Gezin en huishouding deel 2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 20 jun 2008 12:56

pol schreef:Gezocht: planner en organiser.

Iemand die heel goed is om kleine ruimtes goed te benutten en ook goed kan opruimen en daarin tips kan geven
:cry: Af en toe wordt je helemaal gek van waar moet ik wat laten. Kasten te klein.... laatjes gaan niet meer dicht.
Lange leve de perfecte huisvrouw, maar helaas..... ik ben het niet.

Alles wat je een jaar niet aangeraakt hebt, niet gebruikt hebt gewoon weggooien. Zo rigoreus ga ik altijd te werk en ik moet zeggen dat het zeer veel extra ruimte oplevert! :wink: Met kleding doe ik dat ook. Wat ik een jaar niet gedragen heb gaat weg. Ik kan alles wel bewaren en denken, misschien ooit nog eens...maar ik ken mezelf, dat 'ooit' komt niet, dus weg ermee!
En ik moet zeggen, ik heb er nog nooit spijt van gehad en ook nog nooit dingen gemist die ik ineens weggegooid had. Kan ook eigenlijk niet, want het stond al een jaar ongebruikt in de kast ofzo :roll:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 20 jun 2008 13:03

Pol: opruimen wat je niet meer gebruikt
datgene wat je denkt niet meer te gebruiken in een doos doen en wegzetten, heb je het over een half jaar niet gemist hup, naar de kringloop ermee!

Geen troep laten slingeren maar direct opruimen anders heb je het temee 3 keer in je handen en kost je veel tijd.

De tupperware was best leuk. Er waren wel 3 gasten. De demo deed het nog maar sinds een maand of 3 maar ze deed het leuk. Nog wat lekkers gemaakt, en verhipt toch, het is allemaal zo snel gedaan maar ik kook altijd maar saai met piepers en groentes enzo. Heb een Tartelette-steker gekocht, zou er recepten bij krijgen zodat ik ook es wat creatiever in de keuken kan worden. De ideeën die ze ermee had waren leuk, nu moet ik ze nog in praktijk kunnen brengen.

Enne, wat die kleuren aangaat, het zit toch achter kastdeuren dus je ziet er niets van dat ik een groene, oranje en weet ik veel wat voor kleuren heb. De ruimtespaarders zijn er al jaaaaaaaaaaaaaren in de kleur blauw, ik was begonnen met wit te sparen nu wat blauw erbij, ach wat boeit het. Ik vind het belangrijker dat de zichtbare dingen in huis wat meer op elkaar zijn afgestemd aangaande de kleur.

*Annette* mijn demo woont voor jouw veel te ver weg, maar ik weet zeker dat er iemand bij jouw in de buurt is die je ermee kan helpen of bij jouw een party wil geven. Trouwens, via MP en Ebay kun je ook heel veel kopen. De catalogus kun je online ook bekijken.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 20 jun 2008 22:11

Merisja schreef:
*Annette* schreef:
*Annet* schreef:Morgen een tupperware party :| ik mag even weg \:D/

Moet ik voor iemand nog wat meenemen? :lol:

Een cataloges voor mij :mrgreen:. Ik wil alles qua voorraadbakjes enzo van Tupperware hebben. Dus dacht laat ik alvast maar ns n keer wat bestellen, heb wel n paar dingen maja anders zijn er straks weer ns n keer andere kleuren. Enja anders is het in 1 keer ook zoveel geld. Ik n mail gestuurd naar het dichtsbijzijnde locatie van Tupperware, twas mogelijk om artikelen te bestellen en dan ergens op te halen. Vraag ik of ze me n cataloges wil sturen..... geen reactie..... geen cataloges..... nog maar n keer verstuurd :P.

Ik heb ook nog wel een catalogus, hoor, als je interesse hebt! Ik hou zelf in augustus een party, dan moet je wel bij mij bestellen, he! :lol:

Zie pb :P.

@ Pol; ik geef je dezelfde raad als Ansje. Doe dat zelf ook altijd. Als ik toch zeker weet dat ik het niet meer gebruikt weg ermee. Ook met kleding. Gister weer n zak vol 'geladen'. Er heb er nog nooit spijt van gehad dat ik iets weggegooid had.

*Annet* schreef:*Annette* mijn demo woont voor jouw veel te ver weg, maar ik weet zeker dat er iemand bij jouw in de buurt is die je ermee kan helpen of bij jouw een party wil geven. Trouwens, via MP en Ebay kun je ook heel veel kopen. De catalogus kun je online ook bekijken.

Lijkt me best een keer leuk n party geven, maja ik weet niet wie ik uitnodigen moet. Heel veel vinden Tupperware teduur. Vind de folder op de site erg onduidelijk om te bekijken en te lezen. Heb ook wel ns op MP gekeken, maja vind het eigenlijks maar niks om tweedehands spullen te kopen om eten o.i.d. in te stopt *weet het 't zit tussen m'n oren :P*
Wat de toekomst brengen moge........

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 21 jun 2008 06:38

Alles wegmikken. Doe ik al veel, maar sommige dingen toch echt nog niet. Je knalt bijv. je babyuitzet toch niet weg? Stel dat je hormonen nog eens op tilt slaan, kan je alles weer aangaanschaffen.

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 21 jun 2008 10:04

pol schreef:Alles wegmikken. Doe ik al veel, maar sommige dingen toch echt nog niet. Je knalt bijv. je babyuitzet toch niet weg? Stel dat je hormonen nog eens op tilt slaan, kan je alles weer aangaanschaffen.

Das toch logisch pol! Hier staat ook de hele babyuitzet nog op zolder. Terwijl dat me ma echt geen kleine meer krijgt! Nouja wat niet kan, maar weet dat ze er zelf zoiets heeft die periode is voorbij, tis nu meer tijd voor oma :P. Magoed ze bewaard het wel, evt. voor de kinderen maar anders kleinkinderen, zodat ze zelf altijd nog een ledikantje, commode enzo in huis heeft.

Maar als je al veel kleine spullen opruimt, dat scheelt vaak wel een heel stuk!
Wat de toekomst brengen moge........

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 21 jun 2008 16:31

*Annette* schreef:
pol schreef:Alles wegmikken. Doe ik al veel, maar sommige dingen toch echt nog niet. Je knalt bijv. je babyuitzet toch niet weg? Stel dat je hormonen nog eens op tilt slaan, kan je alles weer aangaanschaffen.

Das toch logisch pol! Hier staat ook de hele babyuitzet nog op zolder. Terwijl dat me ma echt geen kleine meer krijgt! Nouja wat niet kan, maar weet dat ze er zelf zoiets heeft die periode is voorbij, tis nu meer tijd voor oma :P. Magoed ze bewaard het wel, evt. voor de kinderen maar anders kleinkinderen, zodat ze zelf altijd nog een ledikantje, commode enzo in huis heeft.

Ik heb wel bijna alles weggedaan, alleen de mooiste en handigste dingetjes gehouden zoals rompertjes, slabben, katoenen luiers en wat zacht speelgoed. De rest koop ik allemaal wel weer hoor als het nodig mocht zijn. De box heb ik ook nog, verder niets meer.

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 jun 2008 17:17

Ansje schreef:
*Annette* schreef:

Ik heb wel bijna alles weggedaan, alleen de mooiste en handigste dingetjes gehouden zoals rompertjes, slabben, katoenen luiers en wat zacht speelgoed. De rest koop ik allemaal wel weer hoor als het nodig mocht zijn. De box heb ik ook nog, verder niets meer.

Is nog steeds teleurgesteld daarover :|
Afbeelding

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 21 jun 2008 19:49

Dippie schreef:
Ansje schreef:
*Annette* schreef:

Ach...de maxicosi heb je toch gehad??? :mrgreen:

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Dippie » 21 jun 2008 22:33

Ansje schreef:
Dippie schreef:
Ansje schreef:
*Annette* schreef:

Ach...de maxicosi heb je toch gehad??? :mrgreen:

Ghehe....Ja, das waar 8) Maar die is al in gebruik :o Dus ik vrees dat er dan toch alsnog een nieuwe moet komen :P
Afbeelding

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 jun 2008 09:40

pol: als je echt een personal organizer nodig hebt... die mensen bestaan serieus, zoals deze http://www.profinta.nl. Het lijkt mij ook een leuk beroep maar ik heb er geen ervaring mee behalve in ons eigen huis ;) ;)

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 28 jun 2008 10:50

er wordt weinig gedaan in de huishouding!! zo te merken!!

heb ik net allllleeeee was buiten, mega veel.. begint het toch te hozen... dus.. wordt weer in de wasmachine om te centrifusen of hoe ik et moet schrijven en dan maar binnen op zolder! :(

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 28 jun 2008 11:10

Ik doe niet veel nee :)
Ik werk veel, tussendoor ben ik alleen maar moe en sinds een paar dagen ook lekker misselijk, dus ik heb gister de was gedaan en van de week even gestofzuigd, aan meer kwam ik echt niet toe.
Kom ik gisteravond laat thuis, heeft mijn man alles opgeruimd en schoongemaakt. Hij was om 2 uur al thuis. Dus is steeds bezig geweest. Echt geweldig :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jun 2008 12:51

of er wordt zo hard gepoetst dat niemand meer tijd hebt om te posten.

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 28 jun 2008 13:02

Ik heb de was gevouwen, een was opgehangen (binnen dus omdat het regent :? ) en er staat nu nog een was klaar om gestreken te worden.
Verder heb ik een paar boodschappen gedaan en heb ik de werkmannen buiten even van eten voorzien.
Ze zijn hier met de tuin bezig...en vanmorgen heeft het flink gehoosd, dus het is een grote blubbermassa hier en langzamerhand gaat m'n vloer er ook onder lijden...allemaal zand.
Maar goed, vanavond dweilen we wel weer. Zo blijven we lekker bezig :wink:

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 28 jun 2008 13:20

oja over opruimen. Dat weet ik wel en ik ruim ook veel op, maar ik heb geen tijd. De dag bestaat hier ook uit 24 uur maar met 3 peuters om je heen, ben je heel veel bezig met verzorgen, ruzietjes, eten, helpen met spelen etc etc. En gisteren had ik geen spaghettiesaus, nou ja als je alleen op de fiets kan, ben je 5 minuten later weer thuis. Maar nu moest ik er 3 uit de zandbak halen, schoentjes aan, vestjes aan, kinderwagen in, eentje op de fiets en dan sjokkend naar appie en een uur later ben je weer thuis.

Terug naar “Archief”