Maja de Bij schreef:Jantjes schreef:...waar zij geen recht op hebben en daar dus misleid worden...
Hoe bedoel je dat? Als je het alleen mag hebben over dingen waar je bij de Heere recht op hebt, dan kun je het toch ook niet meer over genade hebben?
Er zijn geen rechten aan de mens zijde.
Wij hebben nergens recht op, ook niet op Gods belofte, waar wij wel op mogen pleiten.
Als er dus gezegd wordt dat wij Christus moeten aannemen is dat een onmogelijke zaak, Hij komt naar je toe door een besneden hart die door de wet bewerkstelligd wordt.
Er zijn nog steeds mensen die een bijzondere werking van de Heilige Geest verwachten, waardoor hen dan duidelijk gemaakt zou worden dat zij God toebehoren.
Als deze quote dus verkondigd wordt op de jongeren avonden, waar wij weldegelijk op moeten wachten, pakken wij met onze vuile handen Christus aan en is het genade aspect een leugen. ) Omega lees je ook mee.
Ps 130 Ik verwacht den HEERE*; mijn ziel verwacht, en ik hoop op Zijn Woord**. Mijn ziel wacht op den HEERE, meer dan de wachters op den morgen; de wachters op den morgen. Israël hope op den HEERE; want bij den HEERE is goedertierenheid, en bij Hem is veel verlossing. En Hij zal Israël verlossen van al zijn ongerechtigheden.
*De zin is: Omdat ik weet dat de Heere zo goedertieren is, daarom verwacht ik met een vast vertrouwen, dat Hij mij, naar zijne belofte, mijne zonden vergeven en mij uit alle ellenden verlossen zal.
**Dat is, ik wacht op hetgeen Hij in zijn woord allen gelovigen beloofd heeft en mij in het bijzonder.