studeren is gewoon weer voor de rijken.
Dus wat dat betreft is 2 kinderen al duur genoeg. Helemaal als ze goed kunnen leren en je wilt ook dat ze leren.

ik ken een gezin met 6 kinderen, die mochten niet naar de HAVO omdat ze het gewoon echt niet konden betalen. Die zijn dus allemaal naar de MAVO gegaan, ondanks dat er een paar tussen zaten die echt wel goed konden leren.
God zorgt er niet voor dat ze een hogere opleiding kunnen doen hier in Nederland. Niet voor kinderen van ouders met een minimumloon die niks hebben kunnen sparen voor hun studie.
Het is hard maar waar.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 24 aug 2004 14:48

Sabra schreef: Bovendien kun je als elftal-ouder je kinderen helemaal niet geven wat ouders die minder kinderen hebben wel kunnen, nl; voldoende aandacht.
Wat is 'voldoende' in dezen? Ik denk niet dat je stelling klopt, er zijn toch genoeg grote gezinnen waarbij de kinderen juist veel aandacht krijgen. En je broers en zussen moederen dan ook een beetje over je, dat is weer een andere vorm van aandacht die ook heel positief kan zijn.

En kindertjes die niet elk jaar op vakantie gaan missen in hun kindertijd misschien wat, maar als je dat later normaal bekijkt is het echt zo erg niet hoor. Kom op zeg, vakantie is echt een luxeuiting, dat hebben kinderen niet nodig, zonder dat ontwikkelt hun fantasie zich misschien nog beter ook.
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 24 aug 2004 15:17

Ik denk dat een kind ook teveel aandacht kan krijgen.
Bijvoorbeeld tegenwoordig zie je vaak enigstkinderen met oude ouders, en op alles wat zo'n kind doet wordt gelet, en overal wordt om gelachen en het kind is altijd het middelpunt van de huiskamer, als er visite is, bv.
Het kind wordt ook afgeschilderd als fantastisch intelligent, en mooi, enz, een Godheid.
Das ook niet goed, teveel aandacht.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 24 aug 2004 15:56

windekind schreef:En kindertjes die niet elk jaar op vakantie gaan missen in hun kindertijd misschien wat, maar als je dat later normaal bekijkt is het echt zo erg niet hoor. Kom op zeg, vakantie is echt een luxeuiting, dat hebben kinderen niet nodig, zonder dat ontwikkelt hun fantasie zich misschien nog beter ook.

Ik weet niet wat jij allemaal doet op vakantie, maar ik ga bijv. naar steden om allerlei dingen te bezoeken. Als je dat slecht vindt voor de ontwikkeling van een kind dan twijfel ik enigszins aan jou defenitie van ontwikkeling. Dat de fantasie van kinderen zich ontwikkeld door niet op vakantie te gaan is natuurlijk flauwekul. Creativiteit is veelal aangeboren en kan ook ontwikkeld worden door juist op vakantie te gaan.

Terug naar “Archief”