God zet Nederland op de kaart!

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 26 nov 2007 22:53

Hippieblijhoofd schreef:haha, een oproep om naar TRIN te gaan op refoweb, het wordt steeds leuker hier. Ik ben d'r één keer geweest en het was mijn 'heftigste' ervaring met charismatische geloofsbeleving ooit.
Maargoed, wanneer je er mensen heenkrijgt, mijn zegen heb je ;) Alhoewel ik denk dat er mensen hier zijn die zich er thuis voelen, aangezien er de keer dat ik er was nogal veel gereformeerden/traditionelen-gebash plaatsvond :)

...misschien ligt het aan mijn leeftijd hoor, maar wat betekent 'gebash'??? :(

Renee
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Renee » 26 nov 2007 23:04

Wat zeg je bijv. tegen een meisje van 11 met broze botten die al 20 x haar benen heeft gebroken? Terwijl er zoveel voor haar gebeden is. Is het dan de bedoeling dat je maar blijft bidden om genezing? Of zou God een plan met haar hebben, juist met deze handicap?

Anthony schreef:
Er zijn ook dingen die genezing in de weg kunnen staan. Maar ik geloof niet dat God zo een meisje expres die ziekte heeft gegeven omdat dat Zijn plan voor haar was. Ziekte hoorde vanaf het begin af aan niet bij Gods plan en Hij is eeuwig dezelfde.

Maar...wat zeg jij nu tegen dat meisje :?:

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 09:28

Nou Anthony, ik lees hetzelfde in jouw verhaal als Marnix. neem bijvoorbeld deze quote van je

Alleereerst wil ik even mijn excuses aanbieden als meer mensen die indruk van mij kregen. Ik snap dat het zo kan overkomen en ik heb het misschien verkeerd geformuleerd. Ik denk absoluut niet dat mensen verkeerd geloven als ze ziek worden.

Ik wordt elke herfst verkouden (dat is een lichte ziekte). Ligt dat aan een zonde van mij? of zelfs maar aan God? Nuts!! Dat ligt gewoon aan het veranderende seizoen waar mijn door de zondeval gebrekkig lichaam niet snel genoeg aan kan wennen.

Ik ken een meisje dat sinds een ongeluk slecht functionerende benen heeft. Zij mag in de verwachting leven dat die benen ooit eens volledig zullen genezen. Jezus wil inderdaad mensen genezen, volledig, naar lichaam en ziel. Betekent dit dat hij iedere zieke gelovige geneest? welnee. Het is zelfs een feit geloof ik dat de meeste mensen sterven aan een combinatie van een willekeurige ziekte en ouderdom. Wij leven in een door onszelf verpeste wereld en daar komt in deze bedeling nog geen einde aan.
Pas dus op met militant genezingsleuzen geroep.

Ja daar kan een verkoudheid aan liggen ja, een verkoudheid is dan ook niet zo vreselijk. Maar dan alsnog.....De ziekte in de wereld komt door de zonde (even ter verduidelijking: NIET alleen door persoonlijke zonde, maar voornamelijk door de zondeVAL) deze wereld wordt steeds zondiger dus gaat ziekte en dergelijke steeds meer heersen (net zoals de zonde). Alleen ik denk dat als jij bijvoorbeeld zegt: Er heerst griep (om maar even wat te noemen) dan zeg je iets verkeerd?

Wat griep heerst?? JEZUS is HEER!!

En als je naar Jezus' bediening keek zie je dat Hij iedereen genas (een paar kleine uitzonderingen wegens klein geloof daar gelaten) Ik lees nergens dat Hij zei: Nou, jou genezen we maar niet, want het is God's plan dat jij ziek blijft!

Waarom zou God dan nu wel plannen hebben om mensen ziek te laten?

Ik denk alleen dat omdat de wereld God aan de kant geschoven heeft, dat we Hem te weinig ruimte geven om te genezen.

Wat bedoel je overigens hiermee:
Quote:
Als je in je autoriteit gaat staan, KUN je dingen verbreken.

Precies zoals ik het zeg, als je begrijpt dat Jezus in ons is, en dat we in Zijn naam dignen mogen verbreken dan kun je het!

Spreek bijvoorbeeld niet uit: ik denk dat ik griep krijg, maar zeg b.v: Jezus naam staat boven de griep dus ik zal geen griep krijgen!

Zo denk ik er over.

En waarom sommige mensen ziek blijven? Ja ik weet het ook niet...ben geen expert op dat gebied. Ik weet wel van verschillende boeken met als titel: 50 hindernissen op weg naar genezing... maar heb ze nooit gelezen...wellicht kun je daar een antwoord in vinden.

Je zegt dat je voor hem zult bidden. Waarom? Meestal zeg je dat tegen een persoon a. omdat hij ziek is/iets hem overkomen is b. Omdat je vindt dat hij verkeerd handelt, onbewust of expres

In zeker zin wel ja, onbewust waarschijnlijk, vind ik dat hij een beetje te veroordelend naar zijn medechristen is( in dit geval niet alleen naar mij, maar het lijkt wel de hele charismatische/evangelische beweging en alles wat niet traditioneel is) En waar ik voor wil bidden is dat hij eenheid en liefde voor zijn broers en zussen belangrijker gaat vinden dat een meningsverschil over of vallen in de geest wel of niet goed is.

Maar...wat zeg jij nu tegen dat meisje

Ik heb geen genezingsbediening dus ik zou haar meenemen naar iemand die dat wel heeft
Aanbid Hem in eenheid!
Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

MrSokkie

Berichtdoor MrSokkie » 27 nov 2007 09:49

Anthony schreef:Ja daar kan een verkoudheid aan liggen ja, een verkoudheid is dan ook niet zo vreselijk. Maar dan alsnog.....De ziekte in de wereld komt door de zonde (even ter verduidelijking: NIET alleen door persoonlijke zonde, maar voornamelijk door de zondeVAL) deze wereld wordt steeds zondiger dus gaat ziekte en dergelijke steeds meer heersen (net zoals de zonde).[.quote]

Hmm, volgens mij zijn we toch een stuk minder ziek dan zeg in de Middeleeuwen. Dat heeft wellicht iets te maken met de vooruitgang van de hygiene.

Waarom zou God dan nu wel plannen hebben om mensen ziek te laten?

Ik denk alleen dat omdat de wereld God aan de kant geschoven heeft, dat we Hem te weinig ruimte geven om te genezen.

Hoeveel ruimte heeft God nodig om AIDS te genezen, of een willekeurige andere ziekte waar de dokters nog geen raad mee weten?

Precies zoals ik het zeg, als je begrijpt dat Jezus in ons is, en dat we in Zijn naam dignen mogen verbreken dan kun je het!

Spreek bijvoorbeeld niet uit: ik denk dat ik griep krijg, maar zeg b.v: Jezus naam staat boven de griep dus ik zal geen griep krijgen!

Zo denk ik er over.

LOL, en sinds wanneer trekt een griepvirus zich iets aan van wat jij vindt? Op het moment dat HN-51 (vogelgriep) zich mengt met de menselijke griep hebben we allemaal een probleem hoor, ook de christenen.

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 10:04

Hmm, volgens mij zijn we toch een stuk minder ziek dan zeg in de Middeleeuwen. Dat heeft wellicht iets te maken met de vooruitgang van de hygiene.

Klopt....maar volgens mij gaan we toch een stuk sneller dood dan de mensen in het begin, als je bedenkt dat die allemaal bijna 800 jaar werden!

Hoeveel ruimte heeft God nodig om AIDS te genezen, of een willekeurige andere ziekte waar de dokters nog geen raad mee weten?

Je wilt toch niet zeggen dat je niet gelooft dat God AIDS kan genezen??? :?

LOL, en sinds wanneer trekt een griepvirus zich iets aan van wat jij vindt? Op het moment dat HN-51 (vogelgriep) zich mengt met de menselijke griep hebben we allemaal een probleem hoor, ook de christenen.

ZUCHT.....

Marcus 16:17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Dus Jezus liegt hier????

DIt is een opdracht! wanneer gaan we doen wat Hij zegt???
Aanbid Hem in eenheid!

Het gaat niet om 1 kerk/gemeente/denominatie. We hebben allen 1 vader. Laten we samenwerken voor Zijn koningkrijk!

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2007 11:14

SimonT schreef:Als je zegt dat je 100% voor Jezus gaat stel je dat m.i. wel ja...

Bedoel je te zeggen dat als iemand zegt dat hij/zij voor 100% voor Jezus gaat, hij/zij dan ook zegt dat hij/zij zonder zonden is? Begrijp ik je dan goed?

Liarose
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Liarose » 27 nov 2007 11:17

Wat betreft de hele discussie over genezing, dat is zo lastig. Ik ben zelf chronisch ziek en het is dan heel hard als mensen tegen je zeggen dat je dan niet gelooft. Dat gebeurt echt, dat mensen dat zeggen. Maar ik denk wel dat je 'fout' kunt geloven. In de zin van dat je dingen gewoon verkeerd ziet of zo. En ik zie ziekte dan niet als een straf van God of zo, maar misschien is het nodig om je op een ander pad te brengen? Of op andere gedachten? Ik weet het echt zelf ook allemaal niet zo goed, ik lees er veel over en praat er over met mensen die er al langer mee bezig zijn, maar het blijft lastig.

Ik vind wel dat sommige reacties hier in dit topic een beetje respectloos over komen. Laten we proberen elkaar niet 'af te zeiken', maar te leren van elkaar en open te staan voor elkaars mening.

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 11:25

Wat betreft de hele discussie over genezing, dat is zo lastig. Ik ben zelf chronisch ziek en het is dan heel hard als mensen tegen je zeggen dat je dan niet gelooft. Dat gebeurt echt, dat mensen dat zeggen

Wat erg. Dat is inderdaad erg jammer dat sommige zoiets zeggen.
Mijn moeder is ook chronisch ziek(darmziekte) maar zij gelooft niet (ik ben zelf pas anderhalf jaar geleden tot geloof gekomen, daarvoor nog nooit wat met Jezus te maken gehad) En ik wilde mijn moeder dus meenemen naar een genezingsdienst....

Ik had van te voren gebeden of God aub een oproep wilde doen voor mensen met darmziekten. En dit vertelde ik ook aan mijn moeder. Mijn moeder echter (sceptisch als ze was) zei: Nou anthony dat zou wel errug toevallig zijn.

En ja hoor: eenmaal in de dienst: Mensen met darmziekten, ik blijf maar denken dat die naar voren moeten komen(me moeder wilde niet naar voren) Dus ik zeg tegen me moeder : GA naar voren!

nou zij ging dus maar, wel een beetje angstig.

En ja hoor ze is sinds dien (denk anderhalve maand terug) niet meer ziek geworden.

MAAR!!! nu komt het

Er werd tegen haar gezegd( misschien was t n soort van profetie ofzo ik weet t niet ) dat God haar wilde genezen, maar dat ze wel de mensen over Zijn daden en haar genezing moest vertellen!

En dat doet zij dus nu niet, ze heeft nog steeds niet duidelijk haar leven aan de Heer gegeven en ze heeft het aan 1 iemand verteld.

Kijk en als zij dan bijvoorbeeld straks wel weer ziek wordt, dan zou je al sneller kunnen zeggen: van ja had het dan aan meer mensen verteld ofzo.

Maar ik denk niet dat we voor iedereen een verklaring moeten vinden waarom iemand niet geneest. Blijf gewoon hopen en raak niet ontmoedigd...het kan ook een test van vertrouwen of geloof zijn of weet ik veel wat.

Ik vind wel dat sommige reacties hier in dit topic een beetje respectloos over komen. Laten we proberen elkaar niet 'af te zeiken', maar te leren van elkaar en open te staan voor elkaars mening

AMEN!
Aanbid Hem in eenheid!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 27 nov 2007 11:56

Kijk, dergelijke bijeenkomsten zijn "mijn ding" niet. Maar voor wie zich daar wel thuisvoelt, kan ik alleen maar zeggen: ik hoop dat jullie gezegend bijeenkomen en God kunnen loven en de wereld dienstbaar kunnen zijn.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Giovannino

Berichtdoor Giovannino » 27 nov 2007 12:18

Anthony schreef:Spreek bijvoorbeeld niet uit: ik denk dat ik griep krijg, maar zeg b.v: Jezus naam staat boven de griep dus ik zal geen griep krijgen!

Zo denk ik er over.

Anthony wees eens reëel: moet ik, als ik op het punt sta het snot uit mijn neus te snuiten, gaan roepen: "Jezus, U bent Heer, U staat boven mijn verkoudheidje, genees mij??" met alle respect hoor Anthony, maar ik geloof niet dat ik dan opeens beter ben.

Iets anders, maar wel in het verlengde van dit: God heeft nooit ziekte gewild; ziekte is een afgeleide van gebrekkigheid/broosheid/vergankelijkheid/dood. God heeft de mensheid niet geschapen om ze na een aantal jaren te laten sterven. God heeft de dood niet gewild. Toch gaat íedereen, ook jij en ik, een keer dood. Al zijn wij nog zulke trouwe discipelen van de Heer, ook wij sterven eens.
WAAROM stel jij alleen dat een ware gelovige nooit ziek hoeft te zijn? waarom stel jij ook niet dat een ware gelovige de dood is ontstegen en altijd mag leven? Jezus is toch Heer en staat (zeker na de Opstanding) boven de dood??

Anthony
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Anthony » 27 nov 2007 12:33

WAAROM stel jij alleen dat een ware gelovige nooit ziek hoeft te zijn?

LEES eens!!! ik heb nooit gezegd dat ware gelovigen nooit ziek zijn!

Toch gaat íedereen, ook jij en ik, een keer dood. Al zijn wij nog zulke trouwe discipelen van de Heer, ook wij sterven eens.

Klopt, ons lichaam ja! maar in principe zijn wij al gestorven en weer met Hem opgestaan dus ons eeuwige leven is in die zin al begonnen.

Jezus is toch Heer en staat (zeker na de Opstanding) boven de dood??

Absoluut maar Hij heeft nu ook de dood al overwonnen hoor! Ik weet niet of je dat weet???

Anthony wees eens reëel: moet ik, als ik op het punt sta het snot uit mijn neus te snuiten, gaan roepen: "Jezus, U bent Heer, U staat boven mijn verkoudheidje, genees mij??" met alle respect hoor Anthony, maar ik geloof niet dat ik dan opeens beter ben

Het was een voorbeeld, maar Reëel? ik ben reëel! Ik zeg ook niet dat het nodig is om elk verkoudheidje gelijk onder Christus te brengen maar het kan wel. Hij heeft alles overwonnen, ELKE ziekte, Zijn naam is boven alles! Dus het kan wel, DAT is de realiteit.

met alle respect hoor Anthony, maar ik geloof niet dat ik dan opeens beter ben

je gelooft niet dat het kan?????????????? :shock:
Aanbid Hem in eenheid!

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 27 nov 2007 12:41

Anthony schreef:ZUCHT.....

Marcus 16:17 Als tekenen zullen deze dingen de gelovigen volgen: in mijn naam zullen zij boze geesten uitdrijven, in nieuwe tongen zullen zij spreken, 18 slangen zullen zij opnemen, en zelfs indien zij iets dodelijks drinken, zal het hun geen schade doen; op zieken zullen zij de handen leggen en zij zullen genezen worden.

Dus Jezus liegt hier????

DIt is een opdracht! wanneer gaan we doen wat Hij zegt???

Dit is een nogal suggestieve manier van praten.
Dit lijkt erg veel op de islamitische manier van argumenteren: komen met suggestieve termen, zodra je het lef hebt om te twijfelen aan het betoogde kom je in de sfeer van verdachtmaking (van jezelf).
Maar er zijn ook exegeten die op goede gronden tot andere conclusies komen.

En de gedachte dat als je maar goed gelooft, dat dan alle ziekte verdwijnt in de kracht van de Heer, slaat ook nergens op. We kennen als het goed is het voorbeeld van Paulus wel, die ook wat had, en God bad of Hij het weg wilde nemen. Maar God deed dat niet. God zei tegen hem: mijn genade is u genoeg.
En met dat laatste raak ik een punt waar nog wel meer over te zeggen valt in deze discussie, maar daar heb ik nu helaas geen tijd voor.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 nov 2007 12:54

Men viel nogal over de reacties van Boekenlezer, maar in wezen heeft hij natuurlijk gelijk. En waarom mag er niet gewaarschuwd worden tegen dwaalleren? Omdat we niet mogen oordelen? De Bijbel is vrij duidelijk, en als er teveel wordt afgeweken van die lijn, is het niet meer dan logisch dat je waarschuwt. Wellicht zou Boekenlezer dat iets genuanceerder en beter beargumenteerd kunnen doen, maar toch...

Overigens, Anthony, als God AIDS kan genezen, waarom heeft hij dat dan niet wat eerder gedaan?
Je claimt nogal, en je spreekt constant over Gods beloften daar waar je dat uitkomt, maar waar baseer je het op?

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 27 nov 2007 13:13

Russell schreef:God gaat Nederland terug op de kaart zetten? Komen we dan eindelijk van deze regressieve coalitie af en gaan we weer fijn verder met onze liberale traditie?

Mag ik je wijzen op een van je eigen uitspraken?

Jouw leven nu wordt anders wel voor een heel belangrijk deel gevormd door het verleden. En zonder het verleden kan je het heden niet begrijpen, ook de staatsinrichting niet.

Nederland en de Nederlandse maatschappij zijn gebaseerd op de joods-christelijke traditie en de Klassieke Oudheid. De Verlichting en het liberale denken zouden niet eens mogelijk geweest zijn zonder het christendom en zonder de Verlichting binnen het christendom. Je hoort wel eens mensen zeggen dat de Verlichting de basis is van onze moderne maatschappij, maar dat is slechts een zeer klein deel van de werkelijkheid.

;-)

Ik onderschrijf overigens wel je wens om van dit kabinet, deze regressieve coalitie af te komen.

TKF
Moderator

Berichtdoor TKF » 27 nov 2007 13:17

Zou men misschien iets respectvoller met elkaar om willen gaan, zoals rosalie al schreef... ?

Terug naar “Archief”