Bastiaan30 schreef:maar totaal onkundig in het weerleggen van een onbijbelse constructie die je volgt
Nee, jij bent lekker bezig

Moderator: Moderafo's
Bastiaan30 schreef:maar totaal onkundig in het weerleggen van een onbijbelse constructie die je volgt
Bastiaan30 schreef:Overal in de Schrift is de Doop het teken van de bekering en heeft dus niets te maken met een door mensen bedacht ritueel van een paar druppels water.
Er is maar 1 doop, de geloofsdoop.
Riska schreef:Bastiaan30 schreef:Overal in de Schrift is de Doop het teken van de bekering en heeft dus niets te maken met een door mensen bedacht ritueel van een paar druppels water.
Er is maar 1 doop, de geloofsdoop.
Ja, en anders dan jij zegt, is ook de kinderdoop een geloofsdoop -uit geloof begeerd door de ouders voor hun kind. En misschien, heel misschien zou je respect kunnen opbrengen voor die mensen die hun kindje ten doop hebben gehouden en niet die mensen, niet mij, ten diepste kwetsen met iets wat voor mij (en vele ook jonge ouders hier) heel, heel kostbaar is.
schelpje3 schreef:Bastiaan30 schreef:maar totaal onkundig in het weerleggen van een onbijbelse constructie die je volgt
Bastiaan30 schreef:schelpje3 schreef:Bastiaan30 schreef:maar totaal onkundig in het weerleggen van een onbijbelse constructie die je volgt
Als je je geloof in een theologische constructie op bijbelse gronden kunt weerleggen, zou ik dat zeer waarderen. 1 bijbeltekst ter ondersteuning van een doop bij zuigelingen.
Eentje maar.
en Riska, voor mij zijn ook zaken dierbaar , maar ik heb liever een harde waarheid dan een valse gerustheid.Ik kwets helemaal niemand, probeer niet de emotionele zijweg in te slaan, om je standpunt kracht bij te zetten.
kan iemand me liever duidelijk maken dat de door mij aangehaalde bijbelteksten dan onzin zijn?
Ook Speedy, weerleg dan dat een babydoop bijbels is.
Dat is tie nl niet.
schelpje3 schreef:schaapje schreef:Ik raad je heel, heel ernstig aan schelpje om zelf je Bijbel eens te lezen en zelf
over de Woorden van Jezus na te denken.
Want dit is toch TE ERG wat je schrijft
Wie in Godsnaam heeft jou wijs gemaakt dat wedergeboorte niet meer bestaat.
Dat zeg ik toch juist NIET !
En zou je dit willen vragen zonder Zijn Naam ijdel te gebruiken !
schelpje3 schreef:schaapje schreef:Ik raad je heel, heel ernstig aan schelpje om zelf je Bijbel eens te lezen en zelf
over de Woorden van Jezus na te denken.
Want dit is toch TE ERG wat je schrijft
Wie in Godsnaam heeft jou wijs gemaakt dat wedergeboorte niet meer bestaat.
Dat zeg ik toch juist NIET !
En zou je dit willen vragen zonder Zijn Naam ijdel te gebruiken !
Bastiaan30 schreef:schelpje3 schreef:Bastiaan30 schreef:maar totaal onkundig in het weerleggen van een onbijbelse constructie die je volgt
Als je je geloof in een theologische constructie op bijbelse gronden kunt weerleggen, zou ik dat zeer waarderen. 1 bijbeltekst ter ondersteuning van een doop bij zuigelingen.
Eentje maar.
en Riska, voor mij zijn ook zaken dierbaar , maar ik heb liever een harde waarheid dan een valse gerustheid.Ik kwets helemaal niemand, probeer niet de emotionele zijweg in te slaan, om je standpunt kracht bij te zetten.
kan iemand me liever duidelijk maken dat de door mij aangehaalde bijbelteksten dan onzin zijn?
Ook Speedy, weerleg dan dat een babydoop bijbels is.
Dat is tie nl niet.
Bastiaan30 schreef:Jehova getuigen hebben de bijbel veranderd, ik haal alles wat ik zeg uit de meest betrouwbare SV, en ruk helemaal NIETS uit zijn verband.Graag aantonen indien wel, valse beschuldigingen vind ik oneerlijk.
Hoe dacht je dat er door Jezus en Johannes de doper gedoopt werd?Baptismo betekent gewoon onderdompelen, hoor.
Trouwens in het grieks is er een woord voor besprenkelen en dat werd nooit gebruikt.
GEEF DAN EENS EEN VOORBEELD !Optimatus schreef:Het smijten met Bijbelteksten die niet zonder hun context worden weergegeven verzwakt je argumentatie.
Bastiaan30 schreef:GEEF DAN EENS EEN VOORBEELD !Optimatus schreef:Het smijten met Bijbelteksten die niet zonder hun context worden weergegeven verzwakt je argumentatie.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten