De Refowebkids deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 07 jun 2008 20:06

Dank je :)

En ja dat klopt wel van Jesse en Tijmen, echt 2 boeven!!
Aniek ( de jongste) heeft ook wel wat van Tijmen weg maar heeft toch wel echt haar eigen koppie.
In ieder geval 3 mooie kids ( net als die van mij :mrgreen: :wink: )

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jun 2008 20:11

Wat lief vlinder.
Heb weer zitten genieten van je mooie kinders.
Gezellig hoor een dagje uit.
Maak nog maar veel foto's :mrgreen:

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 07 jun 2008 20:17

Zal ik doen :wink:

En het leuke is ook dat je er met 10 min bent ( Nunspeet-Elburg)
Dus geen gejengel achter in de auto dat het zo lang duurt.

Wat is het toch heerlijk wonen op de Veluwe :mrgreen:

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 07 jun 2008 20:19

Uhm, ik geloof ook niet zo dat het aan ouders ligt dat hun kinderen niet zo snel zindelijk zijn/worden. Volgens mij willen ouders juist graag dat hun kindjes zindelijk worden!!!

Ik heb van een paar wijze tantes tips gekregen, die ik graag met jullie wil delen:
1 goedkope luiers nemen en geen pampers, want die absorberen te goed, zodat je kindjes niet voelen dat ze geplast hebben.
2 je kindje met mooi weer in zijn/haar onderbroek laten lopen. Dan voelen ze dat het broekje nat is, als ze hebben geplast.
3 kennis laten maken met potje en w.c. door ze mee te nemen wanneer jij gaat.....

Overigens heeft onze dochter bovenvermelde tips aan haar laars gelapt. :oops: Ze was bijna 2,5 jaar en had ineens het licht gezien. Enne, als je kindje er nog niet klaar voor is, maak er geen drama van. Voor hun zestiende zijn ze zindelijk :mrgreen: :mrgreen:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 07 jun 2008 20:21

Ben er nog nooit geweest.
Als de kinderen maar snoepen en drinken kunnnen is het al gauw goed bij ze.
En wat je zegt, als ze niet lang in de auto moeten zitten is het goed te doen.

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 07 jun 2008 20:21

vlinder schreef:Zal ik doen :wink:

En het leuke is ook dat je er met 10 min bent ( Nunspeet-Elburg)
Dus geen gejengel achter in de auto dat het zo lang duurt.

Wat is het toch heerlijk wonen op de Veluwe :mrgreen:

Elburg is inderdaad een leuk stadje :8>

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jun 2008 20:52

leuke foto's!!

Enne zindelijk: ik geloof wel dat het kan schelen hoe je als ouders ermee omga. Mijn moeder was bij ons drie (oudste) heel anders ermee bezig, veel 'makkelijker' maar bij mijn broertje was ze gewoon 'lui' en vond ze het wel makkelijk zo met luier. Tja het duurde wel wat langer, al was hij vrij snel zindelijk. Iig voor zn 3de jaar. Maargoed hij wilde dus persé niet poepen op de pot, nou bekijk het dan maar, dan krijg je obstipatie en dat wil je als moeder zijnde al helemaal niet. Dus als hij moest poepen kreeg hij een luier om :mrgreen: Zonde van de luiers, maar als een kind écht niet wil heb je als moeder zijnde niet veel in te brengen op dit punt geloof ik.

Sarah heeft overigens vandaag en gister op de pot gezeten in dr blote billen, maar plassen ho maar. En ja, mama moest dus naar de wc, neeeeeeeee op de pot :lol: Ze was BOOS dat ik op de wc zat en kwam snel met de pot aan lopen :mrgreen:

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 jun 2008 21:00

Mooi foto's Vlinder :lol:!

De Veluwe is gewoon mooi :8>, zou er gerust willen wonen :lol:.
Wat de toekomst brengen moge........

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jun 2008 21:11

*Annet* schreef:Danny is 3,5 en ook nog steeds niet zindelijk. Wat een getob. Een half jar geleden ging hij al op het potje af en toe om te plassen maar tot nog toe is en wordt voorlopig nix. Plassen gaat wel redelijk, maar poepen is een drama. Hij houdt het 3 dagen op met alle gevolgen van dien. Paar weken geleden dacht ik dat hij het voor elkaar had, maar dat was te vroeg gejuicht. Vanmorgen zat hij van navel tot knieën onder de stront. BLEEEEEEEEEEEH

Markus is bijna 4 en sinds een half jaar pas zindelijk. Meneer had er echt geen zin in en is erg gemakzuchtig. Poepen duurde nog wel wat langer maar liet hem gewoon met een onderbroekje aan lopen. Gaf wel veel vieze onderbroeken. :-&
Hier gaan ze ook nooit op de pot, altijd direct op de gewone wc. Vandaag zat Alexander even op de pot maar wou er weer af. Ik zei tegen hem: wil je op de wc? Hij liep er direct heen en toen heb ik hem er maar even opgezet maar de verkleiner zat er niet op dus was het wat een groot gat.

Jammilah: Hormonen in een beetje op hol? :)

Vlinder: Foto's zien er mooi uit.

TJ: Mooie dag gehad?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 07 jun 2008 21:23

TJ : gefeliciteerd met Matteo!!! Leuke dag gehad vandaag? en morgen nog eentje :wink: Waarschijnlijk is hij lekker verwend!!!!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 jun 2008 21:23

Ik ben niet 'sjago' evelien en mijn hormonen zijn voor zover ik weet ook niet op hol; ik ben oprecht nieuwsgierig naar hoe TT in het echt is. Zo tangerig als ze hier kan doen.. En niet alleen hier, ook in andere topics, ik lees nlk niet alleen refowebkids 8) En daar erger ik me af en toe aan en als ik mezelf dan aangesproken voel dan gooi ik dat er gewoon uit. In reallife doe ik dat overigens ook gewoon, zo ben ik. Dus nee, niet sjago of hormonen, wen er maar aan 8) Zolang ik niet ga schelden tenminste hoeven jullie er verder geen aanstoot aan te nemen maar ben ik ondertussen nog wel steeds nieuwsgierig naar de reactie van tt.

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 07 jun 2008 21:31

jamillah schreef:
*Annet* schreef:Danny is 3,5 en ook nog steeds niet zindelijk. Wat een getob. Een half jar geleden ging hij al op het potje af en toe om te plassen maar tot nog toe is en wordt voorlopig nix. Plassen gaat wel redelijk, maar poepen is een drama. Hij houdt het 3 dagen op met alle gevolgen van dien. Paar weken geleden dacht ik dat hij het voor elkaar had, maar dat was te vroeg gejuicht. Vanmorgen zat hij van navel tot knieën onder de stront. BLEEEEEEEEEEEH

Beetje jammer dat TT het weer beter weet. Haar kinderen deden het goed, dus het ligt vast aan ons dat het bij onze kinderen niet zo goed gaat. :roll:

Tantetortel, je mag je posts voortaan wel eens nakijken voor je ze plaatst. Ze komen soms nogal veroordelend over. Net alsof alles wat jij doet goed is ofzo. Pffff. Heel irritant als ik het zo omschrijven mag.

Ik geef alleen antwoord op de vraag hoe jullie dat deden. Als het niet naar je zin is is dat gewoon erg jammer voor jou :mrgreen:
Maar niet alleen werkte het zo bij mijn kinderen maar ook bij mijn oppaskinderen, en dat waren er in de laatste 20 jaar heel wat.

Dan nog het niet willen poepen op de po of wc. En dat je dan als ouders niets in te brengen hebt. Ik kreeg ook een oppaskind van bijna 4 jaar. Die kwam bij mij nog voor een paar maanden voor hij naar de basisschool ging.
Hij kwam naar me toe en vroeg zelf om een luier zodat hij kon poepen!
Ja, dank je de koekoek, daar begin ik echt niet aan.
Zo heb ik dat ook gewoon gezegd. Nee, dat doe ik niet. Wat we wel doen is samen op de wc (overigens altijd zonder verkleiner) dan ga je daar gewoon rustig zitten. Ik blijf bij je als je het eng vind en dan wachten we gewoon tot je klaar bent.
Nooit meer om een luier gevraagd gelijk over.
Nu is het zo dat vreemde ogen dwingen dus ik denk dat het voor hem op deze manier een dwang was om te doen, Maar hij deed het gelijk ook niet meer thuis.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 07 jun 2008 21:39

tante-tortel schreef:Ik denk dat het meer aan de ouders ligt dat kinderen niet zindelijk worden, die hebben niet zo een zin in dat potjes gedoe.
Dus stellen dat maar uit ;-)

Ben je al maanden aan het tobben, trek je uiteindelijk toch maar de stoute schoenen aan om je medeforummers om hulp of tips te vragen, krijg je zoiets naar je hoofd. Want het was wel duidelijk dat je op mij reageerde omdat ik tenslotte degene was die de vraag stelde.

Maargoed, je bent vast een opvoedwonder, ik ben blij dat je mn moeder niet bent :o

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 jun 2008 21:52

Jamillah, hoe doe je het nu? Op vaste tijden op het potje?
Mijn zus had allemaal hele kleine kadootjes gemaakt (2 stiften, een kleurplaat, een klein haarknipje enz) mijn nichtje mocht dan elke keer een kadootje als ze op de wc wat had gedaan. Zij is nu van het plassen zindelijk. Poepen lukt haar nog niet.

tantetortel schreef:overigens altijd zonder verkleiner
Hier hebben ze van die dunne billen dat ze er gewoon in wegzakken.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 07 jun 2008 21:52

Vlinder: erg leuke foto's! Ziet er gezellig uit, hoor!

Terug naar “Archief”