Moderator: Moderafo's
ja opmerkelijk, veel reformatorische mensen vinden evangelischen lichtzinnig, maar het zijn juist de evangelischen die snel wat zeggen van drinken of roken, en waar dat over het algemeen veel minder de gewoonte is als bij reformatorischen..meschianza schreef:Sorry caprice, dat ik je verkeerd begreep. Ik schaarde je te snel onder de mensen die denken op grond van uiterlijk te kunnen bepalen of iemand wel of niet waar christen is....
Heb denk ik een iets te groot trauma van dominees die zeiden dat vrouwen die bekeerd zijn geen broek meer dragen. Dan bedacht ik me altijd dat een vrouw die een broek draagt haar lichaam niet zwaar beschadigt, maa hoogstends tegen een traditie ingaat. Terwijl roken, wat zeer veel gedaan wordt in kerkenraden en door dominees zeer slecht is voor je gezondheid/lichaam (Gods schepping en tempel) van jezelf en mensen om je heen. Terwijl niemand er aan twijfeld of zij wel bekeerde mensen zijn.
Carrie schreef:In elke cultuur zijn dingen weer anders. Deze zomer zijn wat familieleden van me in Bulgarije geweest. Daar viel het hun heel erg op dat de mensen daar zonder moeite met een broek en zonder hoed in de kerk komen. Toch is daar veel meer geloofsblijdschap in de kerk dan hier, daar leeft het echt. Maar daar valt men echt over drinken en roken. Dat is echt heel erg bij hen.
Van die mensen kunnen we nog heel veel leren! Het gaat niet om uiterlijkheden, maar om de innerlijke blijdschap, die uitstraalt naar buiten. Zodat je een licht op de kandelaar bent, een zoutend zout, een stad op een berg. Ook al gebruik je cosmetica, dat maakt God niets uit. Daar hangt echt je zaligheid niet vanaf!
meschianza schreef:Sorry caprice, dat ik je verkeerd begreep. Ik schaarde je te snel onder de mensen die denken op grond van uiterlijk te kunnen bepalen of iemand wel of niet waar christen is....
Heb denk ik een iets te groot trauma van dominees die zeiden dat vrouwen die bekeerd zijn geen broek meer dragen. Dan bedacht ik me altijd dat een vrouw die een broek draagt haar lichaam niet zwaar beschadigt, maa hoogstends tegen een traditie ingaat. Terwijl roken, wat zeer veel gedaan wordt in kerkenraden en door dominees zeer slecht is voor je gezondheid/lichaam (Gods schepping en tempel) van jezelf en mensen om je heen. Terwijl niemand er aan twijfeld of zij wel bekeerde mensen zijn.
caprice schreef:Wat je zegt over roken klopt niet altijd, want pas heeft de dominee in zijn preek er nog scherp op terechtgewezen.
Alleen oudere mensen zijn echt verslaafd. Vroeger dachten ze zelfs dat het gezond was. Dan kun je hen natuurlijk niet kwalijk nemen. Dan zou ik het jou kwalijk moeten nemen als je een appel eet.
joepie schreef:Even een duidelijker vertaling: doordat zij uw reine en godvrezende wandel opmerken. 3 Uw sieraad zij niet uitwendig: het vlechten van haar, het omhangen van goud of het dragen van gewaden, 4 maar de verborgen mens uws harten, met de onvergankelijke (tooi) van een zachtmoedige en stille geest, die kostbaar is in het oog van God.
Volgens mij gaat het stuk wat jij citeert over prostitutie, en dat dar die middelen voor gebruikt worden (denk aan het schaamte ontbloten en lonken), dat soort dingen schrijft Paulus ook, dat zondaren in hun zonde gelaten worden...surfer schreef:laten christenen zich eerst maar eens gaan houden aan de grondbeginselen van hun religie. Als daaraan voldaan wordt, kan er alsnog aandacht besteed worden aan wel/niet verven haren. Als daar dan nog behoefte aan is...
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten