hoeveel kinderen??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2008 20:05

Haha, ik wilde ook terug. Maar mijn man vond dat niet eerlijk, dat ik alles en iedereen daar al kende en hij niet.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik al mijn hele leven heb gezegd: stel dat ik ooit kinderen krijg, dan voed ik ze op in Bles, aan 't Pleintje. Beter kan niet. ;)

Maar helaas, gaat dus niet door.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 13 feb 2008 20:16

Inderdaad het pleintje is de beste locatie voor gezinnen met kinderen. Al heb ik de speeltuin dan weer bijna in de achtertuin.. :D

Maar jammer joh! Ach, misschien kun je hem nog eens overhalen ooit 8)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 13 feb 2008 21:51

MissF, kom jij dan uit Bles? (lkkr ff offtopic)

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 13 feb 2008 21:56

Waarom moet je kind perse naar een PC school? Het gaat toch om de kwaliteit van het onderwijs, niet om het naambordje dat op de gevel hangt?!

Thuis voed je je kind toch op met het geloof. Daar leer je hem/haar over God enzo. Een school heeft daar echt niet zoveel invloed op... heb zelf op een katholieke school gezeten. En ben er heus niet ineens katholiek door geworden ofzo!
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 13 feb 2008 22:11

Mwah, een school waar elke dag een bijbel verhaal wordt verteld en waar christelijke liedjes worden gezongen heeft echt wel invloed hoor..

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 13 feb 2008 22:14

Ja dat geloof ik zeker! Wat de juf zegt is echt waar!!! Volgens de kinderen dan.......
Ik vind het wel belangrijk dat ze een goede basis meekregen. Niet alleen op school natuurlijk, maar toch.....

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 feb 2008 22:18

Ik ben geboren en getogen in Bles Pol ;)
Ik vind een school juist supersuperbelangrijk. Je kunt er thuis nog zoveel aan doen, maar een kind zit ontzettend veel tijd op school.
Mijn ouders hebben thuis mijn broertje en zusje echt wat af en bij moeten leren, omdat dingen die op de basisschool gezegd werden (en op de middelbare trouwens ook) niet echt klopten met wat zij geloven. Middelbare is net iets anders. Mijn broertje is echt wel wat keren daarvandaan thuis gekomen:' Ik heb maar even mijn oren dicht gedaan, want een discussie mag ik niet meer beginnen, maar het is echt niet waar wat ze zeiden.'
Maar een basisschool, daar geloven kinderen nog gewoon wat ze horen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 13 feb 2008 22:18

Basisschool vind ik ook erg belangrijk dat het een goede christelijke school is. Is het odnerwijs er bagger is en op een openbare school super goed, dan vind ik het wel even een verschil, maar als het qua onderwijsnivo niet uitmaakt, dan toch wel de christelijke school.
Juist omdat die jongen kinderen een periode hebebn dat alles wat de juf of meester verteld waar is.
Daarbij zijn de basisschool jaren een moie voorbbereiding, grondlegging voor de jaren erna.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Javaca
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Javaca » 13 feb 2008 22:35

Wat is er dan mis met een katholieke school? uhhh-smile

Laat maar, dacht even hardop.

Maar goed, terug richting het onderwerp:

Of kinderen achterlopen ligt niet alleen aan de grootte van het gezin, maar ook aan de omgeving.

Zo is er bij mij op school iemand gekomen die uit een klein boeren gehucht op de grens van drenthe en overijssel komt. Hij is de oudste van 10 kinderen. De jongen is vrij achterlijk en sociaal minder begaafd. Waar het door komt? Het dorp of het grote gezin? Ik denk een combinatie van beiden.

Het aantal, òf en de tijd dat kinderen komen lijkt me een kwestie tussen God en de twee gehuwden. Wanneer ze ook komen, het is op God's tijd, anders had Hij ze toch wel achterwege gelaten?

Niet iedereen heeft het verlangen en/of zelfs de talenten van de Here gekregen om kinderen groot te brengen. Net zoals niet iedereen het talent heeft om auto te rijden, te schilderen of muziek te maken. Laat ieder doen waarvoor hij/zij de talenten voor gekregen heeft, en niet iemand in een rol drukken waar hij of zij (nog) geen verantwoordelijkheid voor kan nemen.

Poor man wanna be rich,
rich man wanna be king
And a king ain't satisfied
till he rules everything

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 14 feb 2008 07:51

Het lijkt mij dat je niet achterlijk hoeft te zijn als je uit een groot gezin komt of uit een dorp. Dus als dat kind uit de stad komt en uit een klein gezin zou het anders zijn. 't lijkt mij een beetje vergezocht? MIsschien leuk om een studie over te doen?

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 14 feb 2008 08:19

Niet iedereen heeft het verlangen en/of zelfs de talenten van de Here gekregen om kinderen groot te brengen. Net zoals niet iedereen het talent heeft om auto te rijden, te schilderen of muziek te maken. Laat ieder doen waarvoor hij/zij de talenten voor gekregen heeft, en niet iemand in een rol drukken waar hij of zij (nog) geen verantwoordelijkheid voor kan nemen.

En neem mensen die de verantwoordelijkheid wel kunnen en willen dragen die ook niet af...
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 14 feb 2008 08:25

Toetsenbord schreef:

En neem mensen die de verantwoordelijkheid wel kunnen en willen dragen die ook niet af...

Punt is dat er mensen zijn die deze verantwoordelijkheid níet kunnen dragen en het voelen als 'moeten'.

Toetsenbord
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Toetsenbord » 14 feb 2008 08:29

Punt is dat er mensen zijn die deze verantwoordelijkheid níet kunnen dragen en het voelen als 'moeten'.

Dat snap ik wel, maar dat is toch niet meetbaar? Wat is nou 'moeten', wat is nou 'achterlopen' voor die kinderen, wat is nou 'niet aankunnen' voor die ouders. Dat zijn toch allemaal dingen die niet objectief meetbaar zijn en waar iedereen dus anders over zal denken? Ik heb geen reden of cijfers om te denken dat kinderen uit grote gezinnen minder ontwikkeld zijn dan kinderen uit kleinere gezinnen.
Er is een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen.

Het is de toon die de muziek maakt.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 14 feb 2008 08:45

Goed ik zal jullie even uit de droom helpen. Groep 7 en 8 heb ik op een andere school gedaan dan de eerste zes groepen. Ik was best wel geinteresseerd in en bezig met het geloof, had dat ook hard nodig in die tijd. Mijn klasgenoten zagen dat als een van de redenen om me te pesten. Ze vonden het maar stom dat ze met hun ouders naar de kerk moesten en zetten zich daar flink tegen af. De leraren konden er weinig tegen doen, juist meer christelijke meester deed er minder tegen dan de meester die maar af en toe psalmen liet zingen. Achteraf gezien had ik het liefst op een Montessorischool gezeten, omdat je daar in je eigen tempo kunt werken. Het niveau van basisschoolkinderen ligt zo ver uit elkaar, dat klassikale lessen daar minder geschikt voor zijn.

En om maar weer on topic te gaan: Borkdude en ik zijn vroeger allebei gepest op school, dus ik denk dat een eventueel kind van ons meer dan gemiddeld kans zou hebben om ook gepest te worden. En als ik daaraan denk dan staan de tranen in mijn ogen, want het beinvloedt je hele leven.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2008 08:56

tante-tortel schreef:Het lijkt soms wel de omgekeerde wereld. Je moet gaan bewijzen vanuit de Bijbel dat je wel mag wachten met het krijgen van kinderen.
Kun je ergens lezen in de Bijbel dat ze dat deden?
Kun je ook maar ergens lezen dat ze eerst maar eens aan elkaar moesten wennen?
Dat de vrouw vond dat ze haar studie eerst maar eens nuttig moest besteden.
Dat er eerst bepaalde kinder verlang gevoelens moeten zijn om kinderen te krijgen?
Heeft God het zelf niet zo geschapen dat als je gemeenschap hebt er een mogelijkheid is om zwanger te worden?

Als jij dingen gaat roepen moet je die ook Bijbels kunnen onderbouwen ja. Je gaat overigens wel heel makkelijk voorbij aan de cultuur in de Bijbel. Vrouwen studeerden daar niet. Daarnaast waren kinderen toen heel belangrijk voor het voortbestaan van de generatie, had je geen anticonceptiemiddelen.

Dat de Bijbel het dus niet heeft over anticonceptie is niet zo vreemd. Daarmee stellen dat het dus niet goed is is erg kort door de bocht. Net als dat aan de opdracht om de aarde te bevolken al aardig is voldaan. Vroeger kon je hoogstens aan periodieke onthouding doen, voorbehoedsmiddelen zijn nieuw maar daarmee nog niet verkeerd.

En dat vervuld de aarde , wie bepaald dat de aarde vol is?
Is Christus dan al terug gekomen?
Denken jullie niet dat het erom gaat dat het getal van de uitverkorene vol is zodat Hij terug kan komen?

Jij bent meer van de insteek "zolang er nog meer mensen op een vierkante meter passen gaan we door"? De stijgende bevolking zorgt ook voor milieuproblemen enzo.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Archief”