Moderator: Moderafo's
Marnix schreef:Jezus waarschuwt om waakzaam te zijn, omdat Hij komt als een dief in de nacht. Mensen die zich er niet mee bezighouden, denk daar eens over na. Hij komt op een onverwacht moment... Hoe gevaarlijk is het dan om je hier totaal niet mee bezig te houden? Wat als Jezus morgen terugkomt en geen olie bij je vindt? Wat als je aanklopt bij het feest maar te horen krijgt: Ga weg, ik heb je nooit gekend?!
Poesje schreef:Marnix schreef:Jezus waarschuwt om waakzaam te zijn, omdat Hij komt als een dief in de nacht. Mensen die zich er niet mee bezighouden, denk daar eens over na. Hij komt op een onverwacht moment... Hoe gevaarlijk is het dan om je hier totaal niet mee bezig te houden? Wat als Jezus morgen terugkomt en geen olie bij je vindt? Wat als je aanklopt bij het feest maar te horen krijgt: Ga weg, ik heb je nooit gekend?!
Ja, dat zal echt vreselijk zijn! Ik hoop dat niet te horen..
Maar ik ben nog niet bereid, er zal dus nog veel moeten veranderen
wil ik dat niet te horen krijgen. Maar hoe word ik net als de wijze maagden? Moet ik het (allemaal) zelf doen? Dat lukt me niet! Ik vraag God elke keer weer of Hij me helpen wil..omdat ik weet dat ik het niet uit mezelf kan/doe.. Ik vraag om verandering, maar merk het niet.
Ik vraag God altijd om die dingen te doen, en juist dat zou ik misschien moeten veranderen. God is niet Iemand die altijd maar moet doen wat ik zeg/wil. Ik vraag Hem teveel, denk ik.
Soms wil ik stoppen met bidden, maar ook dat houd ik niet lang vol.
(Ik moest het even allemaal kwijt..)![]()
Marnix schreef:Als je niet bereid bent om te veranderen, waarom vraag je God er dan toch om? Blijkbaar wil je het dus wel?
Oh en bidden is niet: God moet doen wat ik wil. Bidden is: Ik wil proberen te doen wat God wil. Jezus volgen. En verwacht niet dat "veranderen" inhoudt dat je een beter mens wordt. Het houdt in dat je ontdekt dat je dat niet bent en Jezus daarom zo keihard nodig hebt.
Lalage schreef:nou ga zo door dan poesje! Zoek je ook andere christenen op? Zit je op een bijbelkring oid? Samen bidden is ook heel goed.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 27 gasten