Auto schept groep fietsers Gomarus Scholengemeenschap

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Riska

Berichtdoor Riska » 27 sep 2007 07:00

Dat is netjes van de gemeente Zederik.
Lichamelijk valt het dus wel mee, maar hoe is het met de nachtmerries? Zou heel goed kunnen, wordt er op gelet?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 27 sep 2007 08:36

Dat is fijn TKF!!
Wens hem beterschap

topkok schreef:weet je ik vind jullie er een heel erg drama van maken.. hoeveel ongelukken gebeuren er niet met mensen die naar school fietsen elke dag.. en ik kan het best begrijpen met zn 5e naast elkaar is heel normaal (deed ik ook) en dan word er 1 keer een groep geschept van het Gomarus dan is er een heel topic met 5 pagina's moeten we over elke ongeluk in Nederland een nieuw topic openen.. kunnen ze er gelijk een nieuwe server bijkopen.. omdat ze het niet meer aankomen...

sorry hoor

Doe is even normaal!!!
Er zijn hier familieleden van de slachtoffers en dat is toch goed als ze het er over willen hebben. Daarbij was het niet alleen onder reformatorisch nederland groot nieuws, de telegraaf en alle andere kranten en de journaals berichten er over.
Jij zit in Engeland en hebt niet door in hoeverre iets nieuws is hier, kom dan niet met zulke opmerkingen. Elk ongeluk moet bericht worden, want elk ongeluk is er 1 te veel.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 27 sep 2007 10:46

Gerdien B. schreef:Elk ongeluk moet bericht worden, want elk ongeluk is er 1 te veel.

:schaterlach: Welja, en je gelooft zelf dat dit realistisch is ? Ik ben het met je eens dat elk ongeval er eentje teveel is, maar het deel voor de komma vind ik zwaar overtrokken.

However, wat ik ook al eerder in het topic gezet heb: dat dit een keer gebeurt verbaast me niet, al blijft het schokkend dát het gebeurt. Bovendien is de toedracht wel erg opmerkelijk. Wat mij betreft is dit ongeval ook best relevant en is wat media-aandacht niet zo gek maar wat doen we er effectief mee ? Met z'n allen roepen dat het erg is heeft geen steek zin. Pas als er verkeerssituaties aangepast worden en -hoewel in dit specifieke geval niet aan de orde- het gedrag van fietsgroepen verandert, dan hebben we wat bereikt met dit nieuws.

Riska

Berichtdoor Riska » 27 sep 2007 11:41

Het is een grof schandaal dat overheidsinstanties elkaar de bal toespelen. De Vlietskade is een buitengewoon gevaarlijk stuk. Het mag het grootste wonder heten dat er nog nooit eerder iets gebeurd is. Al tig jaar fietsen daar hordes scholieren. Niet alleen van het Gomarus, maar van een stuk of 6,7 middelbare scholen en het ROC.
Wat dat betreft is het goed dat het in de aandacht is gekomen, kan niemand meer zeggen dat ze er niet van geweten hebben.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 27 sep 2007 11:51

Riska schreef:Het is een grof schandaal dat overheidsinstanties elkaar de bal toespelen.

In welke zin speelt men elkaar de bal toe?

De Vlietskade is een buitengewoon gevaarlijk stuk. Het mag het grootste wonder heten dat er nog nooit eerder iets gebeurd is. Al tig jaar fietsen daar hordes scholieren.

Net of scholieren zich wat aantrekken van de verkeersregels.

Wat dat betreft is het goed dat het in de aandacht is gekomen, kan niemand meer zeggen dat ze er niet van geweten hebben.

Dit is totaal niet relevant.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 sep 2007 13:48

Hoe erg het ook is, het ongeval, ik ben het met Sabra eens... En daarbij moet dit ongeval niet overtrokken worden omdat het opeens om 'bekenden' gaat. Of mag ik dat niet zeggen?

JialiKelly
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor JialiKelly » 27 sep 2007 14:31

Het wordt volgens mij niet zozeer overtrokken. Eigenlijk is het vrij logisch dat mensen op een refoforum aandacht besteden aan dit ongeluk, en al helemaal omdat er bekenden bij zaten. Daar praat je toch gewoon over? :)
Praise the One who left you
Broken down and paralyzed
Never taste of the fruit..

Smurffie
Generaal
Generaal

Berichtdoor Smurffie » 27 sep 2007 15:18

Eh, ja, ik vind het ook niet meer dan normaal eigenlijk :)

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 27 sep 2007 15:26

Riska schreef:Het is een grof schandaal dat overheidsinstanties elkaar de bal toespelen. De Vlietskade is een buitengewoon gevaarlijk stuk. Het mag het grootste wonder heten dat er nog nooit eerder iets gebeurd is. Al tig jaar fietsen daar hordes scholieren. Niet alleen van het Gomarus, maar van een stuk of 6,7 middelbare scholen en het ROC.

De Vlietskade gevaarlijk? De fietsgroepen zélf zijn gevaarlijk.

Off-topic; een fietsgroep van het Lodesteijn noemt met een Lodo-trein :mrgreen:

Carpento
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Carpento » 27 sep 2007 15:32

Het feit dat veel meer kranten, waaronder ook de Telegraaf (op de voorpagina !) er aandacht aan besteedden zegt wel wat. De aandacht die er op RW aan gegeven wordt zal misschien mede terug te leiden zijn tot de reformatorische achtergrond van de slachtoffers, maar ook zonder die connectie was dit voorval ernstig genoeg om in het nieuws te komen. Dat een automobilist in één moment zoveel kinderen aanrijdt blijft een zeldzaamheid (gelukkig maar !) en daarmee heeft het dus nieuwswaarde.

Kortom: ik ben het niet met topkok eens dat dit overtrokken is. Dat zou wél geweest zijn als het bijvoorbeeld één slachtoffer betrof en er dan op RW evenveel aandacht aan besteed zou worden als nu met 13 slachtoffers. Andere nieuwskanalen zouden het dan vermoedelijk ook niet melden, en dan zou je kunnen stellen dat het overdreven had geweest. Anderzijds: zelfs dan zou het te rechtvaardigen zijn dat Refo-nieuws en Refoweb aandacht besteden aan een relatief klein voorval wat betrekking heeft op een Refo-school.

Voor de minder tekstueel ingestelden een samenvatting:
* Dit voorval was overal groot nieuws en daarom overdrijft RW het niet
* Al had het geen groot nieuws geweest dan zou het niet vreemd zijn als RW er wel aandacht aan geschonken had.

Riska

Berichtdoor Riska » 27 sep 2007 16:22

Elkaar de bal toespelen: de burgemeester zegt dat de provicie het moet doen, de provincie vindt weer dat Rijkswaterstaat het moet doen. En dus gebeurt er niks...

Dat niemand kan zeggen dat ze ervan gewete hebben slaat op het bovenstaande: dat al tig jaren bekend is dat het een gevaarlijk stuk is en dat er nooit iets aan gedaan is/wordt (want dat laatste zie ik nog niet gebeuren).

Nee, scholieren trekken zich vaak niet veel aan, wat de verkeersregels betreft. Maar op de Vlietskade kunnen ze niet veel raars uithalen: auto's passeren voortdurend en het is daar zo smal dat ze echt niet veel geks uit kunnen halen.

Overigens: ik zou geen Telegraaf noemen als het om dit ongeluk gaat. Die zijn over het algemeen nogal op sensatie belust.
Het heeft in alle landelijke dagbladen gestaan, ook de meer serieuze (Trouw bv.)
Het gebeurt niet alle dagen dat maar liefst 13 scholieren gewond raken (gelukkig niet!) en het is volstrekt logisch dat er hier aandacht aan besteed wordt. Het zal je broer(tje) maar zijn...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 sep 2007 17:12

fietsgroepen zijn overal een probleem. Zo gingen wij een jaar of tien geleden onder politiebegeleiding!!

k denk dat dit probleem niet op te lossen is!! mensen moeten maar ewoon accepteren dat jongeren van en naar school gaan... tis maar een uur en later miss nog is een uur!! tja... tis gewoon niet anders!!

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 28 sep 2007 07:04

JialiKelly schreef:Het wordt volgens mij niet zozeer overtrokken. Eigenlijk is het vrij logisch dat mensen op een refoforum aandacht besteden aan dit ongeluk, en al helemaal omdat er bekenden bij zaten. Daar praat je toch gewoon over? :)

Het ging me meer om Riska's bericht en ik onderschreef Sabra's reactie op haar bericht.

Overigens, dat het in alle kranten heeft gestaan, onderstreept wellicht juíst het punt dat dit ongeval wellicht enigszins buitengewoon behandeld wordt. Dat zal ongetwijfeld te maken hebben met het feit dat het ging om een groep kinderen die naar school fietste, maar toch. Er gebeuren dagelijks ongelukken, vaak ook ernstige, waar je veel minder of niets van hoort.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 28 sep 2007 09:27

Riska schreef:Elkaar de bal toespelen: de burgemeester zegt dat de provicie het moet doen, de provincie vindt weer dat Rijkswaterstaat het moet doen.

Het lijkt me sterk dat Rijkswaterstaat de beheerder is van dit weggetje, dus ik kan mij absoluut niet voorstellen dat de provincie dit gezegd zou hebben.

Het is vrij eenvoudig, de beheerder van de weg dient ervoor te zorgen dat er een veilige verkeerssituatie is, dan kan maar één instantie zijn.

Volgens is het dus ook bezijden de waarheid dat men elkaar de bal zou toespelen.

Dat niemand kan zeggen dat ze ervan gewete hebben slaat op het bovenstaande: dat al tig jaren bekend is dat het een gevaarlijk stuk is en dat er nooit iets aan gedaan is/wordt (want dat laatste zie ik nog niet gebeuren).

Er moet wel geld zijn natuurlijk.

Het gebeurt niet alle dagen dat maar liefst 13 scholieren gewond raken (gelukkig niet!) en het is volstrekt logisch dat er hier aandacht aan besteed wordt. Het zal je broer(tje) maar zijn...

Een gesprek over de slachtoffers is natuurlijk wat anders dan een discussie over de rol van diverse overheiden c.q. de verhouding tussen automobilisten en fietsers.

Overigens wil ik benadrukken dat ik het goed is te vernemen dat de slachtoffers het goed maken.

leclerc
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor leclerc » 28 sep 2007 10:11

Sabra schreef:
Riska schreef:Elkaar de bal toespelen: de burgemeester zegt dat de provicie het moet doen, de provincie vindt weer dat Rijkswaterstaat het moet doen.

Het lijkt me sterk dat Rijkswaterstaat de beheerder is van dit weggetje, dus ik kan mij absoluut niet voorstellen dat de provincie dit gezegd zou hebben.

Het is vrij eenvoudig, de beheerder van de weg dient ervoor te zorgen dat er een veilige verkeerssituatie is, dan kan maar één instantie zijn.

Volgens is het dus ook bezijden de waarheid dat men elkaar de bal zou toespelen.

Er moet wel geld zijn natuurlijk.

Een gesprek over de slachtoffers is natuurlijk wat anders dan een discussie over de rol van diverse overheiden c.q. de verhouding tussen automobilisten en fietsers.

Overigens wil ik benadrukken dat ik het goed is te vernemen dat de slachtoffers het goed maken.

Ik snap dat jij als ambtenaar van Rijkswaterstaat het voor hun gaat opnemen maar de Vlietsekade zou best onder Rijkswaterstaat kunnen vallen. En de praktijk wijst uit dat instanties heel vaak naar elkaar wijzen. Dat is bijna inherent aan een bureaucratie.

Overigens begreep ik dat het met een aantal slachtoffers allesbehalve jofel ging (er wordt gevreesd voor een levenslange handicap)

Ik hoorde ook dat de automobiliste tegenover de dependance van de Gomarus schijnt te wonen en dat wat mensen als wraak haar ruiten hebben ingegooid :|
Verkiezingsprogramma's zijn naar mijn bescheiden mening bedoeld om verkiezingen mee te winnen, niet om mee te regeren. -Willem Aantjes

Terug naar “Archief”