Iemand schreef:
Een beest is in de profetie gewoon een wereldmacht
Neen beste vriend, een Beest is niet gewoon een wereldmacht!
Want een Beest, de Beesten vertegenwoordigen een Rijk. net zoals het Lam (Christus) een rijk voorstaat!
De Beesten= een Geestelijk en een Burgerwetgevend, door de geestelijkheid van het eerste Beest doenn dat door geweld en kracht, dwang en misleiding en oorlog!
En aangaande de symboliek van "zee", geeft -ook- Openbaring hier en antwoord op:
Openbaring 17
1 En een van de zeven Engelen, die de zeven schalen hadden, kwam en sprak met mij, zeggende: Kom, ik zal u tonen het oordeel der grote hoer die aan de vele wateren zit.
De "Hoer"is hier de wereldkerk, die bestaat uit het Rooms Katholicisme in haar regerende functie (Openbaring 13: 1e Beest), de valse profetie = de dwalende Protestantse kerk, onder het gezag van Rome (door de zondagviering) en alle religieuze stromingen die geen cinstitutie hebben in het Hemels Koninkrijk en haar wet niet erkenen. De Indentiteit van de "Hoer"is dus een aardse maatstaf!
2 Met haar hebben de koningen der aarde gehoereerd wie op de aarde wonen zijn dronken geworden van den wijn der hoererij.
De mensen zijn ziende bling en horende doof, voor Gods profetie en de Openbaring van Zijn reddend woord, geworden. De Heilige Geest trekt zich terug van de aarde! God zend de wereld een dwaalleer die zij zelf willen ontvangen en er feitelijk God om hebben gevraagd!
Alle wereldleiders erkennen alleen Rome als de vertegenwoordiger van Christus, door haar geestelijke macht, die zij opeist, namens Christus. Alle wereldleiders, maar ook kerken zijn afhankelijk van haar besluiten (Oekumene), zij heeft zich boven de Allerhoogste verheven!
3 En hij bracht mij in den Geest naar ene woestijn; en ik zag ene vrouw, zittende op een scharlakenrood dier, dat vol was van namen der lastering, en zeven hoofden en tien hoornen had.
4 En de vrouw was bekleed met scharlaken en purper, en versierd met goud en edelgesteente en paarlen, en had in hare hand een gouden beker, vol van gruwelen en onreinheid harer hoererij;
5 en op haar voorhoofd was geschreven een naam, ene verborgenheid: het grote Babel, de moeder van de hoererij en van de gruwelen der aarde.
6 En ik zag de vrouw dronken van het bloed der heiligen en van het bloed der getuigen van Jezus. En ik verwonderde mij zeer, toen ik haar zag.
De vrouw die hier geschetst wordt is Rome, immers haar lijfkleur, scharlaken purper als ook haar weelderige uitstraling (aflaten en rijkdom aan goud en allerlei protsierlijke uittingen van haar macht) Zij vervolgt de Christenen die zich verbonden zien in het Geestelijke Israël, dat tegenover het (Grote-) Babylon staat. De vervolging van de Protestantse kerk is zeer vaak het doel geweest van Rome, ook in WO II, waarbij vooral Protestantse gebieden het meest te lijden hadden van bombardementen en militaire terreur. Zo kreeg vooral Noord Duitsland (Dresden) de grootste klappen, terwijl het Katholieke Beieren, "redelijk" gspaard werd!
7 En de Engel zeide tot mij: Waarom verwondert gij u? Ik zal u zeggen de verborgenheid van de vrouw en van het dier, dat haar draagt, dat zeven hoofden en tien hoornen heeft.
Hier wordt dus over het dier gesproken, als een Beest dat zijn gruwel verbergt en haar werkelijke onmenselijke kant verschuilt achter iemand anders en alleen laat zien, door andere machten tot daden van haar beleid aan te zetten. (Het 2e Beest doet wat het 1e Beest haar opdraagt zoals Openbaring 13 ons leert)
8 Het dier, hetwelk gij gezien hebt, was er en is er niet, en zal weder opkomen uit den afgrond, en zal in het verderf varen; en wie op de aarde wonen wier namen niet geschreven staan in het Boek der Levens, van het begin der wereld af--zullen zich verwonderen, als zij zien, dat het dier er was en er niet is, en er zijn zal.
We zien hier dat Christus duidelijk er op wijst dat zij die Gods wet negeren en Zijn constitutie niet willen aanvaarden, verloren zijn. Zij staan immers niet vermeldt in het bevolkingsregister van Zijn Rijk, hun gedrag en hun denken en doen, kan niet met een Heilig Rijk als dat van Christus overeenstemmen. Zij hebben de Indentiteit van het Grote Babylon verkozen boven dat van het Geestelijke Israël, het Hemels Jeruzalem.
9 Hier voegt het verstand, dat wijsheid heeft. De zeven hoofden zijn zeven bergen, op welke de vrouw zit. Inderdaad de Draak, de Paus zijn zoon, heeft zijn Vaticanus (Daar waar de Slang regeert) op 7 bergenb gesitueerd!
10 En het zijn ook zeven koningen: vijf zijn gevallen, en de ééne is er, en de andere is nog niet gekomen, en als hij komt, moet hij een kleinen tijd blijven.
11 En het dier, dat er was en er niet is, is ook zelf de achtste koning, en is uit de zeven, en gaat in het verderf.
12 En de tien hoornen, welke gij gezien hebt, zijn tien koningen, die nog geen koninklijke heerschappij ontvangen hebben, maar als koningen ontvangen zij macht met het dier voor ééne ure.
Het gaat hier om economische machten, welke verspreid over de wereld zich als Koningen gedragen. Babylon is een economisch-reliegieuze staat. Het zal toch wel iedereen opgevallen zijn dat geld en de strijd om het economische gewin, vandaag de dag centraal staat in de strijd om de macht (Irak, en het Midden-Oosten en nu zeer recent China, in het licht van de Amerikaanse wereldpolitiek-heerschappij)
13 Dezen hebben éénerlei zin, en zullen hunne kracht en macht aan het dier geven.
Dat zal duidelijk zijjn, omdat zij hun rijkdom en macht onderling verdelen, zien zij in dat zij door het Pausdom rijk zijn geworden. De Paus )Johannes Paulus II) heeft zer belangrijk werk verricht om o.a. Afrika en Oost Europa tot economsiche ontwikkeling te brengen. O.a. president Clinton bedabkte de Paus enkele jaren gelden voor het economisch-politieke werk dat hij voor o.a. de USA in Oost-Europa had gepresteerd. Solidarnoc, de bekende "spontaan"ontstane arbeidersbeweging (met W. Walesa aan het bewind) is door de politieke avances van de Paus en het Vaticaan ontstaan en gebruikt om de economie op gang te brengen.
14 Dezen zullen strijden tegen het Lam; en het Lam zal hen overwinnen, want het is de Heer der heren en de Koning der koningen; --en met hem zijn de geroepenen en uitverkorenen en getrouwen.
Wie deel wil hebben aan de economische vooruitgang, eerder gezegd de economische heilstaat waar iedereen tot opperste arbeidszin word gedreven door dwang en verfijnde controlesystemen tot slavenwerk zal worden gedreven. Echter, uiteindelijk zal het Lam, Christus terugkeren en het Grote Babylon ten gronde richten. De rijken der aarde, het 1e - en 2e Beest zullen hun macht verliezen en de wereldbevolking zal zichtbaar de ondergang van de Beesten ( Rome en Washington) beleven. Dan is het echter voor hen te laat! De mensen zulle tevergeefs om Gods redding vrgaen. De Misleidde Christene zullen tevergefs nog proberen te verkondigen, want Gods Geest heeft zich teruggetrokken.
15 En hij zeide tot mij: [color=red[b]De wateren, welke gij gezien hebt, waar de hoer zit, zijn volken en scharen en natiën en talen.[color][/b]
Hier zien we dus dat de Hoer ( de geestelijke macht van Rome dus) dat zeeën het symbool zijn van volkeren en we zien dus, door Christus zelf opgetekend, door Johannes, dat het Rome is die de wereldebevolking en haar leiders leid en opdraagt gehoorzaam te zijn aan haar Superioriteit. Elk land, elke staat heeft een Pauselijke ambassadeur, die elk land op zijn beurt weer vertegenwoordigt bij het Vaticaan. Het 1e Beest uit Openbaringen 13, is hier geschetst!
16 En de tien hoornen, welke gij gezien hebt, en het dier zullen de hoer haten, en haar beroven en naakt doen staan, en zullen haar vlees eten, en haar met vuur verbranden.
Hir zie we dus dat de rijke zakenlieden, de 10 economische centrale machten zullen ontdekken dat Rome helemaal geen macht heeft. Dat komt omdat Gods Geest haar de macht ontneemt. God zelf zal de mensen dus de ogen open doen gaan, echter dan is het voor hen al ruim te laat. Kijk maar;
17 Want God heeft hun in het hart gegeven zijne mening te doen, en te doen éénerlei mening, en hunne koninklijke heerschappij aan het dier te geven, totdat de woorden Gods voleindigd worden.
(Hier lezen we dus dat God een dwaalleer in de wereld brengt, ook aan de"" Christenen" die Christus niet zal kennen) Pas op het is wel God die hier dat beweerd! God schrijft hier feitelijk: Hij laat hen dat doen, wat zij in hun hersens bedenken te doen, zonder Mij daarbij te betrekken.
Zij voelen zich verheven boven de Allerhoogste, door de geest van Rome! Menselijke dwaling ten top!
18 En de vrouw, die gij gezien hebt, is de grote stad, die de heerschappij heeft over de koningen der aarde.
Het Grote Babylon is dus een ongeestelijke staat, die geregeerd wordt door een wereldkerk, want de vrouw is -ook- een stad.
Het Hemels Jeruzlame is en ook een stad, die -ook- geregeerd wordt door een Geestelijke macht, het Geestelijke Israël, de Reine Vrouw, de koningen en priesters van Christus, een volk dat door Zijn Geest is in vrijheid leeft. Met het Zegel aan hiun voorhoofd en Rechterhand.
Tewrijl de stad waar de Hoer regeert, de mensen met een Merkteken aan hun voorhoofd en rechterhand in slavernij gehoorzaamheid afgedwongen wordt! Zij doen dat, net zoals Gods volk naar de gewoonte!
Maar dan met een verschil tussen de diepe duisternis van het Grote Babylon en het heldere licht van het Hemels Jeruzalem, waar niets in het verborgene is!
De vrouw is dus de Hoer, de ongeestelijke macht, die uit de 3, door mij genoemde ongeestelijke machten, de wereld leiden:
-Geestelijk,
-Economisch en
-Politiek
Veel plezier en studeer maar flink!
Gods zegen!