Fijn Evelien, dat het zo goed gaat met hem!
MaHa, welkom! Wat hier goed werkt bij mijn 3,5 jarige is er regelmatig op uit gaan, maar als we dat een keer niet doen, dan kan ze best wel eens jammeren voor ze ergens aan begint. Ze mag af en toe even tv of een dvdje kijken 's morgens, daar geniet ze van. Maar vaak als ik haar gejammer negeer en ze mag van mij geen filmpje kijken, dan vindt ze uiteindelijk altijd wel iets om mee te spelen. Vaak is dat knutselen ofzo. Ook helpt ze altijd met poetsen, maar dat doe ik niet elke dag

En sowieso moeten we elke dag eruit om haar broer te brengen en halen naar school, en eens per week naar zwemles, dus dan heeft ze in ieder geval iets om naar toe te leven zeg maar, dan weet ze dat ze een bepaalde tijd zichzelf even moet vermaken voor we in de auto stappen.
En spelletjes doen samen, dat vindt ze ook leuk, maar altijd maar kort.
ajl, wij hebben dus wel de ervaring, maar ik ben dolblij dat we dat met Frederiek straks niet krijgen. Die is gewoon van juni, start waarschijnlijk pas na de zomervakantie in groep 1, dus niks geen gedoe daarmee.
Jurians geval is wel bekend, door het switchen van school gaat het nu onwijs goed in groep 3, maar hij blijft de jongste, is gister pas 6 geworden terwijl de oudste, met wie hij overigens prima op kan schieten, in oktober al 7 is geworden. En hoewel dat verschil nu totaal geen struikelblok is in deze klas, hij ís wel gewoon jong, en dat zal hij altijd blijven tot hij zijn middelbare school af heeft. En ergens diep in mij blijft wel de twijfel of dat goed uit zal pakken voor hem.
Maar dat ligt ook aan het kind zelf, als het Frederiek was geweest had ik geen seconde getwijfeld, die is zelfverzekerd, kan prima voor zichzelf opkomen. Die redt zich wel in het leven. Bij Jurian hebben we gezien dat het moeilijker is voor hem, waardoor we zo lang getwijfeld hebben. Hoewel de keuze op dit moment echt de beste is geweest, we weten niet hoe het in de toekomst zal zijn natuurlijk.
Dus tja, ik zou naar het kind kijken, wat past bij haar? Denk je dat ze het redt als ze altijd de jongste blijft? Van wanneer is zij?
Want in principe is de grens gewoon 1 januari, als je kind van voor 1 januari is, gaat het toch in principe gewoon door na 1,5 jaar kleuterschool? Alleen als het van na 1 januari is, dan wordt het toch besproken?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...