PeterD schreef:sela schreef:bouwen aan gods koninkrijk is misschien belangrijker dan het nemen van stellingen of zo iemand wel of niet goed bezig is.
stel: een vrijgezelle dominee preekt en wint 2 mensen voor gods koninkrijk. stel: een homodominee wint 1 mens voor gods koninkrijk.
mag dit? nee! oke, delete die bekeringen. past niet in de bijbeltekst.
Hiermee ben je al een stap te ver, hij is al dominee...
Als het ons niet past vergeten we dus die tekst even?
Reageer er nou eens inhoudelijk op? Jij kan je blijkbaar niet vinden in deze tekst?
Misschien leef ik in een absurde omgeving, en dat bleek wel afgeopen week. Maar dinsdagavond ging ik naar de dam. Op de terugweg kwam ik in de warmoesstraat een vriend tegen die een enorm groot portret van Theo van Gogh aan het spuiten was.
Terwijl hij bezig was raakte we aan de praat met elkaar en voorbijgangers. Wat ik zo mooi vond was dat we n.a.v. de moord op zo'n controversiele man als Theo allerlei gesprekken over God en de dood hadden. Er gebeurde iets in we waren er midden in beland.
Op een gegeven moment reageerde een vrouw: 'hoe moet het goed komen met dit alles?' waarop die gast antwoorde: 'wat bij de mensen onmogelijk is is bij God mogelijk.'
Het hele gebeuren, hectiek, diepgang en die laatste zin zette mij aan het denken. Wat gebeurd er hier? Waarom raak ik hier verzeild? Ik vond het zo troostend dat God deze jongen gebruikte om iets uit te dragen . . . een jongen, zoals ik er velen ken: uitgekotst door de kerk.
Maar hij stond daar en sprak!
Toen ik deze topic las moest ik hieraan denken. Intenties die verfoeid, weggegooid en mischien wel vertrapt worden . . . God doet zijn werk wel. Of mensen nu voldoen aan de criteria van kerkgangers of niet, Hij gaat verder!
Wees zuinig op zulke mooie mensen, wees zuinig op homodominees. Veel drop outs knappen namelijk het vuile werk voor de perfecte christen op. een antwoord krijgen wij niet, maar aan de vruchten . . . . yes, de boom!
peace, Scape