mondige christenen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: mondige christenen

Berichtdoor naamloos » 03 jan 2015 16:51

Teus schreef:Laat maar Naamloos, dit is zinloos. :D
Het dringt niet tot je door.
Laten we maar gewoon meer on-topic gaan.
Nou denk je wéér in mijn hoofd-hart te kunnen kijken, en te weten wat er er wel of niet doorgedrongen is.
Ik weet wat je bedoelt, maar ik ben het niet met je eens.
Dus inderdaad inderdaad, laat maar en on topic maar weer!
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 06 jan 2015 13:54

'christenen die in staat zijn om zelfstandig en voor eigen verantwoording te spreken'

zoiets moeten we ons m.i. bij dit topic voorstellen. Daar gaat het hier over.
Zuster Quispel, als jij schrijft: 'Je kunt zeggen wat je wilt, maar .......', dan denk ik: ja, daar gedraag je je wel erg mondig, ...... maar ....... (vul het verder zelf maar in) :(
bij
Kastijden of tuchtigen staat voor onze woorden, "bemoedigen", "vertroosten" en "opvoeden" en niet voor straf.
trek ik ook een wenkbrauw op.
Dat de Heere er altijd iets goeds mee wil bewerkstelligen, dat deel ik wel met je, maar de uitleg van learsi is toch een verrukkelijk waardevolle bijdrage en voor ons heel herkenbaar?
Het is toch ook de bedoeling dat we veel leren van elkaar op dit forum?
Bij 'vermaning' zouden we ook aan 'bemoediging' mogen denken, leerde ik wel.
Maar kastijding doet ook volgens mij gewoon zeer hoor!

''onthoudt de jongeling de knuppel (roede) niet'', zei ik dan altijd tegen mijn jongens :? (we hadden er 2x2) en ik vind dat het allemaal stoere kerels zijn geworden. En ze gaan evenwichtig met m'n grootkinderen om, vind ik.
Is het geen teken van decadentie, dat we tegenwoordig alleen nog maar mogen 'zalven' ?
En 'roede' was wel ook een gesel. Een ijzeren roede zal de Heere Jezus zelfs hanteren, na zijn wederkomst, zo lezen we.
Allemaal niet zo zoetsappig hoor. Onze lieve HEER is verschrikkelijke lief, maar niet alleen lief hoor; zullen we dat nooit vergeten?!

Bambi

Berichtdoor Bambi » 06 jan 2015 17:25

Als God ons bewaardt voor Zijn toorn, dan wordt daarmee bedoeld dat Hij ons niet VERoordeeld.
Dus Hij tuchtigt ons om ons te leren Zijn wil te doen, zodat Hij ons niet in de hel hoeft te gooien.
En hoe Hij dat doet, dat verschilt per persoon.

Als ik problemen in mijn leven heb, dan geeft Hij mij vaak de boodschap dat alles goed komt en Hij er mee bezig is.
Als ik Hem daar niet genoeg vertrouw, dan laat Hij me wel eens spartelen en laat Hij niet merken dat Hij er is en geeft Hij me ook niet opnieuw het gevoel dat alles goed komt.
Als dan achteraf blijkt dat Hij achter de schermen al lang bezig was, met een oplossing voor mijn probleem en ik beschaamd toe moet geven dat ik Hem daarin niet genoeg vertrouwde, dan krijg ik liefdevol de boodschap dat ik moet leren om Hem te blijven vertrouwen in alles.

God wil dat we afhankelijk zijn van Hem in alles.
En als mensen het van zichzelf menen te kunnen doen en anderen denken te mogen veroordelen in Zijn naam, dan zullen die mensen erg vaak diep in hun ellendekennis gestort worden.
Want ze hebben te veel last van hoogmoed en moeten dus steeds maar weer tot het besef gebracht worden en daarmee leren, dat niets van hen komt, maar alles voor hen aan het kruis verdiend is.
En dat ze het ook maar door genade gekregen hebben.

Helaas luisteren ze daar niet naar en leggen die zelfde weg dan weer op aan anderen, die moeten toch ook wel diezelfde diepe ellendekennis doormaken.
En zo zie je dat mensen die hun mond het meeste vol hebben over ellendekennis, ook vaak de mensen zijn die hoogmoedig anderen veroordelen en wetten opleggen, alsof ze zelf God zijn.

ben db bd
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor ben db bd » 07 jan 2015 14:40

in 'israël today' wijst Ludwig Schneider er op dat we in de Eindspurt van de eindtijd verkeren en ons door Paulus moeten laten oproepen om ons ook als zodanig te gedragen. 1Kor.9:24:
"Weet u niet dat van de atleten die in het stadion een wedloop houden er maar één de prijs kan winnen? Ren als de atleet die wint!"

Waar ik voor mijzelf mee bezig ben, is de vraag hoe hard we bezig moeten zijn met verwachten en voorbereiden om straks niet de opname te zullen missen. Want uit de grote schare die niemand tellen kan, welke gruwelijk vermoord (zoals nu reeds geoefend wordt) nog uit de grote verdrukking komen zal, meen ik af te mogen leiden dat de wegrukking van de Gemeente van Christus een selectie zal betreffen waar niet ieder kerkmens zich zomaar toe zal kunnen rekenen.
Ook het 'verschillend over denken', dus het ook op het forum waarneembare ongeloof aangaande de opname zet al veel christenen buiten boord, vrees ik met grote vrezen. Want op ongeloof heeft de Heere nog nooit terug gehad en dat moet m.i. tot het grootste falen in ons leven gerekend worden.

Dan kom ik op de vraag:
De Bijbel spreekt van een oordeel op de Jongste Dag en het verschijnen voor de Grote Witte Troon waar het oordeel wordt uitgesproken.
Verschijnen jij en ik voor die Troon?

Op grond van logica durf ik te stellen dat het m.i. beslist niet de bedoeling zal zijn dat mensen welke na de opname van Zijn Gemeente al meer dan 1000 jaar in de hemel bij de Heere Jezus mogen wonen als bij hem behorend, zo heel veel later op de jongste dag alsnog voor Gods grote witte rechterstoel zouden moeten verschijnen ter veroordeling. Dat klinkt mij te absurd.
Reken er maar op dat het daar een ernstig oordeel zal zijn hoor! Daar dreigt voor miljarden mensen wel het eeuwige vuur, zo zegt Gods Woord ons, los van of wij daar wel of niet in geloven!

Terecht wijst de heer Schneider op de overwinningskroon welke de verliezers na de wedloop zullen missen en dus de wedloop voor niets hebben gelopen; jammer zegt hij dan als laatste woord.
Maar wie overwint zal die kroon wel ontvangen, zo mogen we weten. Dat moet ons serieus stemmen!

Terug naar “Archief”