Wanneer verlaat je je kerkverband?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wanneer verlaat je je kerkverband?

Berichtdoor schelpje3 » 25 jan 2011 16:52

Bastiaan30 schreef:maar totaal onkundig in het weerleggen van een onbijbelse constructie die je volgt ;)

Nee, jij bent lekker bezig =;

Riska

Berichtdoor Riska » 25 jan 2011 16:54

Bastiaan30 schreef:Overal in de Schrift is de Doop het teken van de bekering en heeft dus niets te maken met een door mensen bedacht ritueel van een paar druppels water.
Er is maar 1 doop, de geloofsdoop.

Ja, en anders dan jij zegt, is ook de kinderdoop een geloofsdoop -uit geloof begeerd door de ouders voor hun kind. En misschien, heel misschien zou je respect kunnen opbrengen voor die mensen die hun kindje ten doop hebben gehouden en niet die mensen, niet mij, ten diepste kwetsen met iets wat voor mij (en vele ook jonge ouders hier) heel, heel kostbaar is.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 25 jan 2011 16:55

Bastiaan30 schreef:maar totaal onkundig in het weerleggen van een onbijbelse constructie die je volgt ;)

Triest, om zulke ondermaatse uitspraken te doen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jan 2011 16:58

Riska schreef:
Bastiaan30 schreef:Overal in de Schrift is de Doop het teken van de bekering en heeft dus niets te maken met een door mensen bedacht ritueel van een paar druppels water.
Er is maar 1 doop, de geloofsdoop.

Ja, en anders dan jij zegt, is ook de kinderdoop een geloofsdoop -uit geloof begeerd door de ouders voor hun kind. En misschien, heel misschien zou je respect kunnen opbrengen voor die mensen die hun kindje ten doop hebben gehouden en niet die mensen, niet mij, ten diepste kwetsen met iets wat voor mij (en vele ook jonge ouders hier) heel, heel kostbaar is.

Nou Riska, echt kwetsen doet hij mij niet eens. Er spreekt een hele rare frustratie uit zijn postings over dit onderwerp.
Ik ben belijdend lid, het zou toch van de zotte zijn als ik, met mijn beperkte kennis, zou zeggen: joh, die formulieren deugen niet hoor, die gaan tegen de Bijbel in, aldus ene Bastiaan.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 25 jan 2011 17:00

schelpje3 schreef:

Als je je geloof in een theologische constructie op bijbelse gronden kunt weerleggen, zou ik dat zeer waarderen. 1 bijbeltekst ter ondersteuning van een doop bij zuigelingen.
Eentje maar.
en Riska, voor mij zijn ook zaken dierbaar , maar ik heb liever een harde waarheid dan een valse gerustheid.Ik kwets helemaal niemand, probeer niet de emotionele zijweg in te slaan, om je standpunt kracht bij te zetten.
kan iemand me liever duidelijk maken dat de door mij aangehaalde bijbelteksten dan onzin zijn?
Ook Speedy, weerleg dan dat een babydoop bijbels is.
Dat is tie nl niet.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 25 jan 2011 17:04

Bastiaan30 schreef:
schelpje3 schreef:

Als je je geloof in een theologische constructie op bijbelse gronden kunt weerleggen, zou ik dat zeer waarderen. 1 bijbeltekst ter ondersteuning van een doop bij zuigelingen.
Eentje maar.
en Riska, voor mij zijn ook zaken dierbaar , maar ik heb liever een harde waarheid dan een valse gerustheid.Ik kwets helemaal niemand, probeer niet de emotionele zijweg in te slaan, om je standpunt kracht bij te zetten.
kan iemand me liever duidelijk maken dat de door mij aangehaalde bijbelteksten dan onzin zijn?
Dat is tie nl niet.

Hou toch op met dat gezwam en ik laat je maar in dat waan beeld. Als ik zie hoe jij hier post en niemand serieus neemt dan alleen jezelf dan ga ik hier geen enkele posting over neer zetten. Aangezien jij ook niet kan bewijzen dat babydoop onbijbels is dan ook met geknip en geplak uit het nieuwe testament aan te komen heeft dit gesprek geen enkele nut. Verder verwijs ik je naar de tig topics die over dit onderwerp al zijn geweest.

Enigszins respect mag je op dit REFOweb wel opbrengen voor het reformatorische standpunt t.a.v. de kinderdoop en anders zeg ik ga heen en spuw je gal ergens anders.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jan 2011 17:13

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:Ik raad je heel, heel ernstig aan schelpje om zelf je Bijbel eens te lezen en zelf
over de Woorden van Jezus na te denken.
Want dit is toch TE ERG wat je schrijft

Wie in Godsnaam heeft jou wijs gemaakt dat wedergeboorte niet meer bestaat.

:shock: Dat zeg ik toch juist NIET !
En zou je dit willen vragen zonder Zijn Naam ijdel te gebruiken !

Ik gebruik Zijn Naam niet ijdel, iemand heeft jouw dat zijn in Zijn naam verteld
Laatst gewijzigd door schaapje op 25 jan 2011 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jan 2011 17:16

Hoe kom je daar nu bij, dat ik dat beweer ?
Ik zou zeggen, juist integendeel !
Er MOET wat met een mens gebeuren, het gaat niet zomaar.
En dat noem je omzetting, wedergeboorte.

schaapje
Generaal
Generaal

Berichtdoor schaapje » 25 jan 2011 17:17

schelpje3 schreef:
schaapje schreef:Ik raad je heel, heel ernstig aan schelpje om zelf je Bijbel eens te lezen en zelf
over de Woorden van Jezus na te denken.
Want dit is toch TE ERG wat je schrijft

Wie in Godsnaam heeft jou wijs gemaakt dat wedergeboorte niet meer bestaat.

:shock: Dat zeg ik toch juist NIET !
En zou je dit willen vragen zonder Zijn Naam ijdel te gebruiken !

omzetting of wedergeboorte precie hetzelfde als 2011 geleden, zoals met Nicodemus

er is iets mis gegaan met mijn posting, sorry
Laatst gewijzigd door schaapje op 25 jan 2011 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie overwint, zal van de tweede dood geen schade lijden.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jan 2011 17:19

Bastiaan30 schreef:
schelpje3 schreef:

Eentje maar.
Dat is tie nl niet.

Bastiaan, je kunt ELKE tekst uit zn verband rukken, daar zijn de Jehova's getuigen ook zo goed in. Die komen selectief, zoals dat in hun straatje past. Jij hebt kennelijk een probleem met de kinderdoop. Geen idee waar dat vandaan komt.
Welnu, er zijn diverse kerkverbanden die volwassenen koppie-onder duwen, in een zwembadje, voorin de kerk.

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 25 jan 2011 17:26

Jehova getuigen hebben de bijbel veranderd, ik haal alles wat ik zeg uit de meest betrouwbare SV, en ruk helemaal NIETS uit zijn verband.Graag aantonen indien wel, valse beschuldigingen vind ik oneerlijk.
Hoe dacht je dat er door Jezus en Johannes de doper gedoopt werd?Baptismo betekent gewoon onderdompelen, hoor.
Trouwens in het grieks is er een woord voor besprenkelen en dat werd nooit gebruikt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 25 jan 2011 17:49

Het smijten met Bijbelteksten die niet zonder hun context worden weergegeven verzwakt je argumentatie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

schelpje3
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor schelpje3 » 25 jan 2011 17:59

Bastiaan30 schreef:Jehova getuigen hebben de bijbel veranderd, ik haal alles wat ik zeg uit de meest betrouwbare SV, en ruk helemaal NIETS uit zijn verband.Graag aantonen indien wel, valse beschuldigingen vind ik oneerlijk.
Hoe dacht je dat er door Jezus en Johannes de doper gedoopt werd?Baptismo betekent gewoon onderdompelen, hoor.
Trouwens in het grieks is er een woord voor besprenkelen en dat werd nooit gebruikt.

Ja, maar wij hebben nu eenmaal geen badje in reformatorische kerken meer.
Nogmaals, als je ergens belijdend lid wordt, onderschrijf je de regels, ga dan niet zeuren en je eigen denkwijze doordrukken.
Dat is gewoon niet netjes. Of probeer jij overal je eigen regels door te drukken ?
Nee toch zeker, doe dat dan ook niet in de kerk. De mensen die destijds de formulieren hebben geschreven, waren geinspireerd.
Je durft je toch zeker niet bij hen te scharen, of sterker nog, het beter te weten ? :wink:

Bastiaan30
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Bastiaan30 » 25 jan 2011 18:14

Optimatus schreef:Het smijten met Bijbelteksten die niet zonder hun context worden weergegeven verzwakt je argumentatie.
GEEF DAN EENS EEN VOORBEELD !

Faramir

Berichtdoor Faramir » 25 jan 2011 18:21

Bastiaan30 schreef:
Optimatus schreef:Het smijten met Bijbelteksten die niet zonder hun context worden weergegeven verzwakt je argumentatie.
GEEF DAN EENS EEN VOORBEELD !

Het overmatig gebruik van hoofdletters wordt als geschreeuw ervaren.

Terug naar “Archief”