Nou Anthony, ik lees hetzelfde in jouw verhaal als Marnix. neem bijvoorbeld deze quote van je
Alleereerst wil ik even mijn excuses aanbieden als meer mensen die indruk van mij kregen. Ik snap dat het zo kan overkomen en ik heb het misschien verkeerd geformuleerd. Ik denk absoluut niet dat mensen verkeerd geloven als ze ziek worden.
Ik wordt elke herfst verkouden (dat is een lichte ziekte). Ligt dat aan een zonde van mij? of zelfs maar aan God? Nuts!! Dat ligt gewoon aan het veranderende seizoen waar mijn door de zondeval gebrekkig lichaam niet snel genoeg aan kan wennen.
Ik ken een meisje dat sinds een ongeluk slecht functionerende benen heeft. Zij mag in de verwachting leven dat die benen ooit eens volledig zullen genezen. Jezus wil inderdaad mensen genezen, volledig, naar lichaam en ziel. Betekent dit dat hij iedere zieke gelovige geneest? welnee. Het is zelfs een feit geloof ik dat de meeste mensen sterven aan een combinatie van een willekeurige ziekte en ouderdom. Wij leven in een door onszelf verpeste wereld en daar komt in deze bedeling nog geen einde aan.
Pas dus op met militant genezingsleuzen geroep.
Ja daar kan een verkoudheid aan liggen ja, een verkoudheid is dan ook niet zo vreselijk. Maar dan alsnog.....De ziekte in de wereld komt door de zonde (even ter verduidelijking: NIET alleen door persoonlijke zonde, maar voornamelijk door de zondeVAL) deze wereld wordt steeds zondiger dus gaat ziekte en dergelijke steeds meer heersen (net zoals de zonde). Alleen ik denk dat als jij bijvoorbeeld zegt: Er heerst griep (om maar even wat te noemen) dan zeg je iets verkeerd?
Wat griep heerst?? JEZUS is HEER!!
En als je naar Jezus' bediening keek zie je dat Hij iedereen genas (een paar kleine uitzonderingen wegens klein geloof daar gelaten) Ik lees nergens dat Hij zei: Nou, jou genezen we maar niet, want het is God's plan dat jij ziek blijft!
Waarom zou God dan nu wel plannen hebben om mensen ziek te laten?
Ik denk alleen dat omdat de wereld God aan de kant geschoven heeft, dat we Hem te weinig ruimte geven om te genezen.
Wat bedoel je overigens hiermee:
Quote:
Als je in je autoriteit gaat staan, KUN je dingen verbreken.
Precies zoals ik het zeg, als je begrijpt dat Jezus in ons is, en dat we in Zijn naam dignen mogen verbreken dan kun je het!
Spreek bijvoorbeeld niet uit: ik denk dat ik griep krijg, maar zeg b.v: Jezus naam staat boven de griep dus ik zal geen griep krijgen!
Zo denk ik er over.
En waarom sommige mensen ziek blijven? Ja ik weet het ook niet...ben geen expert op dat gebied. Ik weet wel van verschillende boeken met als titel: 50 hindernissen op weg naar genezing... maar heb ze nooit gelezen...wellicht kun je daar een antwoord in vinden.
Je zegt dat je voor hem zult bidden. Waarom? Meestal zeg je dat tegen een persoon a. omdat hij ziek is/iets hem overkomen is b. Omdat je vindt dat hij verkeerd handelt, onbewust of expres
In zeker zin wel ja, onbewust waarschijnlijk, vind ik dat hij een beetje te veroordelend naar zijn medechristen is( in dit geval niet alleen naar mij, maar het lijkt wel de hele charismatische/evangelische beweging en alles wat niet traditioneel is) En waar ik voor wil bidden is dat hij eenheid en liefde voor zijn broers en zussen belangrijker gaat vinden dat een meningsverschil over of vallen in de geest wel of niet goed is.
Maar...wat zeg jij nu tegen dat meisje
Ik heb geen genezingsbediening dus ik zou haar meenemen naar iemand die dat wel heeft