verlangen naar de wederkomst!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 jun 2006 23:51

Volgens mij slaan we ons, als we er net binnengaan, al voor het hoofd dat we hier vaak zo blind waren en daar niet naar verlangden en eerst nog wel een poosje op aarde hadden willen leven om zogenaamd leuke dingen te doen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 17 jun 2006 14:32

10 De dag van de Heer zal komen als een dief. De hemelsferen zullen die dag met luid gedreun vergaan, de elementen gaan in vlammen op, de aarde wordt blootgelegd en alles wat daarop gedaan is komt aan het licht. 11 Als dit allemaal op die manier te gronde gaat, hoe heilig en vroom moet u dan niet leven, 12 u die uitziet naar de dag van God en het aanbreken daarvan bespoedigt!

Ondanks dat al mijn zonde / slechtigheid en zooi aan het licht komt. Verlang ik toch naar de dag dat ik Jezus mag zien zoals Hij werkelijk is!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 17 jun 2006 19:36

hijwel schreef:Ondanks dat al mijn zonde / slechtigheid en zooi aan het licht komt. Verlang ik toch naar de dag dat ik Jezus mag zien zoals Hij werkelijk is!

ja, want Hij zal het allemaal rechtmaken!

zda
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor zda » 21 jun 2006 23:10

Ik verlang zeker naar de wederkomst van Jezus. Wat een dag zal dat zijn.. :D. Samen met hem en al de anderen op de wolken des hemels op weg naar de hemel :D :D. Eindelijk weg van deze zondige aarde..we moeten maar het beste ervan zien te maken op deze wereld. Het leven hier op deze aarde is leuk dankzij Jezus, zonder Hem......ik zou niet weten hoe ik zonder kan, maar er is een betere plek en daar verlang ik naar. Ik vind het heel raar als mensen zeggen dat ze er niet mee bezig zijn, of het voorlopig voor hun niet hoeft enz enz....Ik kan me niet voorstellen dat je het leven hier leuk vind terwijl er een betere plek is? Waar is je hart dan? Hier op aarde op in de hemel? Want waar je schat is daar zal je hart zijn. Ik denk wel dat de wederkomst spoedig is. Als je al de dingen ziet die er in de wereld gebeuren..'t word met de dag erger. "Hij, die deze dingen getuigt, zegt: Ja, Ik kom spoedig. Amen, kom Here Jezus!"
Jaagt naar vrede met allen en naar de heiliging, zonder welke niemand de Here zal zien. Hebreeën 12:14

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 10:04

Hm... ja... ik dacht nog even aan de gelijkenis van de 5 wijze en 5 dwaze maagden. De 5 dwaze maagden werden verrast door de komst van de bruidegom en hadden toen niet genoeg olie in hun lampen... Waarschijnlijk dachten ze: Het duurt nog wel een poos, en momenteel houden wij ons niet zo ermee bezig...

Jezus waarschuwt om waakzaam te zijn, omdat Hij komt als een dief in de nacht. Mensen die zich er niet mee bezighouden, denk daar eens over na. Hij komt op een onverwacht moment... Hoe gevaarlijk is het dan om je hier totaal niet mee bezig te houden? Wat als Jezus morgen terugkomt en geen olie bij je vindt? Wat als je aanklopt bij het feest maar te horen krijgt: Ga weg, ik heb je nooit gekend?!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 22 jun 2006 10:22

Marnix schreef:Jezus waarschuwt om waakzaam te zijn, omdat Hij komt als een dief in de nacht. Mensen die zich er niet mee bezighouden, denk daar eens over na. Hij komt op een onverwacht moment... Hoe gevaarlijk is het dan om je hier totaal niet mee bezig te houden? Wat als Jezus morgen terugkomt en geen olie bij je vindt? Wat als je aanklopt bij het feest maar te horen krijgt: Ga weg, ik heb je nooit gekend?!

Ja, dat zal echt vreselijk zijn! Ik hoop dat niet te horen..
Maar ik ben nog niet bereid, er zal dus nog veel moeten veranderen
wil ik dat niet te horen krijgen. Maar hoe word ik net als de wijze maagden? Moet ik het (allemaal) zelf doen? Dat lukt me niet! Ik vraag God elke keer weer of Hij me helpen wil..omdat ik weet dat ik het niet uit mezelf kan/doe.. Ik vraag om verandering, maar merk het niet.
Ik vraag God altijd om die dingen te doen, en juist dat zou ik misschien moeten veranderen. God is niet Iemand die altijd maar moet doen wat ik zeg/wil. Ik vraag Hem teveel, denk ik.
Soms wil ik stoppen met bidden, maar ook dat houd ik niet lang vol.

(Ik moest het even allemaal kwijt..) :oops:
"Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken, dan klopt alles."

Herman Finkers

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2006 11:12

Poesje: misschien kan je proberen om wat meer te danken...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 22 jun 2006 11:18

Poesje schreef:
Marnix schreef:Jezus waarschuwt om waakzaam te zijn, omdat Hij komt als een dief in de nacht. Mensen die zich er niet mee bezighouden, denk daar eens over na. Hij komt op een onverwacht moment... Hoe gevaarlijk is het dan om je hier totaal niet mee bezig te houden? Wat als Jezus morgen terugkomt en geen olie bij je vindt? Wat als je aanklopt bij het feest maar te horen krijgt: Ga weg, ik heb je nooit gekend?!

Ja, dat zal echt vreselijk zijn! Ik hoop dat niet te horen..
Maar ik ben nog niet bereid, er zal dus nog veel moeten veranderen
wil ik dat niet te horen krijgen. Maar hoe word ik net als de wijze maagden? Moet ik het (allemaal) zelf doen? Dat lukt me niet! Ik vraag God elke keer weer of Hij me helpen wil..omdat ik weet dat ik het niet uit mezelf kan/doe.. Ik vraag om verandering, maar merk het niet.
Ik vraag God altijd om die dingen te doen, en juist dat zou ik misschien moeten veranderen. God is niet Iemand die altijd maar moet doen wat ik zeg/wil. Ik vraag Hem teveel, denk ik.
Soms wil ik stoppen met bidden, maar ook dat houd ik niet lang vol.

(Ik moest het even allemaal kwijt..) :oops:

Als je niet bereid bent om te veranderen, waarom vraag je God er dan toch om? Blijkbaar wil je het dus wel?

Oh en bidden is niet: God moet doen wat ik wil. Bidden is: Ik wil proberen te doen wat God wil. Jezus volgen. En verwacht niet dat "veranderen" inhoudt dat je een beter mens wordt. Het houdt in dat je ontdekt dat je dat niet bent en Jezus daarom zo keihard nodig hebt.

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 22 jun 2006 12:41

Marnix schreef:Als je niet bereid bent om te veranderen, waarom vraag je God er dan toch om? Blijkbaar wil je het dus wel?

Oh en bidden is niet: God moet doen wat ik wil. Bidden is: Ik wil proberen te doen wat God wil. Jezus volgen. En verwacht niet dat "veranderen" inhoudt dat je een beter mens wordt. Het houdt in dat je ontdekt dat je dat niet bent en Jezus daarom zo keihard nodig hebt.

Ik vraag God er om, omdat ik het wél wil. Ik ben wel bereid om het te veranderen, maar dat lukt me niet alleen. Ik verwacht bij 'veranderen' ook niet dat ik een beter mens word.
Dat zei ik net ook niet. Maar dat God in me gaat werken.
En, dat ik dat ook opmerk. Dat ik naar Zijn eer kan en wil leven.

@ Lalage..ik dank God ook voor alles. Ik noemde dat in m'n vorige
post niet. Ik combineer in elke gebed danken en vragen...

Herman Finkers

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2006 12:43

nou ga zo door dan poesje! Zoek je ook andere christenen op? Zit je op een bijbelkring oid? Samen bidden is ook heel goed.

Wullimpie
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Wullimpie » 22 jun 2006 12:49

Vorige week ben ik naar een appèldag geweest die ging over de eindtijd.
Was een zeer leerzame en leuke dag.

(ik bedenk me nu pas dat het misschien wel handig had gewees als ik dat wat eerder had gemeld hier)
:oops:
Niet eens met een [MODBREAK]? PB de moderator, en vervuil niet het topic!!

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 22 jun 2006 12:50

Lalage schreef:nou ga zo door dan poesje! Zoek je ook andere christenen op? Zit je op een bijbelkring oid? Samen bidden is ook heel goed.

Zo ik hier al eens gezegd heb, hoef ik er niet bij m'n vrienden mee aan
te komen. Voor fun e.d wel, maar voor serieuze zaken niet. Verder zijn er in m'n omgeving weinig mensen waar ik evt. heen zou kunnen gaan.
Op een bijbelkring zit ik niet, onze gemeente doet daar niet aan! :wink:
Een vriend van me bood aan met hem mee te gaan, maar hij is vrij-evangelisch..en om daar heen te gaan trekt me niet.
Ik zoek hier dus eigenlijk andere christenen op, om samen te praten over alles wat ons bezighoud enzo.. :)

Herman Finkers

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2006 13:03

ok... als dat voldoende voor je is, dan is het prima. Maar is er bij jou in de kerk dan geen enkele gelegenheid om samen te bidden? Mis je dat niet?

Poesje
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Poesje » 22 jun 2006 13:09

Tja, voldoende? Nee, beter gezegd: ik neem er genoegen mee.
We hebben alleen catechesatie, meer is er voor jongeren niet.
Samen bidden doen we niet. En ja, dat mis ik best..

Herman Finkers

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2006 13:15

Als ik jou was zou ik gewoon een keertje meegaan met die evangelische jongen. Proberen kan geen kwaad...

Of trek de stoute schoenen aan en richt een gebedsgroep op, maar dat is denk ik wel moeilijk als niemand in je gemeente gewend is om hardop te bidden.

Terug naar “Archief”