Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wilsophie schreef:Ik moet wel iets aardigs vertellen.
Mijn dochter ging zaterdag j.l naar de Feyenoord hal of zoiets in Rotterdam voor een Gospel concert, georganiseerd door de evangelische gemeenten in Rotterdam.
Men deed aan het einde een uitnodiging om een keuze te maken voor de Koning aller Koningen.
En om dan naar voren te komen.
De buurvrouw zei : "Wat zou ik graag jouw Heer willen leren kennen". Mijn dochter wijs als ze is, zei: "je hoeft niet naar voren hoor, zeg het maar in je binnenkamer met heel je hart.
De buurvrouw ging toch naar voren, en dat was heel moedig van haar, mijn dochter was zeer ontroerd en zij werd alleraardigst begeleid en ontving een Bijbel en men had een gesprek met haar.
Dat zijn toch geweldige dingen dat iemand een keuze maakt voor die Koning, Die wij zouden aanbidden?
Dat zou ik meneer Mortlach zo gunnen want hij weet niet wat hij mist.
mohamed schreef:Mooi verhaal Sofie, maar de beste meneer weet wel een beetje wat hij mist want hij is van katholieke komaf.
Wilsophie schreef:(...) ik kan uitermate goed overweg met mijn ongelovige vrienden, maar nu jaren verder en wij ouder zijn is dat op een laag pitje gekomen.
Ik mag niet troosten met de woorden uit de Psalmen en troost uit mijzelf heb ik niet.
Dergelijke relaties hoe intiem ook lopen stuk.
mohamed schreef:Mooi verhaal Sofie, maar de beste meneer weet wel een beetje wat hij mist want hij is van katholieke komaf.
Mortlach schreef:Haha, nou, als dat is wat ik zou moet missen...
Wat is dat nou weer voor kolder? Mocht ik ooit in nood komen, dan weet ik dat ik op mijn vrienden - GELOOF IRRELEVANT - kan rekenen, en zij op mij.
Byte schreef:Mijn mening is dat atheisten mensen met een groot geloof zijn.
nette schreef:maar als ze wel geloven zullen ze het eeuwige leven krijg, dat gun je toch iedereen dat geluk?!
het is niet omdat wij zo graag willen geloven,maar omdat God alleen iedereen gelukkig kan maken, en we willen dat iedereen hetzelfde geluk krijgt als wij. dit begrijp je alleen als je gevoelt heb dat God er voor je is. dat hij je helpt, dan kan je niet meer zonder hem dat weet je dit is het ware geluk.
maakt ook het moeilijke hier dragelijk, dan hoef je niet altijd te genieten(want dat moeten de meeste mensen, ze moeten nu genieten want anders is dat een verloren uurtje, maar daar word je niet gelukkig van. ik zie het op school ze leven van het ene weekend naar het andere)want dan weet je mijn tijd komt nog.
en ik zag net ook weer een reactie als niet geloven een geloof is, dan is niet-postzegels verzamelen een hobby.
ik vraag me af heb je dan geen levensbeschouwing? je kan best geen hobby hebben, maar iedereen heeft toch een visie op het leven, dat is het verschil van een hobby en geloven, iedereen gelooft iets. of dat je nou in evolutie gelooft of in God
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten