dan moet je hem die vraag stellen.Klaas schreef:Joris:En dat zegt dus niet dat dat voor iedereen zo geld.
En dat is een heel wezenlijk verschil tussen Calvin en jou
Klaas
Moderator: Moderafo's
Dat is weer helemaal te wijten (danken in jouw gevalCalvin schreef:Natuurlijk is het gevoel. Maar dan wel gevoel wat op de bijbel gebasseerd is. Nergens in de bijbel zul je een tekst tegen komen die letterlijk zegt dat je geen tatoe's mag hebben. Netzomin als dat je een tekst tegenkomt waarin de Heere het bijv. afkeurt dat je op een naaktstrand ligt. En toch voelen we aan dat dat laatste niet goed is - dat hoop ik althans. Mijn mening is dan ook niet gefundeerd op een bijbeltekst maar op de bijbel in zijn geheel en de heiligheid van God die het uitademt. Spurgeon zei dat heiligheid 'het architectsplan is wat God gebruikt om zijn levende tempel te bouwen'. Niet echt de indruk dat een tatoe daar bij hoort.
Fijn voor jou, voor andere mensen is dat blijkbaar niet het geval.Zoals ik al eerder heb aangegeven is deze discussie (de vraag of een tatoe mag) mijns inziens een gepasseerd station voor iemand die met de tollenaar heeft leren roepen; wees mij zondaar genadig.
Wie heeft het over wetticisme? Daar begin je zelf over! Ik vind het helemaal niet wettisch als mensen tattoos te ver vinden gaan. Waarom zou dat wettisch zijn?Pas schoot een vrouw in de lach en wilde aanvankelijk niet geloven dat ik van de gergem was toen ik zei dat ik bij de gergem zat. Ik had volgens haar 'een te zondige uitstraling'. Dat geeft wel aan dat ik toch niet de meest wettische refo behoor. Ondanks dat vind ik het meer dan triest en teleurstellend dat er refo's zijn die vinden dat een tatoe bij een christen kan.
Fijn dat je mij op deze manier indirect vertelt dat ik werelds ben. Ben nogal teleurgesteld dat je je op deze manier meent te moeten verdedigen.1 Joh. 2
15 Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem.
16 Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld.
17 En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.
(Ik ben beter van je gewend kan ik wel zeggen.)
Heren, ik schud het stof van m'n sandaaltjes in dezen.
Jullie mogen het verder zonder mij uitvechten, ik zit me alleen maar op te winden en da's niet goed.
1. “Alle dingen zijn mij geoorloofd, maar alle dingen zijn niet oorbaar”
(oorbaar = nuttig/voordelig). (1 Kor. 6:12a)
Helpt het mij? Is het nuttig?
2. “Maar ik zal onder de macht van geen mij laten brengen”. (1 Kor. 6:12b)
Brengt het mij onder zijn macht?
3. “Daarom, indien de spijze mijn broeder ergert, zo zal ik in eeuwigheid geen vlees eten, opdat ik mijn broeder niet erger”. (1 Kor. 8:13)
Geef ik een ander aanstoot?
4. “Hetzij dan dat gij eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets [anders] doet, doet het al tot eer van God”. (1 Kor. 10:31)
Is het tot Gods eer?
HendrikJan schreef:ik wil graag jullie mening horen of je als gelovige jezelf kan/mag laten tatoueren.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten