Moet wel eerlijk zeggen dat ik al mijn hele leven heb gezegd: stel dat ik ooit kinderen krijg, dan voed ik ze op in Bles, aan 't Pleintje. Beter kan niet.

Maar helaas, gaat dus niet door.
Moderator: Moderafo's
Niet iedereen heeft het verlangen en/of zelfs de talenten van de Here gekregen om kinderen groot te brengen. Net zoals niet iedereen het talent heeft om auto te rijden, te schilderen of muziek te maken. Laat ieder doen waarvoor hij/zij de talenten voor gekregen heeft, en niet iemand in een rol drukken waar hij of zij (nog) geen verantwoordelijkheid voor kan nemen.
Toetsenbord schreef:Niet iedereen heeft het verlangen en/of zelfs de talenten van de Here gekregen om kinderen groot te brengen. Net zoals niet iedereen het talent heeft om auto te rijden, te schilderen of muziek te maken. Laat ieder doen waarvoor hij/zij de talenten voor gekregen heeft, en niet iemand in een rol drukken waar hij of zij (nog) geen verantwoordelijkheid voor kan nemen.
En neem mensen die de verantwoordelijkheid wel kunnen en willen dragen die ook niet af...
Punt is dat er mensen zijn die deze verantwoordelijkheid níet kunnen dragen en het voelen als 'moeten'.
tante-tortel schreef:Het lijkt soms wel de omgekeerde wereld. Je moet gaan bewijzen vanuit de Bijbel dat je wel mag wachten met het krijgen van kinderen.
Kun je ergens lezen in de Bijbel dat ze dat deden?
Kun je ook maar ergens lezen dat ze eerst maar eens aan elkaar moesten wennen?
Dat de vrouw vond dat ze haar studie eerst maar eens nuttig moest besteden.
Dat er eerst bepaalde kinder verlang gevoelens moeten zijn om kinderen te krijgen?
Heeft God het zelf niet zo geschapen dat als je gemeenschap hebt er een mogelijkheid is om zwanger te worden?
En dat vervuld de aarde , wie bepaald dat de aarde vol is?
Is Christus dan al terug gekomen?
Denken jullie niet dat het erom gaat dat het getal van de uitverkorene vol is zodat Hij terug kan komen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten