Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor MissF » 09 feb 2009 11:22

Ik vind doopjurken zwelf wat ouderwets. En een jongen trek ik sowieso geen jurk aan. Met dat eerste was mijn man het niet helemaal eens, maar met het tweede gelukkig wel ;)

Wij hebben op dit moment allebei 1 avond voor onszelf. Maandagavond. Dan heb ik naailes en mijn man voetbaltraining. Mijn zusje past dan elke maandag 2 uurtjes op. En vanaf september gaan we samen dansen. Dan zal mijn zusje ook op komen passen. Ik vind dat zelf ontzettend belangrijk. Afgelopen zaterdag ben ik ook de hele dag zonder man en kind weggeweest, en dat was heerlijk. Niet dat ik niet dol op hen allebei ben, maar ik hoef niet 24 u p/d bij ze te zijn, zolang ik maar weet dat Jurian in goede handen is (en dat is hij bij mijn man en zusje absoluut).

Als onze relatie niet meer goed zou zijn, is dat voor Jurian zeer nadelig. Daarom vinden wij het ontzettend belangrijk om gewoon nog dingen samen en alleen te houden.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 feb 2009 11:26

Je ziet heel veel stellen uit elkaar gaan als er kinderen komen. Want dan nemen ze geen tijd meer voor elkaar. En dat is zo belangrijk. Stel dat wij kinderen mogen krijgen dan willen wij dat ook gaan doen. Soms gewoon ff een weekendje weg ofzo. En standaard in de week een avond/dagje.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 09 feb 2009 11:38

Nu natuurlijk even niet van toepassing want manlief is weg, maar ik ga altijd op dinsdagavond naar Bijbelstudie en hij op donderdag en dan heb ik eens per maand boekgroep. Ik denk dat we sinds we Michael hebben samen 3 keer zijn weggeweest, dat vind ik ook meer dan genoeg. Ik blijf liever zelf bij m'n knul. Wat we wel doen is bv samen ergens koffie drinken waar Michael dan ook bij is, maar het zo timen dat hij dan net slaapt. Dan ben je toch samen maar hoef je geen oppas te regelen. Wat betreft het logeren, dat is bij ons niet van toepassing omdat onze familie zo ver weg woont, maar ik zou het denk ik persoonlijk toch niet doen....al zou ik het soms wel heeeel graag willen :mrgreen: (Maar daarmee zeg ik niets over de ouders die er wel af en toe lekker even samen tussenuit gaan! Dat moet men lekker voor zichzelf beslissen :D )
O ja, MissF, gefeliciteerd met de doop van Jurian. Was het een mooie dienst? Leuk joh, van die windjes laten :mrgreen: Michael zat voortdurend te flirten met de meiden achter ons (jaar of 20) die dat helemaal leuk vonden ;)

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 09 feb 2009 11:44

Wij gaan regelmatig 's avonds samen naar een verjaardag en hebben dan oppas voor Mathilde, dan heb je onderweg ook tijd om te praten.
Het is niet zo dat ik standaard een avond voor mezelf heb. Mijn man is 's avonds vaker weg, maar als Mathilde dan op bed ligt kan ik ook doen waar ik zelf zin in heb.

Merisja
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Merisja » 09 feb 2009 12:44

Wij proberen elk jaar samen 1 nachtje weg te gaan. Er komt dan oppas in huis of de meiden gaan ergens logeren. Ik vind dat echt heel belangrijk om samen te doen! Sowieso ben ik ontzettend vaak weg 's avonds, twee avonden in de week naar school, kinderclub, af en toe eens een feestje en mijn man werkt ook geregeld 's avonds en hij zit op een bijbelstudiekring. Die twee dagen weg is voor ons echt een vakantie waarin we alle tijd voor elkaar hebben. Ivm mijn stages heb ik best veel oppas nodig, dus dat proberen we wel een beetje in te dammen. Dan gaat er bijv 1 van ons naar een verjaardag en blijft de ander lekker thuis. Geen probleem vind ik, ik vind het ook héérlijk om bij de meiden te zijn. Maar die twee daagjes weg...tja, die zijn eigenlijk wel een beetje heilig voor ons :oops: Maar ik moet zeggen dat we aan het eind van die tweede dag ook altijd weer staan te springen om naar huis terug te gaan :lol:
Ik vind het dus absoluut niet verkeerd om af en toe eens samen weg te gaan. We gaan nog wel eens samen uit eten enzo en één keer in de maand eten we met de vriendengroep bij elkaar, dan passen vaak mijn ouders op. Nou, da's voor die meiden echt een feest dus ik voel me totaal niet schuldig! Behalve als ze niet fit zijn ofzo, dan blijf ik gewoon thuis. 't Is waar: de meiden zijn ònze verantwoordelijkheid dus wij moeten er voor ze zijn en voor ze zorgen, maar als je het goed kunt regelen met oppas enzo zie ik er geen kwaad in om af en toe eens lekker samen weg te gaan!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 09 feb 2009 14:10

Ik ga woensdag voor twee daagjes naar Winterberg, zonder kinderen èn zonder man. :mrgreen:
Mijn man gruwelt al bij het idee te gaan skiën en hij heeft vrijdag examen dus hij moet leren..

Manlief is dus de nacht thuis en overdag brengt ie ze naar een vriendin, waar hij ook blijft eten.

Ik voel me dus helemaaaaaal niet schuldig of wat. Het is voor het eerst sinds Boudin zijn geboorte dat ik een nachtje zonder kids weg ben :o

PS, wat een vage smileys tegenwoordig.

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 09 feb 2009 18:30

Jah mn neefje groeit hard zat. zn eerste haartjes zijn er trouwens sinds 2 weken ook af.

Ik kan er nog niet echt over meepraten, maar als ik kinderen zou hebben zou ik zeker willen dat de kinderen 's avonds er op tijd in liggen en je zo de avond nog voor je tweeën hebt. En als je oppas hebt is het denk ik ook niet verkeerd om gewoon eens samen dagje weg te gaan ofzo.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 09 feb 2009 19:22

jamillah schreef:Ik ga woensdag voor twee daagjes naar Winterberg, zonder kinderen èn zonder man. :mrgreen:
Mijn man gruwelt al bij het idee te gaan skiën en hij heeft vrijdag examen dus hij moet leren..

Manlief is dus de nacht thuis en overdag brengt ie ze naar een vriendin, waar hij ook blijft eten.

Ik voel me dus helemaaaaaal niet schuldig of wat. Het is voor het eerst sinds Boudin zijn geboorte dat ik een nachtje zonder kids weg ben :o

PS, wat een vage smileys tegenwoordig.

heerlijk zeg! ik ben laatst ook alleen weggeweest van vrijdag t/m zondag... heb er echt van genoten!!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 09 feb 2009 19:36

Ik zelf vind het best goed om af en toe er eens samen uit te zijn zonder kinderen,
of gewoon thuis en de kinderen logeren.
Wij zijn 2 weken geleden samen een dag gaan snowboarden in Winterberg. Die
avond ervoor al naar mijn ouders gegaan zodat Anna Sofie daar lekker in haar bedje
kon blijven 's morgens vroeg. Overdag dacht ik echt wel eens aan haar en
tussen door keertje bellen. Maar ik heb echt genoten. Je hoort vaker dat relaties
slechter gaan doordat er te weinig aandacht is voor elkaar, of doordat moeders
helemaal opgaan in hun kinderen en vergeten dat ze ook vrouw zijn.
Mijn eigen ouders gingen ieder jaar een weekje samen weg.
Als kind heb ik er nooit onder geleden. We hadden vaste oppasadressen en ik
genoot eraltijd van om er naar toe te gaan. (w.s. omdat ik daar het kleintje was, met allemaal
ouderen en thuis de oudste :mrgreen: ) en mijn ouders hebben nooit
aan mijn broertje en zusje gemerkt dat ze er last van hadden. Want dan zouden ze niet
meer zijn gegaan.

pfff. hier door het werken echt wel minder tijd voor dingen. Neem heel bewust tijd om met Anna Sofie
bezig te zijn. Al is haar aandacht na een kwartiertje spelen ook wel weer weg.
Ze groeit (in de lengte) als kool. Ze blijft makkelijk; een huiltje als ze eten wil of wil slapen.
Alleen gisteravond was het pet. Ze was de hele dag beetje jengelig. Vanaf 's avonds 8 uur kwam ze ieder uur
en gillen, nee krijsen, echt een meisje :mrgreen: Ze dronk ieder uur gewoon super veel. (normaal drinkt ze 5 tot 6 keer per dag ongeveer 130 cc (door borstvoeding weet ik niet heel precies, maar als we de fles geven drinkt ze het)
en gisteravond om 8 uur borst leeg, 9 uur andere borst leeg... en 10 uur... geen melk.... Gelukkig had ik
net een flesje uit de vriezer gepakt om vandaag aan mijn schoonmoeder mee te geven voor haar.
Die heeft ze ook opgedronken, en om 12 uur nog een flesje. in totaal dronk ze van 8 uur tot 12 uur 800 cc....
En vandaag heeft ze iedere flesvoeding (omdat ik werkte...) 160 cc gedronken, terwijl dit zaterdag nog 130 was.
Waarschijnlijk had ze dus een regelavond... Maar goed.. we weten dus ook dat ze erg goed en hard kan huilen.
Time flies when you have none!

Heidebloem
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Heidebloem » 09 feb 2009 19:51

Vandaag weer een oppasdag gehad.
M'n trommelvliezen trillen nog na van het gillen van de jongste! Verschrikkelijk hoog en hard! En ze snapt het helaas nog niet als ik zeg dat ze ermee moet stoppen.... :-#

Voor het eerst naar de bibliotheek geweest met ze, dat vonden ze echt heel leuk, allerlei boekjes uit de kast trekken...
AfbeeldingAfbeelding

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 09 feb 2009 20:51

Wij hebben zelf besloten niet structureel van oppas gebruik te maken. Heel af en toe vragen we mijn schoonouders een avondje zodat we samen naar Bijbelkring kunnen, maar meestal doen we dat soort dingen om en om. Meestal ligt Timon toch al tussen 19-20 uur op bed, dus hebben we nog lekker de avond voor ons samen.
En samen op vakantie en Timon laten logeren? Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken :oops:

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 09 feb 2009 22:03

We hebben een vaste oppas, maar ik moet zeggen dat ik er niet heel veel gebruik van maak. Vaak is één van ons tweeën gewoon thuis als de ander weggaat. Samen gaan we niet vaak weg, meestal maken we het thuis gezellig. En als we op visite gaan, dan gaat Thomas gewoon mee.

@Sterretje, hoe gaat het nu met Anna Sofie? Zit ze al in een nieuw ritme? Wel vervelend dat ze precies een regeldag heeft als je moet gaan werken. :?

@Mirjan, wat wordt je neefje groot zeg, leuk hoor! :)

Toen ik vandaag Thomas optilde, schopte de baby nogal hard tegen Thomas´ been. Meneer moest natuurlijk gelijk helemaal onder m´n kleren kijken en werd boos toen ik alleen een blote buik liet zien. :lol: Hij wilde daarna nog drie keer kijken, vond het echt niet leuk dat de baby verstopt zit! 8)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 10 feb 2009 13:18

Wat een leuke reactie Thomas, Bloempie =D>
Heeft hij het nu meer door, nu hij zelf ook weer wat ouder is?

Gaat het slapen op zijn nieuwe kamer een beetje?
Hij is nog niet helemaal klaar of wel :lol: :-$

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 feb 2009 13:19

haha wat grappig bloempie! kan me voorstellen dat hij het niet leuk vond dat de baby verstopt was..

Matteo vertelde ons gister dat hij een baby in de buik had.. ben benieuwd :mrgreen:

Matteo of Kees.. Hij is er zelf nog niet over uit.. :mrgreen:

http://www.youtube.com/watch?v=XH4aaZOqsg
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 10 feb 2009 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 feb 2009 13:26

Hoe is het met danique liefje?

Terug naar “Archief”